Virtsatietulehdus, vain stressiä vai jotain muut
Hei kaipaisin jelppiä teiltä mun outoihin oireiluihin! En viitsi lääkäriin turhaan lähteä, kun tää voi vain olla stressistä johtuvaa. Ainakin stressiä piisaa.
Oireet alkoi viime viikolla. Alaselässä on särkenyt ja jomottanut lievästi. En tiedä, johtuuko se vain lihasjumista vai onko jotain muuta. Tunne tulee välillä ja menee taas pois parin tunnin kuluttua.
Sitten lauantaina oli lantio jotenkin tosi kipeä. Sattui tohon lantion vasempaan sivuun. Kävely oli tuskaa. Onnuin sen takia. Sunnuntaina se sattui enää hieman, mutta sunnuntai-iltana alkoi tulla ruskeaa turhuvuotoa alapäästä. Viime kuukautisista on suunnilleen kaksi viikkoa, eikä tää kuukautisvuotoa ole. Mulla ei ole ennen ollut välivuotoja, niin siksi ihmettelen.
Ja nyt viikolla olen ollut tosi väsynyt (töiden ja stressin takia). On aina välillä lievää pistelyä alavatsassa, mutta sitten se menee taas ohi. Ei ole mitään kunnon kipuja ollut. Mulla on kerran ollut virtsatietulehdus, ja sen kyllä huomasi selvästi.
Mitä tää voi olla vai onko monien asioiden yhteenosumaa? Voiko sittenkin olla pelkkää stressiä? Ruokahalua ei ole, rintaa puristaa välillä ahdistus.
Taustoja: olen parikymppinen perusterve nainen. Poltan n. 1 savukkeen päivässä. En harrasta liikuntaa kuin hyötyliikuntana ja töissä seistään ja nostellaan asioita jatkuvasti. Mulla on ennenkin ollut stressiä ja ahdistusta, mutta se ei ole aiheuttanut kuin rintakipua. En käytä enkä ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Annoin kuukausi sitten suojaamatonta suuseksiä. Eli voisko kyseessä myös olla jokin suuseksistä tarttuva tauti? Ainakin toi vuoto vois viitata siihen. Mulla on spt-testipakkaus, mutten ole vielä ehtinyt testata. Ihmetyttää oireiden kirjo ja on/offeilu. Kun ei varsinaisesti kovaa kipua ole, niin en oikeen usko tän olevan virtsatietulehdus.
Kommentit (7)
Joku tulehdus todennäköisemmin, kuin stressioire. Lääkärissä selviää. Turhaan kärvistelet.
ei ainakaan pissatulehdukselta kuulosta, jos ei kirvele ja juoksuta vessassa jatkuvasti.
Mene gynelle. Viitta gynekologiselle vaivalle, esim emätin- tai kohtutulehdus. Itse kärsin vastaavista oireista useamman viikon sekä lämmönnoususta (37,2) ja oli kohtutulehdus. Ei kovia kipuja.
Hmm joo totta on varmaan jokin tulehdus värkissä. En mä tässä kärvistele. Mutta kummastelen. Ei noista virtsatietulehduksista kyllä tiedä. Mullakin se yksi oli edenny jo aika pahaksi, vaikka ainoa oire oli kova kipu vatsalla. Virtsaaminen oli ollut täysin normaalia. Mut juu jos tää jatkuu vielä jonkin aikaa (ja spt-testit tulee negana), varaan varmaan ajan terkkarille.
Ap
Käsittämätöntä että mulla on täysin samanlaiset oireet. Lääkärissä todettiin että ei virtsatulehdusta eikä kohtutulehdusta. Oon ihan ihmeissäni. Välillä supistaa alavattaa niin että ei pysty käveleen... lääkäri vaan kohautteli olkiaan. Ei voi mulla olla sptauti. Ma meen gynelle.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että mulla on täysin samanlaiset oireet. Lääkärissä todettiin että ei virtsatulehdusta eikä kohtutulehdusta. Oon ihan ihmeissäni. Välillä supistaa alavattaa niin että ei pysty käveleen... lääkäri vaan kohautteli olkiaan. Ei voi mulla olla sptauti. Ma meen gynelle.
Kerro sit, miten meni!
Ap
Up