Helsingin epäonnistunut väriestejuoksu
Helsingin mahtavan väriestetapahtuman onnistumisesta voi lukea sen Facebook ryhmästä. Löysin Helsingin uutisista tämmöisen kaunistellun artikkelin:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/387650-huonoiten-jarjestetty-t…
"Color Obstacle Rushia järjestämässä ollut Lauri Kokko pahoittelee järjestelyjen osittaista epäonnistumista.
Hän kertoo saaneensa tapahtuman järjestelyistä palautetta, joka on keskittynyt pääosin narikkajonoon."
Mitä nyt luin sosiaalisen median palautteista, niin nämä asiat olivat epäonnistuneet:
- perjantain pakettien ennakkonouto
- check-in sekä narikkajono
- alkulämmittely
- juoksuunlähtöjono
- esteet
- tunnelma
- värien heittäjät / väri loppu
- vesi loppu
- huonosti merkitty reitti
- musiikki kuului lupauksista huolimatta vain lähtö alueella
- rannekkeita ja väripusseja ei valvottu
- puhallin koneita yksi rikkinäinen kappale
- puuttunut organisointi
- viimeisiin lähtöihin ei panostettu
Mitä tapahtumasta jää enää jäljelle, jos se kerta oli osittain epäonnistunut?
"Osallistuvat kritisoivat myös juoksuradan esteiden hajoamista. Kokko kuitenkin painottaa, että vain yksi este hajosi lähdön yhteydessä."
Kolme estettä oli pois käytöstä. Kaksi rikki ja yksi liian liukas. Kaikkiaan esteitä oli hyvin vähän ja ne olivat onnettoman helppoja.
Onko täällä närkästyneitä kalliin lipunhinnan maksaneita? Tätä asiaa sietäisi velloa joka mediassa, sillä olihan osallistujia 2500 ja tapahtuma oli epäonnistunut.
Kommentit (20)
- kuvaajia oli vain yksi kpl ja hän kuvasi vain ensimmäisiä ryhmiä
- Apollo Club ei ollut tietoinen jatkoista, joista Väriestejuoksu mainosti
Väriestejuoksu - vmp. Ymmärrän vauvojen värikylvyt mutta aikuiset ihmiset rypemässä jossain sormivärisoosissa. Ja nyt sitten on paha mieli kun kaikki ei mennyt niinkuin itse halusi. Voi voi ja tui tui.
Eka este oli rikki. Yksi kivannäköinen iso este aika alkumatkasta oli suljettu liukkauden vuoksi. Vaahtoeste oli rikki. Oon niin vihanen et maksoin yli nelkyt euroo tommosesta paskasta.
Vierailija kirjoitti:
Väriestejuoksu - vmp. Ymmärrän vauvojen värikylvyt mutta aikuiset ihmiset rypemässä jossain sormivärisoosissa. Ja nyt sitten on paha mieli kun kaikki ei mennyt niinkuin itse halusi. Voi voi ja tui tui.
Kappas, mammaa vituttaa, kun liikuntaa on harrastettu. Ei mitään uutta taivaan alla.
Vierailija kirjoitti:
On rikkailla rahaa ja huvit! Yli nelkyt euroo tommosesta?!? Oh my...
Jos neljäkymppiä on iso raha, niin kannattaa miettiä elämänhallintaa uudestaan. Jos ei ole täysin ääliö, niin tuo ei ole iso raha työttömällekään. Tiedän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos neljäkymppiä on iso raha, niin kannattaa miettiä elämänhallintaa uudestaan. Jos ei ole täysin ääliö, niin tuo ei ole iso raha työttömällekään. Tiedän kokemuksesta.
No mä olen varmaan sitten ihan täysi ääliö. Tienaan noin 30 000e vuodessa, mutta en ikuna päivänä laittais senttiäkään tollaiseen sotkemiseen. Se on elämänhallinnan ongelma, jos ei näe tuollaisen tuhlaamisen mielettömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh noh. Olen opiskelija ja multa 40 e kuukaudessa voi laskea astmalääkkeisiin meneväksi.
40 e ei kaikissa tilanteissa aina ole ihan älytön raha ja lainaamassasi kommentissa ehkä oli kyse enemmän omista prioriteeteista ja muiden (eroavien) prioriteettien ymmärryksestä. Se, kuinka hyvin asia ilmaistiin, onkin sitten eri asia. En kuitenkaan koe, että asiasta kannattaa tuolla tavalla toista ääliöksi haukkua.
Niin ja olen siis itse osallistumassa HCR:lle parin viikon päästä, haluan priorisoida rahojani siihen. Joku toinen käyttää rahat ruokaan tai vaatteisiin, eikä voisi vähempää kiinnostaisi laittaa senttiäkään liikuntaan, vaikka se hyvää tekisikin. Ja tämä ei varsinaisesti kenestäkään ääliötä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh noh. Olen opiskelija ja multa 40 e kuukaudessa voi laskea astmalääkkeisiin meneväksi.
