Ärsyttää / huvittaa eräs kaveri, joka sanoo ajatuksiaan ääneen
Jos esimerkiksi ollaan näkemässä ja sovitaan aika ja paikka, hän laittaa perään "Onpas kyllä mukavaa, että ehdit nähdä. Tulin siitä tosi iloiseksi!" Ja tietty sen jälkeen kun ollaan nähty, tulee viestiä taas "Oli tänään tosi mukavaa kanssasi. Sulla on tosi hauskat jutut ja ne sai mut nauramaan. Mielestäni olet viihtyisää seuraa."
Valitan varmaan turhasta, kun sanon näin, mutta nuo viestit on vaan niin outoja. Kehtaanko sanoa tuolle ääneen, etten halua joka kerta palautetta tapaamisistamme?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin yksi kaveri aina laittaa tapaamisen jälkeen "Olit tänään mukavaa kahviseuraa!" tms. Mielestäni se on vain mukavaa ja kohteliasta, vaikkakin vähän turhaa. Miksi sinua haittaa, että hän antaa "palautetta" tapaamisistanne?
Kaikesta sitä ihmiset ärsyyntyvätkin.
Noh, nyt kun alan tarkemmin miettiä asiaa.. ärsyttää ehkä siksi koska tämä kaveri ei ole sellainen, josta jaksaisin innostua samalla tavalla. En pysty samaistumaan hänen hehkutuksiinsa. Joo, on ihan kiva käydä kahvilla mutta se luonneanalyysi joka kerta sen jälkeen... en kestä. Olen ymmärtänyt, ettei hänellä ole paljon sosiaalisia suhteita ja pelkään, että hän miettii minua ja tapaamisiamme liikaakin. ap
Yleensä vastaan kiitosviestittelyyn jotenkin lyhesti "Sinäkin olit mukavaa seuraa :)", mutta en kyllä itse jaksa alkaa samanlaista analyysia laittamaan mikä häneltä tulee. Ehkä sinäkin voisit koittaa vastata kiitosviestittelyyn mahdollisimman lyhyesti mutta samalla kohteliaasti? :) Tarkemmin mietittynä jollain tasolla kyllä ymmärrän ärsyyntymisesi - en itsekään aluksi jaksanut, kun ystävltäni tuli kiitosviesti ja vastasin siihen pitkästi, ja sitten hän vain jatkoi samasta asiasta viestittelyä vaikka monta tuntia putkeen. Mutta olen päätynyt siihen, että lyhyt ja kohtelias vastaus, ja jos tämän jälkeen tulee vielä kymmenittäin viestejä, niin sanon että asiasta voidaan taas joku päivä keskustella kahvilla/tms kun en oikein jaksa olla kännykän ääressä viestittelemässä kauaa.
Aiemmin oli naapurina eräs asperger ja hänellä oli ihan tuollainen puhetyyli!
Minulla ei ole ketään yksittäistä ystävää joka toimisi noin, vaikka tutut välillä kehuvan miten hyvät jutut minulla on. Luultavasti minua ahdistaisi aloittajan sijassa, koska tuollainen ylenpalttinen kehuminen loisi paineita: mitäs sitten kun minulla onkin huonompi päivä enkä olekaan niin hauska kuin mihin kaveri on tottunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin yksi kaveri aina laittaa tapaamisen jälkeen "Olit tänään mukavaa kahviseuraa!" tms. Mielestäni se on vain mukavaa ja kohteliasta, vaikkakin vähän turhaa. Miksi sinua haittaa, että hän antaa "palautetta" tapaamisistanne?
Kaikesta sitä ihmiset ärsyyntyvätkin.
