Kiinasta tilaaminen ja UPS
Haluan varoittaa kaikkia, ketkä tilaavat tavaraa Kiinasta UPS:n kuljetuksella. UPS:n kautta tulevat paketit jäävät 100% tulliin, koska UPS tekee sillä hyvin kyseenalaista bisnestä. UPS ottaa noin 15e välityspalkkion tullien hoidosta ja jos haluat tullata itse, UPS lätkäisee 25e suuruisen “rangaistusmaksun”. Lisäksi UPS:n kuljetushan on monta monta kertaa kalliimpi halvempiin verrattuna, joten jos tuote ei maksa satoja euroja, yleensä kuljetus+välityspalkkiokustannukset tulevat tuplaamaan tilauksesi hinnan.
Levittäkää sanaa, tilatkaa firmoilta jotka käyttävät muita kuriiripalveluita kuin pienen ihmisen ryöstävä UPS.
Kommentit (4)
Ei. Jos tilaus postikuluineen on alle 22e, tulleja ja muuta rahastusta ei tarvitse pelätä.
Itse ei ole ollut mitään ongelmaa, vaikka olen tilannut Kiinasta yli sadan euron arvoisen tuotteen.
UPS:än pojat ovat kivoja, soittavat ennen kuin tulevat ja jos ei sovi niin sovitaan uusi aika :) Tulliasiat hoidin asiallisesti heti kun tullilta tuli ilmoitus saapuvasta tuotteesta, ei se niin vaikeaa ole maksaa n. 10€ tullimaksua isoissa tilauksissa...
Minulla UPS:n miehet olivat käyneet 2 kertaa alaovella toteamassa, ettei tiedä ovikoodia. Asiakaspalvelu kertoi ettei läheteillä ole puhelimia.
Tilaan vain alta 22e olevia.. Ei kai se niitä koske?