40 e ei kaikissa tilanteissa aina ole ihan älytön raha ja lainaamassasi kommentissa ehkä oli kyse enemmän omista prioriteeteista ja muiden (eroavien) prioriteettien ymmärryksestä. Se, kuinka hyvin asia ilmaistiin, onkin sitten eri asia. En kuitenkaan koe, että asiasta kannattaa tuolla tavalla toista ääliöksi haukkua.
Niin ja olen siis itse osallistumassa HCR:lle parin viikon päästä, haluan priorisoida rahojani siihen. Joku toinen käyttää rahat ruokaan tai vaatteisiin, eikä voisi vähempää kiinnostaisi laittaa senttiäkään liikuntaan, vaikka se hyvää tekisikin. Ja tämä ei varsinaisesti kenestäkään ääliötä tee.
Ai että niinku vain maksettu liikunta tekee ihmiselle hyvää? Liikuntaa voi vielä tietääkseni harrastaa ihan ilmaiseksisin. Säästäisit sinäkin rahasi muuhun ja juoksisit city runin matkan verran jossain muualla, eikä tarvitsisi siitä maksaa senttiäkään. Ei ihme, että opiskelijat valittavat rahapulaa, kun on noin huono elämänhallinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen varmaan sitten ihan täysi ääliö. Tienaan noin 30 000e vuodessa, mutta en ikuna päivänä laittais senttiäkään tollaiseen sotkemiseen. Se on elämänhallinnan ongelma, jos ei näe tuollaisen tuhlaamisen mielettömyyttä.
Et taida nyt oikein ymmärtää ongelmaasi. Se on elämänhallinan ongelma, että 40 euroa on iso raha. Ei se mihin sen rahan laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, mammat kieltävät ovat jotenkin niin luiskaotsaisia aika usein, että eivät käsitä mitä elämykset ja uudet kokemukset merkitsevät muille ihmisille. Se on lähinnä surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh noh. Olen opiskelija ja multa 40 e kuukaudessa voi laskea astmalääkkeisiin meneväksi.. olen siis itse osallistumassa HCR:lle parin viikon päästä, haluan priorisoida rahojani siihen..
Sinulla on astma ja olet osallistumassa väripölyjuoksuun?! V*tun idiootti.
Tästä oli jo jossain iltalehdistössä, kun ravintola missä jatkot piti olla olikin ihan "öh mitä" ja siellä oli "miss rock" kisa menossa..
Tässähän ei ole mistään "liikunnasta" kyse vaan massatapahtumasta, joka on IN kuten fitness ja vastaavat. Eli mennään keikistelemään pikku kuteissa "sotkuisen" näköiseksi ja saadan kivoi kuvei ja voidaan jakaa someen.
Itse en menisi sen yhden tapauksen jälkeen. Värijauhe räjähti palamaan ja osallistujat saivat pahoja, vakavia palovammoja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että niinku vain maksettu liikunta tekee ihmiselle hyvää? Liikuntaa voi vielä tietääkseni harrastaa ihan ilmaiseksisin. Säästäisit sinäkin rahasi muuhun ja juoksisit city runin matkan verran jossain muualla, eikä tarvitsisi siitä maksaa senttiäkään. Ei ihme, että opiskelijat valittavat rahapulaa, kun on noin huono elämänhallinta.
Pahoitteluni huonosta virkerakenteestani ja sanavalinnoistani. Toki liikuntaa voi harrastaa pienellä budjetilla ja kaikki liikunta on hyvästä. Ilmaista se harvoin on, koska alasti ja ilman kenkiä saattaa olla hieman epäkäytännöllistä vaellella metsissä, vaikka tietenkin sekin on täysin mahdollista. Kotona kyykkäily ja punnertaminen tietty onnistuu myös alasti ilman välineitä. :)
Juoksutapahtumissa on erilainen fiilis ja muilta saatu kannustus auttaa parantamaan myös omaa suoristusta eri tavalla kuin saman matkan juokseminen kotikulmilla itsekseen.
Koen elämänhallintani olevan kunnossa. Etenen opinnoissani nopeammin kuin Kela vaatii ja hyvillä arvosanoilla, vaikka koulun sisäilma astmaani pahensikin ja täten hetkellisesti tahtia hidastikin.
Ihanaa, sateista ja elämänhallintaa täynnä olevaa loppupäivää sinulle, rakas av-mamma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh noh. Olen opiskelija ja multa 40 e kuukaudessa voi laskea astmalääkkeisiin meneväksi.. olen siis itse osallistumassa HCR:lle parin viikon päästä, haluan priorisoida rahojani siihen..
Sinulla on astma ja olet osallistumassa väripölyjuoksuun?! V*tun idiootti.
HCR = Helsinki City Run. Se on puolimaraton ilman (väri)esteitä tai muutakaan. Ainoa astmaan vaikuttava tekijä siellä taitaa olla Helsingin ilmanlaatu, johon en ole tottunut. Kiitti huolehtimisesta kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Sinä oletkin varsinainen positiivisuuden perikuva. Ei elämää tarvitse ottaa noin vakavasti.
Saa nähdä mitä keksivät korvaukseksi. "Tervetuloa Lappiin juoksemaan, maksatte vain itse matkakulut." Jipii.
On niitä tapahtumia osattu sössiä ennenkin:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000531887.html