Kalium 1.8 mmol/l
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Sydänpysähdys. Milloin sinulla ilmeni tuo ja miten sitä hoidetaan?
Olin tiputuksessa pari yötä sitten, lähdin aamulla kotiin kaliumtablettien kanssa, vaikka arvot olivat viitearvojen alla. Perjantaina uudelleen labrat ja siinä selviää, korjataanko uudelleen tiputuksessa. Kuinka vakavasta on kyse? En huomannut olossani suurempaa eroa tavalliseen?
ap
Olitko nesteytyksessä? Tai juonut paljon? Miten näytteenotto sujui? Onko kalium todettu toistuvasti alhaiseksi? Käytätkö diureetteja? Kahvia? Alkoholia? Olitko mahataudissa näytteenoton aikaan?
Voi aiheuttaa hermosto-oireita ja lihasnykinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Olitko nesteytyksessä? Tai juonut paljon? Miten näytteenotto sujui? Onko kalium todettu toistuvasti alhaiseksi? Käytätkö diureetteja? Kahvia? Alkoholia? Olitko mahataudissa näytteenoton aikaan?
Voi aiheuttaa hermosto-oireita ja lihasnykinöitä.
En juonut paljon nesteitä, koskaan en alkoholia ole edes kokeillut, kahvia join kupin. Syömishäiriön takia varmasti kaliumarvot alhaiset.
ap
Minä menin kerran leikkaukseen ja siinä otettiin samalla verikokeet. Kalium oli 2,6 ja sain jotain litkua juotavaksi, joka nosti arvoja ja leikkaus voitiin tehdä. Asia jäi sillä erää siihen. Kysyin sitten myöhemmin asiasta työterveyslääkäriltä ja hän kauhistui, miten alhainen arvo oli.
Itse syön kaliumia 4 grammaa päivässä ja sillä arvot pysyvät viitearvoissa. Minulla on koko iän ollut pahoja suonenvetoja, mutta kaliumin syönnin myötä olen päässyt niistä eroon.
Minullakin oli arvot kerran mahataudin jälkeen aika alhaalla. Hoitajalta kun sain labravastaukset järjesti heti lääkärin soittoajan ja sain reseptin tabuihin. Lääkäri vannotti hakemaan heti lääkkeet ja aloittamaan. Söin viikon tai kaksi tabuja ja arvo nousi viitearvoihin.
Itsellä olo oli heikko ja nuutunut ja henki vähän ahtaalla. Ei kait mitään muuta oikein selkeää oiretta.
Ei ole uusinut sittemmin. Kerran flunssan jälkeen pyysin kontrollin kun olo oli taas heikko mutta arvo oli kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin oli arvot kerran mahataudin jälkeen aika alhaalla. Hoitajalta kun sain labravastaukset järjesti heti lääkärin soittoajan ja sain reseptin tabuihin. Lääkäri vannotti hakemaan heti lääkkeet ja aloittamaan. Söin viikon tai kaksi tabuja ja arvo nousi viitearvoihin.
Itsellä olo oli heikko ja nuutunut ja henki vähän ahtaalla. Ei kait mitään muuta oikein selkeää oiretta.
Ei ole uusinut sittemmin. Kerran flunssan jälkeen pyysin kontrollin kun olo oli taas heikko mutta arvo oli kunnossa.
Muistatko, miten alhaiset arvot sinulla oli? Mietin vain, että kuinka alhaiset arvot vielä pyritään korjaamaan kaliumtableteilla.
ap
En muista, jos arvata pitäis niin olisko ollu joku 2,4 mutta ei tosiaan oikeaa tietoa.
Paranemisia ap.
Sydänpysähdys. Milloin sinulla ilmeni tuo ja miten sitä hoidetaan?