Raskaana?
Hei
Menen nyt suoraan asiaan enempää selittelemättä: elikkäs viime kuussa minulla on ollut muutamia oireita mm. nippailua ja muita tuntemuksia alavatsassa, nivusissa ja munasarjoissa toispuoleisesti, huonovointisuutta, päänsärkyä ja närästystä. Näitä minulla ei ikinä ole ennen ollut. Olen myös jatkuvasti aivan älyttömän uupunut, koko ajan paleltaa ja yhtäkkiä on iskenyt hirveä akne naamaan vaikka ennen ei ollut kuin pari finniä naaman alueella per kk.
Kuukautiseni olivat myöhässä muutaman päivän ja kestivät myös muutaman päivän vaikka yleensä melkein viikon. Kaksi raskaustestiä olen ottanut ja molemmat näyttää negaa. Kävin myös lääkärissä pissatestissä ja sekin oli nega. Silti osa oireista on jatkunut ja pahentunut (ne ensimmäiset mitkä mainitsin) ja lisäksi paino on noussut ja maha kasvaa. Sen verran hitaasti kuitenkin etten osaa vielä itse tarkasti sanoa raskaudesta. Ennen olin ns lautavatsa mutta nyt on ollut kumpua juuri kohdun kohdalla ja tällä viikolla on jo ihan raskausmahan näköinen kumpu. Voiko olla mahdollista että olisin sittenkin raskaana negatiivisista raskaustesteistä huomimatta? Olen kuullut että voi näyttää positiivista jopa vasta kolmannella kuulla...
Kommentit (7)
Asiaa sen paremmin tuntematta sanoisin, että hyvinkin mahdollista.
Korostan etten ole asiantuntija.
No mene ultraan yksityiselle jos on varaa. Sieltä saat varmistuksen.
Melko epätodennäköistä kuitenkin että raskaana olisit.
Soita lääkäriin ja kerro kaikki oireet ja negatiivisista raskaustesteistä. Kyse voi olla myös jostain tulehduksesta joka on jäänyt huomaamatta ja siksi oireet on niin rajuja.
Milloin otit testit? Ota uudestaan ja soita taaa lääkäriin ja kysele.
Mene yksityiselle verikokeeseen, maksanee n.viisikymppiä.
Joillain erittäin harvoilla virtsassa ei näy istukkahormoni, mutta veressä näkyy varmasti.
No jos mahakin kasvaa, niin raskaus olisi niin pitkällä >15vkoa, että testi ei voi olla negaa. Et ole raskaana.
Up