Miesystäväni hengitys haisee.
Saatan kuulostaa pinnalliselta ja neuroottiselta ämmältä, mutta en kestä miten pahalta miesystävän hengitys haisee.
Ollaan oltu kimpassa nyt suhteellisen vähän aikaa, mutta kuitenkin niin, että jaamme lähes päivittäin sohvan, ruokapöydän ja sängyn. Alussa en huomannut miehen pahanhajuista hengitystä. Voi olla, että mies alussa jaksoi skarpata suuhygienian hoidossa, mutta nyt mennään jo ihmeellisissä sfääreissä, jollaisia en ole ennen kokenut.
Viimeksi tänään itse asiassa heräsin hänen tuhinaansa, kun hän vaihtoi asennon kasvot minuun päin. En ääneen, vaan hajuun. Haju on tietenkin erityisesti aamuisin KAMALA. En ymmärrä, miten jonkun herngitys voi ihan oikeasti haista ULOSTEELTA.
En tiedä mitä tämä avautuminen hyödyttää. Enhän kai voi mennä sanomaan päin naamaa että pese ukko hampaasi. Sitä paitsi hän pesee hampaat aamuin illoin, mutta ilmeisesti todella huonosti. Eikö äiti opettanut, vai onko tuon ukon hampaat ja ikenet oikeasti mädäntyneet?
Hullua, että voi ihan suututtaa. En missään nimessä aio tämän takia miehestä luopua, mutta onhan se sääli, kun aamulla pitää AINA karata sohvaan joskus jopa jatkamaan unia... Aamuseksistä ei ole puhettakaan.
Muilla kokemusta..? :(
Kommentit (42)
Voi olla krooninen ientulehdus. Suuhygienistille siis.
Kyllä me ollaan miehen kanssa alusta saakka puplin ja toisin sanottu ihan suoraan, jos toisella ei ole hygienia tai pukeutuminen tai ihan mikä vaan kunnossa. Jos nyt et kehtaa suoraan sanoa niin osta teille yhteinen sähköhammasharja (jos siis käytätte käsikäyttöisiä ja molemmille tietty oma harjaspää). Sähköharjalla tulee oikeasti uskomattoman paljon puhtaamman tuntuset hampaat, kuin käsikäyttösellä, en itsekään uskonut ennen kuin kokeilin. Luulis kyllä, että jos henki haisee noin pahalle niin suussa myös maistuis aika hirveälle ja mies itsekin sen tajuais...
Opeta sille hammaslangan käyttö. Niin ja kyllä suoraan voi sanoa.
hammasuputsiin ja hammaskiven poistoon säännöllisesti puolen vuoden välein. Käyttäähän mies sähköhammasharjaa?
Haiseeko se paskalle?
Jos vastaus on kyllä niin valitettavasti miehesi on homo.
Voisko olla hammaskiveä ? Sehän kuulemma haiskahtaa aika pahalle, eikä lähde pesemällä.
Tupakoitsijoilla haisee paskalle hengitys.
Komennapa hammaslääkäriin, voi olla pahemmanlaatuinen tulehdus suussa. Ottavat siellä myös hammaskiveä pois. Ja laskun suuruus motivoi huolehtimaan hampaista paremmin jatkossa ;)
Haluaisin sanoa suoraan, ja yleensä suorasanainen nainen olenkin, mutta jostain syystä ainakin tälle miehelle minun on todella vaikeaa tai jopa mahdoton idea sanoa asiasta suoraan. En tiedä pelkäänkö enemmän sitä, että loukkaan, vai vain sitä, että kyseessä on todellakin niin intiimi asia, että on tuntuu tavallaan väärältä siihen puuttua. Ehkä mies ei ihan oikeasti tajua hajua? Ehkä hän on siihen niin tottunut, ettei enää erota? Tätä menoa kyllä varmaan lopulta joudun avaamaan sanaisen arkkuni, sillä tämä alkaa muovaantua ihan oikeaksi ja isoksi ongelmaksi minun puoleltani.
Ei, mies ei käytä sähköhammasharjaa. Itse käytän. Voisin tosiaan hankkia hänelle oman vaihtoharjan, minkä mies näkisi pahimmillaan vain hienovaraisena vihjauksena.
Ap
Laita se pesemään hampaansa, lankaa perään, sitten joku suun desinfioiva litku, ja lopuksi Streptococcus salivarius bakteereja suuhun kasvamaan, ja haju kaikkoaa. Noita pöpöjä saa ainakin iHerbistä.
Ei sitä itse varmaan huomaa, minusta sitä ei pitäisi ottaa itseensä koska hengitys voi haista kyllä tosi pahalle. Juoko mies kahvia paljon? Se voi aiheuttaa kyllä hirveän hajun ja jos unohtaa pestä hampaat illalla niin haju on aamullakin.
Vierailija kirjoitti:
Haiseeko se paskalle?
Jos vastaus on kyllä niin valitettavasti miehesi on homo.
Todentotta paskalle haisee, mutta ei ole homo.
Ap
Osta miehelle oma tehokas sähköhammasharja. Meillä hajut poistui kun mies käy säännöllisesti puhdistuttamassa hammaskiven
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä itse varmaan huomaa, minusta sitä ei pitäisi ottaa itseensä koska hengitys voi haista kyllä tosi pahalle. Juoko mies kahvia paljon? Se voi aiheuttaa kyllä hirveän hajun ja jos unohtaa pestä hampaat illalla niin haju on aamullakin.
Itse asiassa hän ei juo kahvia lainkaan. Voiko tuo energiajuoma olla vielä pahempi myrkky? Ei tupakoi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelenkin sitä, että vaikka hän pesee hampaat iltaisin, sillä ei ole mitään vaikutusta! Tämän huomasin omista tutkimustuloksistani, kun yhtenä iltana jäi häneltä suu kuuraamatta. Ei tosiaan mitään - ei yhtikäs mitään - eroa.
Ap
Hammaslankaa ja 100% xylitolpurkkaa aina ruuan jälkeen.
Onko proppuja? Nehän haisee ihan raadolle
Hänen pitäisi mennä hammaslääkäriin. Mieheni hengitys kans haisee kuolemalta kun on lykännyt monta vuotta viisaudenhampaiden poistoa. Erehdyin mainitsemaan asiasta ja ukko loukkaantui vaikka ollaan oltu yhdessä melkein kymmenen vuotta. Mutta ilman hammaslääkärissä käyntiä ongelma ei poistu. Sitä odotellessa...
Sano vain suoraan ja ystävällisesti. Silloin tällöin voi kenen tahansa hengitys haista hetkellisesti, mutta jos jatkuvasti, niin kyse on ongelmasta, joka voidaan hoitaa.
Täällä on esitetty jo erilaisia hampaisiin liittyviä vaihtoehtoja. Pahanhajuisen hengityksen taustalla voi olla myös vatsaan, ruuansulatukseen jne. liittyvät vaivat. Kaikki ovat hoidettavissa, kunhan ne ensin löytyy.
parondotiitti