Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeiden omavastuu ja 100 % korvattavat lääkkeet

Vierailija
26.04.2016 |

Otetaan esimerkiksi Thyroxin jota siis korvataan 100 % ja logiikan mukaan tätä pitäisi siis apteekista saada ilmaiseksi plus se toimitusmaksu.

Mutta nythän tämän vuoden alusta on lykätty omavastuumaksu jota ilman et noita tabletteja mukaasi saa, kunnes se on maksettu. Kyseessä on erityiskorvattava lääke. Onko tämä nyt ihan lainmukaista? Miten ne on saaneet tämän läpi? Jos ei siis osta mitään muita reseptilääkkeitä, mistä minä oikeastaan maksan? No, Thyroxinista. Ei se ole enää ilmaista.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että luet jatkossa sanomalehtiä, niin tiedät paremmin mm. tällaisista asioista.

Olen lukenutkin :) Ei ole asiasta kovin suurta meteliä pidetty. Tai sitten juuri silloin on sen päivän lehdet jääneet lukematta.

Vierailija
42/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa, mun mielestä apteekissa olisivat voineet mua asiasta muistuttaa, heidän olisi ehkä kannattanut jakaa joku lappunen jossa asia selvitetään. On monella jääneet lääkkeet tiskille, kun sen verran suuri korotus maksussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oisko se ollut reilua, että ne jotka muutenkin saa lääkkeensä lähes ilmaiseksi, niin alkuomavastuu ei koskisi heitä? Juuri tämä on reilua, että se kohdistuu kaikkiin.

Tätä muutosta perusteltiin niin, että pitkäaikaissairaiden kulut pienenevät ja normaalisti muutaman flunssan sairastavien yksi antibioottikuuri taas maksetaan itse. Käytännössä kävi niin, että vakavammin sairaiden lääkekulut nousivat reilusti. Meidän perheessä ennen 48 euroa vuodessa, nyt 254 euroa vuodessa "täyskorvattavista" lääkkeistä. Samalla on noussut kelataksien omavastuut, poliklinikkamaksut ym. paljon. Sääliksi käy pienituloisia pitkäaikaissairaita.

Vierailija
44/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mua eniten juuri ärsytti se raju korotus yhtäkkiä ja hyvin huono tiedottaminen asiasta.

-ap, hengittää syvään ja rauhoittuu.

Vierailija
45/48 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä minä maksoin? Thyroxin ei maksa niin paljon. Entä jos en osta muita lääkkeitä, niin mikä tuo maksu on? Onko se taas joku uusi vero?

Siis maksat joka ostokerralla lääkkeen kokonaisuudessaan itse kunnes 50 euron omavastuu on täynnä. En jaksa nyt googlata, mutta eiköhän vuoden satsi Thyroxinia maksa enemmän kuin 50 euroa. Itselläni menee 2x0,5 mg/vrk.

Otatko oikeasti yhden milligramman Thyroxinia päivässä eli kymmenen tablettia tavallista annoskokoa? Luulisi että menisi kilpirauhasen ylitoiminnan puolelle tuolla annostuksella. 

En, en, en tosiaankaan. Anteeksi näppäilyvirhe. Piti tietysti olla 2x0,1 mg. Kiitos kun huomasit virheen.

Vierailija
46/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako toi thyroxiin jotenkin aivotoimintaan hidastavasti?

Meillä teinin lääkkeet maksaisivat reilu 300€/kk ilman erityskorvausta. Olen vain ja ainoastaan kiitollinen, että ylipäätään korvataan.

Vierailija
48/48 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako toi thyroxiin jotenkin aivotoimintaan hidastavasti?

Meillä teinin lääkkeet maksaisivat reilu 300€/kk ilman erityskorvausta. Olen vain ja ainoastaan kiitollinen, että ylipäätään korvataan.

Kun olet toiselle ilkeä saat samaa tavaraa sitten omaan niskaasi. Mutta omapahan on valintasi. Tee toisille niinkuin haluat itsellesi tehtävän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi