Pään tuennasta (3kk)!
Meidän 3 kk poika ei vielä oikein jaksa kannatella päätään kunnolla. Ilmeisesti tämä johtuu harjoituksen puutteesta, koska poika ei suostu " treenaamaan" mahallaan. Aina kun hänet laittaa masulleen, niin ehkä minuutin nostaa päätään ja sitten alkaa kitinä, joka johtaa huutoon, tai sitten kierähtää itse selälleen. Onko kellään muulla samanlaista? Miten noita niskoja voisi treenata huudattamatta lasta? Alkaa jo stressaamaan tämä asia ja neuvolasta sanotaan, että laita poika vaan lattialle, kyllä se siitä...
Kommentit (4)
Meilläkään ei aluksi viihdytty vatsallaan. Aloin sitten pitämään vauvaa rintani päällä vatsallaan. Aluksi olin hyvin pystyasennossa, jossa kaveri katseli äitiään, vähitellen siirryimme enemmän ja enemmän vaaka-asentoon siten että parin viikon päästä aloittamisesta vauva jutteli minulle täysin makuuasennossa vatsallani pitkiäkin aikoja. Siitä olikin sitten helppo siirtyä vatsalleen lattialle, missä auttaa suuresti puuhamatto tai muuten värikäs alunen jota on kiva katsella.
Treenausintoa!
Emma
mutta ei oikein viihdy siinäkään. Puuhamatot on käytössä, mutta kun ei niin ei.... Oiskos vielä ideoita?
Meidän neuvolatäti sanoi, että jos vauva ei vihdy mahallaan, niin hyvä keino on treenata niskaa on pitää vauvaa mahallaan oman käsivarren päällä. Siis kantaa vauvaa tai pitää sylissään niin, että vauva makailee mahallaan kantajan käsivarrella (pää kyynärpään ja peppu kämmenen kohdalla). Siinä yleensä viihtyy hyvin ja niskaa tulee treenattua hyvin.
Tyttelimme on tänään 2kk ja hän pitää jo aika hyvin päätään ylhäällä. Nevolan tätien mukaan jo liiankin paljon, ei kuulemma pitäisi vielä tämän ikäisenä. Meillä siihen on mielestäni vaikuttanut se, että tyttelin lempipaikka on olkapäällä, joten hän " pakostikkin" vahvistaa koko ajan niskaansa, siitä ympäristöään katsellessaan. Toisaalta on aika rasittavaa kun hän ei oikein viihdy ns. sylissä.