Historiamme huonoin hallitus nyt?
Onko meillä nyt historiamme huonoin hallitus? Ainakin huonoin pääministeri on. Kamala sanoa mutta tulee jopa Vanhasta ikävä. Mä en ymmärrä miten tässä näin huonosti kävi kun kansan piti äänestää nyt oikein vimpan päälle köyhän ja tavallisen kansalaisen etua ajavat ihmiset päättäjiksi mutta ihan toisin kävi.
Ja mistä ne tuommosen Sipilän tempas esille, keskustalaiset? Ei se mies mikään ääniharava ainakaan ollut. Jostakin pellon perältä varmaan kaivoivat esille. Ei entiset keskustajohtajat sentään noin luokattoman tyhmiä olleet.
Mikä meni pieleen?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän hallitus ajattelee Suomen talouden elpyvän, kun suomalaiset tuotteet ei mene kaupaksi, joten ei tule ulkomaan valuuttaa maahan ja kotimaan kulutus kyntää pohjamutia? Tällä hetkellä vain kotimarkkinat voisivat elvyttää taloutta, mutta kun leikataan, niin ei ole juuri kellään varaa ostaa mitään muuta kuin ruokaa. Tällä menolla sukelletaan vielä syvemmälle. Onko se tarkoituskin? Päästään sinne 100 vuoden takaiseen yhteiskuntaan? Niinhän se joku kokoomuslainen sanoikin, että tässä on eletty nyt 100 v väärää tietä, nyt korjataan virhe.
Toi onkin varmaan tämän kaiken tarkoitus. Ei kai kukaan ole niin pässi, että kuvittelisi ostovoiman lisääntyvän jos leikkaa kuluttajilta rahat pois?
Nyt vaan kaikki mielenosoitukseen taas!
Kokoomus oli se joka huseerasi edellisessä hallituksessa suomen taloutta kuralle ostovoiman leikkaus pelleilyillään. On kiitos kokoomuksen, kun ostovoimaa on leikattu. EI Arhinmäki eikä rinne halunnut näitä leikkauksia jotka söivät pohjan taloudeltamme.
Kuka noita samoja naamoja aina edes äänestää tuonne Arkadianmäelle istumaan?
Ministerit voivat vaihtua kyllä, mutta siltikin ne samat ihmiset ovat päätöksiä tekemässä vuodesta ja hallituskaudesta toiseen joko puolueen rivikansanedustajina tai jollain isommalla statuksella.
Pitääkö tässä alkaa sittenkin tutustumaan Vasemmistoliiton ohjelmaan? En ole ikinä äänestänyt vassareita, mutta nyt pelottaa tulevaisuus. Tosin en tiedä onko nykyvassarit sen kummempia kuin oikeistolaisetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän hallitus ajattelee Suomen talouden elpyvän, kun suomalaiset tuotteet ei mene kaupaksi, joten ei tule ulkomaan valuuttaa maahan ja kotimaan kulutus kyntää pohjamutia? Tällä hetkellä vain kotimarkkinat voisivat elvyttää taloutta, mutta kun leikataan, niin ei ole juuri kellään varaa ostaa mitään muuta kuin ruokaa. Tällä menolla sukelletaan vielä syvemmälle. Onko se tarkoituskin? Päästään sinne 100 vuoden takaiseen yhteiskuntaan? Niinhän se joku kokoomuslainen sanoikin, että tässä on eletty nyt 100 v väärää tietä, nyt korjataan virhe.
Toi onkin varmaan tämän kaiken tarkoitus. Ei kai kukaan ole niin pässi, että kuvittelisi ostovoiman lisääntyvän jos leikkaa kuluttajilta rahat pois?
Nyt vaan kaikki mielenosoitukseen taas!
Kannattaa kuitenkin tarkistaa mikä taho on mielenosoituksen takana. Epämääräiset örkit ovat järjestäneet paljon hallituksen vastaisia mielenosoituksia.
Paras hallitus pitkään aikaan.
Tekee eikä meinaa,nytkin tuo haja-asutus alueen jätevesilievennys ym. järjettömän byrokratian purku on tervetullutta.
Kyllä Suomi vielä nousee kun on tekijät puikoissa.
Se ei tietenkään ole mikään ihme jos vapaamatkustajat nyt itkee kun pitäisi poistua turvallisesta kolostaan jonne on ruokittu ja kaikki tarpeet hoidettu.
Moni köyhä luuli persujen ajavan heidänkin etujaan, kun siellä on myös monenmoista junttia riveissä. Eivät ajakaan ja nyt äänestäjiä kaduttaa
Vierailija kirjoitti:
Hallitus, joka on pistänyt Suomen taloudellisesti ja turvallisuuden tunteen osalta sekavaan tilanteeseen alle vuodessa. Rikkain eliitti varmasti hieroo tahmaisia käsiään tyytyväisenä yhteen, mutta tavallista kansaa ei naurata.
Itse olen pienituloinen mutta en kyllä ole huomannut turvallisuuden tunteessa mitään huonontumista.
Olen viiskymppinen ja oppinut inhoamaan vasemmistoa, kun hengailivat itäisen naapurin kanssa.
Onko mun pakko alkaa äänestää vasemmistoa, että tällaiset kela-korvausten poistot kumottaisiin.
En kyll tykkää heidän sateenkaariväkihommmistaankaan enkä mamumyönteisyydestään. Pakko kai nuokin sietää.