Noh, nyt kun alan tarkemmin miettiä asiaa.. ärsyttää ehkä siksi koska tämä kaveri ei ole sellainen, josta jaksaisin innostua samalla tavalla. En pysty samaistumaan hänen hehkutuksiinsa. Joo, on ihan kiva käydä kahvilla mutta se luonneanalyysi joka kerta sen jälkeen... en kestä. Olen ymmärtänyt, ettei hänellä ole paljon sosiaalisia suhteita ja pelkään, että hän miettii minua ja tapaamisiamme liikaakin. ap
Yleensä vastaan kiitosviestittelyyn jotenkin lyhesti "Sinäkin olit mukavaa seuraa :)", mutta en kyllä itse jaksa alkaa samanlaista analyysia laittamaan mikä häneltä tulee. Ehkä sinäkin voisit koittaa vastata kiitosviestittelyyn mahdollisimman lyhyesti mutta samalla kohteliaasti? :) Tarkemmin mietittynä jollain tasolla kyllä ymmärrän ärsyyntymisesi - en itsekään aluksi jaksanut, kun ystävltäni tuli kiitosviesti ja vastasin siihen pitkästi, ja sitten hän vain jatkoi samasta asiasta viestittelyä vaikka monta tuntia putkeen. Mutta olen päätynyt siihen, että lyhyt ja kohtelias vastaus, ja jos tämän jälkeen tulee vielä kymmenittäin viestejä, niin sanon että asiasta voidaan taas joku päivä keskustella kahvilla/tms kun en oikein jaksa olla kännykän ääressä viestittelemässä kauaa.
En minä niihin pitkästi vastaakaan, en ole koskaan vastannut. Joskus en vastaa yhtään mitään. Lähinnä ongelma on varmaan se, että huomaan olevani ärsyyntynyt. Ja että ei ole fiilistä oikein tavata tuota kaveria enää samalla tavalla. ap
Me vaihdetaan läheisten ystävien kanssa tuon tyylisiä viestejä, kun ei nähdä kovin usein.eilen sain viestin "ihana nähdä teitä,on ollut ikävä!" ystävältä jonka nään ensi viikolla. Usein myös tapaamisen jälkeen saatetaan viestitellä "oli ihana nähdä,oot tärkeä meille!" tms. :)
Mä en voi uskoa tätä keskustelua. Kaveri yrittää ilahduttaa ja olla huomioonottava, mutta ap:n mielestä tekee sen jotenkin "väärin". Tekisi mieli sanoa only in finland, mutta jätetään sanomatta, tai no eh... meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin ilahdun tuollaisista viesteistä. Saatan laittaa itsekin välillä viestin, että oli tosi kiva nähdä... Jos tapaamisesta jäi pitkäksi aikaa hyvä mieli.
"Oli kiva nähdä" on minustakin ihan normaalia ja ok. Sen sijaan ne jutut, mitä kaverini kirjoittaa ei enää mielestäni ole normaalin puitteissa. Ja mieti, joka ikinen kerta ennen ja jälkeen tapaamisen. Olisko oikeesti sellasta, mitä itsekään haluaisit kuulla? ap
Onkohan hänen äitinsä ollut mielistelijä.
Jos näin on ollut ja hän on siihen tottunut koko elämänsä ajan, voi olla vaikea irrottautua lapsuudenkodin mallista. Jotenkin tuntuu kyllä oudolta,että miksi pitää niin kauheana mielistellä. Hän on sokea omalle käytökselleen ,eikä ole löytänyt vielä omaa tapaansa selvitä. Voi kokea turvallisuutta niin ,että mielistelee.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi uskoa tätä keskustelua. Kaveri yrittää ilahduttaa ja olla huomioonottava, mutta ap:n mielestä tekee sen jotenkin "väärin". Tekisi mieli sanoa only in finland, mutta jätetään sanomatta, tai no eh... meni jo.
Olen asunut eri maissa ja matkustellut siellä täällä, mutta missään en ole kyllä samanlaiseen toimintaan törmännyt, kuin mitä kaverini harrastaa. Joo, saatan vaikuttaa ikävältä nillittäjältä ja kaverini ihanan positiiviselta, mutta kyllä silti kaikella on rajansa. Luulen, että oma rajani on ylittynyt. Eikös vaan ole hyvä, että sanon sen hänelle ääneen enkä vain katoa vähin äänin? ap
Semmosen "olipa kiva nähdä" ja "oli niin hirveän miellyttävä nähdä kun olet niin humoristista seuraa, toivottavasti jatkamme pian" viestin välillä on eroa.
Onko tämä taas jotain sellaista naisten normaalia sosiaalista kanssakäymistä? Kuulostaa kummalliselta.
"Oli kiva nähdä" on minustakin ihan normaalia ja ok. Sen sijaan ne jutut, mitä kaverini kirjoittaa ei enää mielestäni ole normaalin puitteissa. Ja mieti, joka ikinen kerta ennen ja jälkeen tapaamisen. Olisko oikeesti sellasta, mitä itsekään haluaisit kuulla? ap