Tulin juuri sterilisaatiosta. Haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (20)
Ei mitään kysyttävää, hyviä toivotuksia vain. :)
Mulle tehtiin sterilisaatio kolmannen lapsen jälkeen 11 v. sitten. Kaikki sujui vaivattomasti ja samaa toivon sinulle.
Ikäni on 36v. Kolme lasta, joista viimeisin tuli ehkäisystä huolimatta. Silti en hetkeäkään miettinyt etten häntä pitäisi ja hyvä niin. En varmastikaan kadu päätöstä sterilisaation tekemisestä, kahden jälkeen mietin jo asiaa, mutta "en saanut aikaiseksi". -ap
Vierailija kirjoitti:
vastaan kyllä
No mitä sitä sitten enää kysymään jos tietää mitä vastaat?
Sinä huijasit. Et ole vastannut kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vastaan kyllä
No mitä sitä sitten enää kysymään jos tietää mitä vastaat?
=)
-ap
Millä menetelmällä tehtiin?
Mulla oli Essure ja toimenpide oli nopea ja kivuton. Mitään haittavaikutuksia en huomannut koko sinä parin vuoden aikana, jonka essuret ehtivät olemaan. Töihinkin menin heti toimenpiteen jälkeen. Nyt tosin on kohtu, munanjohtimet ja munasarjat poistettu, joten samalla sai essuretkin luonnollisesti kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Millä menetelmällä tehtiin?
Mulla oli Essure ja toimenpide oli nopea ja kivuton. Mitään haittavaikutuksia en huomannut koko sinä parin vuoden aikana, jonka essuret ehtivät olemaan. Töihinkin menin heti toimenpiteen jälkeen. Nyt tosin on kohtu, munanjohtimet ja munasarjat poistettu, joten samalla sai essuretkin luonnollisesti kyytiä.
Essure oli minullakin. Itse toimenpide oli nopea, mutta suht kivulias. Kohtu supisteli paljon ja etenkin toiselle puolelle implantin laittaminen oli vähän hankalampaa juuri supistelujen takia, mutta nyt operaation jälkeen olo on aivan normaali. -ap
minullekin tehty 11v sitten neljännen lapsen jälkeen....tyytyväinen olen ja olin silloin 36v.
Toivottavasti sulla ei tule runsaat ja kivuliaat kuukautiset kuten mulle sterin jälkeen. Muuten mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa. Toimenpide tehtiin 10 vuotta sitten.
Eikö sua huolestuta Essuren mahdolliset sivuvaikutukset?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sua huolestuta Essuren mahdolliset sivuvaikutukset?
Rehellisesti sanottuna ei huolestuta pätkääkään, vaikka Essuresta ei ole vielä vuosien tutkimustuloksia, koska sen verran uudesta menetelmästä on kyse, eikä kaikkia sivuvaikutuksia vielä tunneta. Enemmän minua huolestuttaa se, jos tulisin vielä raskaaksi. -ap
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sulla ei tule runsaat ja kivuliaat kuukautiset kuten mulle sterin jälkeen. Muuten mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa. Toimenpide tehtiin 10 vuotta sitten.
Sterilisaatio ei vaikuta kuukautisvuodon määrään. Monilla vuoto tulee runsaammaksi ihan vain sen takia, kun on vaihdettu mikä tahansa hormonaalinen ehkäisy sterilisaatioon. Vuoto voi muuttua runsaammaksi myös esim. polyyppien tai myoomien takia, joilla ei ole mitään tekemistä sterin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatio ei vaikuta kuukautisvuodon määrään. Monilla vuoto tulee runsaammaksi ihan vain sen takia, kun on vaihdettu mikä tahansa hormonaalinen ehkäisy sterilisaatioon. Vuoto voi muuttua runsaammaksi myös esim. polyyppien tai myoomien takia, joilla ei ole mitään tekemistä sterin kanssa.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Miten päädyit siihen? Ikäsi? Mä mietin sitä runsaiden menkkoja vuoksi. Tekevät samalla kohdun limakalvon polton. Montako lasta? Entä jos kaduttaa myöhemmin?
Steri ei vaikuta kuukautisten vuotomäärään mitenkään.
Oletko Mirenaa kokeillut runsaisiin vuotoihin?
Itsellä vuosi Essuresta, lapsia kaksi, ikää 32 v.
Tyytyväinen olen päätökseen
Te niille tehty Essure, miten jälkitarkastus 3kk.n jälkeen meni? Oliko implantit "juurtuneet" siinä ajassa juuri niin kuin pitikin ja sen jälkeen teho varma? -ap
Vierailija kirjoitti:
Te niille tehty Essure, miten jälkitarkastus 3kk.n jälkeen meni? Oliko implantit "juurtuneet" siinä ajassa juuri niin kuin pitikin ja sen jälkeen teho varma? -ap
Mulla oli juurtunut ja kaikki ok.
Kaduttaako nyt kun et uuden elämäsi suuren rakkauden kanssa voikkaan yrittää yhteistä lasta vaikka mies haluaisi.
Nykyinen miehesi kun on löytänyt jo uuden.
Oraakkeli kirjoitti:
Kaduttaako nyt kun et uuden elämäsi suuren rakkauden kanssa voikkaan yrittää yhteistä lasta vaikka mies haluaisi.
Jos joskus niin kävisi että nykyinen mieheni ja lasteni isä löytäisi uuden, hän voisi perustaa vielä vaikka 10 lapsisen uusioperheen niin halutessaan. MINÄ en enää ikinä halua lisää lapsia, vaikka joskus vielä "uuden elämäni rakkauden" löytäisinkin. Joten vastaus kysymykseesi on EI KADUTA. :)
-ap
Oraakkeli kirjoitti:
Miksi sen uuden rakkauden kanssa pitäisi niitä lapsia tehdä?? Eikö kaksi aikuista ihmistä, joilla on lapsia entuudestaan, voisi nauttia ihan vain toisistaan? Maailmassa on ihan tarpeeksi jo muutenkin sekavia uusperhekuvioita "mun lapsineen ja sun lapsineen".
Miten päädyit siihen? Ikäsi? Mä mietin sitä runsaiden menkkoja vuoksi. Tekevät samalla kohdun limakalvon polton. Montako lasta? Entä jos kaduttaa myöhemmin?