Tyyppien tehtävä oli leikata turhaa pöhöä, laskea veroja, nostaa työnteon houkuttelevuutta ja vähentää velkaantumista, ja mitä ne sitten tekee: Nostaa veroja, lisäävät byrokratiaa (sote), ja ottavat 30 000 lemmikkiä ostelemaan iphoneja sossun rahoilla.
Kyllä on perseestä suoraan sanottuna.
Palstalaiset eivät edes tajua millaisessa tilanteessa Suomi on. Hallitus tekee sen minkä pystyy... Jos ei tekisi noita tulee EU-sedät jotka tekee.
http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2016/02/taking-europe-s-pu…
Katsokaa tuosta vaikka noita BKT ennustuksia vuodelle 2017. Olemme ihan täysin kriisivaltio ja Kreikan tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen viiskymppinen ja oppinut inhoamaan vasemmistoa, kun hengailivat itäisen naapurin kanssa.
Onko mun pakko alkaa äänestää vasemmistoa, että tällaiset kela-korvausten poistot kumottaisiin.
En kyll tykkää heidän sateenkaariväkihommmistaankaan enkä mamumyönteisyydestään. Pakko kai nuokin sietää.
Sanos muuta, ihan naurettavaa, mutta tuntuu että vasurit on enää ainoa toivo. Nyt äänestäisin vähintäänkin demareita jos olisi vaalit. Tämä rikkaimpien asian ajaminen kaikkien muiden kustannuksella on kyllä sen luokan petos, että porvarit ei enää ikinä saa ääntäni. Itse olen ns. keskiluokkaa, mutta ei ole kuitenkaan miljoonia taskussa kuten pitäisi olla, että elämä tämän hallituksen kaavailemassa idyllissä olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Mä äänestin nuorempana vasemmistoa mutta enää en äänestä. En ikinä anna ääntäni tuollaiselle homo-ituhippiporukalle. Sitä paitsi ei vasemmisto enää 90-luvullakaan mikään todellinen vasemmistoaatepuolue ollut. Siellähän oli johdossa Suvi-Anne Siimes ja se on kaikkea muuta kuin työväenhenkinen.
Vierailija kirjoitti:
Tyyppien tehtävä oli leikata turhaa pöhöä, laskea veroja, nostaa työnteon houkuttelevuutta ja vähentää velkaantumista, ja mitä ne sitten tekee: Nostaa veroja, lisäävät byrokratiaa (sote), ja ottavat 30 000 lemmikkiä ostelemaan iphoneja sossun rahoilla.
Kyllä on perseestä suoraan sanottuna.
Pakolaisten tulo nyt ei mitenkään riipu suomen hallituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Äänestä vasemmistoa jos tykkäät kivien heittelystä, ihmisten omaisuuden hajottamisesta ja muusta mellakoinnista. Muuta et vasemmistosta saa.
Huono on, mutta parhaimmasta päästä kuitenkin. Harvoin ikävien asioiden tekijä on suosittu, korkeintaan jälkikäteen. Suomessa hyväksi hallitukseksi lasketaan se, joka lupaa eniten sirkushuveja.
Vierailija kirjoitti:
Huono on, mutta parhaimmasta päästä kuitenkin. Harvoin ikävien asioiden tekijä on suosittu, korkeintaan jälkikäteen. Suomessa hyväksi hallitukseksi lasketaan se, joka lupaa eniten sirkushuveja.
Näin on. Arhinmäet ja Rinteet kun vähän sönköttää veronkierto taikaseinästä ja elvytyksestä, niin kyllä tulee kannatusta.
Traagisinta on, että tämän hallituskauden päätöksillä on kauaskantoiset seuraukset maallemme.
Vaikeina aikoina tarvitaan talouskasvua. OECD antoi jo viime kesänä Suomelle noottia liian isoista tuloeroista, jotka ovat jo sillä tasolla että OECD:n analyysin mukaan syövät talouskasvua. Mitä meidän oikeistotalousnerot on mieltä? Että leikataan pienituloisimmilta. Vaikeina aikoina tarvitaan johtajuutta ja selkeää linjaa. Mitä meidän pääministeri on mieltä? Että kiristetään pakkolaeilla, kunnes huppelispuppelis huomataan että oho, perustuslaki tuli vastaan, feidaus takavasempaan ja paluu brainstormingiin.... Vaikeina aikoina tarvitaan esimerkkiä, mitä meidän maan johto tekee? Nostaa jumalauta omia palkkojaan samaan aikaan kun kaikkialta leikataan! Ei ne eurot, vaan se viesti minkä moinen antaa!
Tältä hallitukselta puuttuu selkäranka, takana on niin monta petettyä vaalilupausta että niitä ei pysty kukaan edes laskemaan. Puuttuu osaamista, laki toisensa perään on valmisteltu huonosti, piilotellen ja asiantuntijalausunnoista välittämättä (vaikkapa nyt metsähallituslaki). Puuttuu todellista johtajuutta ja poliittista silmää, jolla vedettäisiin Suomi samaan linjaan. Oikeudenmukaisuudesta ei ole piitattu pätkääkään kotiinpäin vetäessä, ja kuten joku jo mainitsi, seuraavilla vaaleillakaan ei niin väliä, rahat on silloin jo tilillä. En voi kuvitella juuri pahempaa, tai no ehkä saadaan vielä Hjallis kokoomuksen johtoon Suomen Trumpiksi.