Kuka päätti, että pieni nenä on kaunis?
Mulla on isohko nenä ja myös isot silmät, leveä hymy ja korkeat poskipäät aika pienessä päässä.
On aika luonnollista että kaikki piirteet ovat suhteessa keskenään.
Mutta miksi iso nenä on sitten ruma?
Satuin lukemaan keskustelua eräästä todella kauniista missistä, jolla on kuulemma liian iso nenä eikä siten mitään asiaa maailmalle.
Itse näyttäisin varmaan oikeastaan aika kauniilta pienemmän nenän kanssa (siis muiden silmissä) mutta toisaalta tämä isompi nenä tekee ilmeestäni vähemmän "söpön" ja enemmän seksikkään.
Miehillä pidän myös hieman vahvemmista piirteistä, en ymmärrä miten jonkun miehen nenä voisi muka olla iso/ruma jonkun silmissä.
Kommentit (63)
Ei kukaan, se nyt vaan on niin että iso nenä yleensä rikkoo kasvojen symmetrian. Symmetrisyys on kaunista kaikessa.
Nenä kasvaa iän myötä joten pieni nenä on paras.
Ei se koko, vaan muoto. Jos nenä sopii päähäsi, se on nätti.
Itselläni on iso nenä, siis leveyssuunnassa. Nenänvarteni on melko kapea, mutta nenänpää leveä ja ruman muotoinen, ei ole nätti ei.
Tärkeintähän on se, että itse pitää nenästään, sinä pidät nenästäsi, ole onnellinen, itse en voi sietää nenääni.
Kyllähän pieni nenä on yleisesti ottaen kauniimpi kuin suuri, mutta pieni nenä ei todellakaan tee kenestäkään kaunista. Siihen vaaditaan paljon muutakin. Ja sitten taas toisaalta isohko nenäinen voi olla vaikka kuinka kaunis.
Ja tuo on kyllä totta, että pieni nenä tekee ihmisestä jotenkin söpömmän näköisen. Kauneimmilla on yleensä keskikokoinen nenä, ei pieni eikä iso.
En tiedä, mun mielestä iso kyömy nenä miehellä on seksikäs ja omaan silmään kiehtovimman näköisillä naisilla on usein normaali/vähän isompi nenä. Eiköhän kokonaisuus ratkaise ja jokaiselle mallille löytyy ottaja.
N25
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan, se nyt vaan on niin että iso nenä yleensä rikkoo kasvojen symmetrian. Symmetrisyys on kaunista kaikessa.
Olen selvästi oppinut tämän hienon fraasin jostain, mutta tiedätkö, mitä symmetria tarkoittaa?
Olen aina vihannut nenääni, joka näyttää edestä päin hyvältä, kapealta ja normaalikokoiselta. Sivusta se taas on mielestäni järkyttävä. On kausia, jolloin siedän sitä paremmin ja taas välillä vannon meneväni leikkaukseen. Tosin kukaan ei ole koskaan kommentoinut nenääni, taitaa olla suurimmaksi osaksi omassa päässä tämä ongelma. N22
Teininä vihasin niin paljon omaa isoa nenääni, etten muuta ehtinyt miettiäkään. Sitten kuin yhtäkkiä tulin siitä hirveän ylpeäksi. Hieno, suuri nenäni. Sitten laskeuduin maanpinnalle ja ihan kummempia miettimättä elelen nenäni kanssa, kuin kuka tahansa kaunisnenäinen ;D
Mulle tulee heti mieleen Sinkkuelämän Mr Big, hänelle iso nenä tekee juuri sen sopivan seksikkään särmän kasvoihin.
Sydämeni läpättää kauniille naisille joilla on iso/epätäydellinen nenä. Varsinkin isojen huulien kanssa<3 Rihanna esim on mulle ulkonäöllisesti täydellisimmän mahdollisen naisen ilmentymä.
Itse olen pieninenäinen nainen, en tiiä johtuuko tää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo on kyllä totta, että pieni nenä tekee ihmisestä jotenkin söpömmän näköisen. Kauneimmilla on yleensä keskikokoinen nenä, ei pieni eikä iso.
Meinasin tulla just sanomaan, et oikeastaan myös liian pieni nenä on vähemmän kaunis. Esteettisesti paras on keskikokoinen nenä, esim. Grace Kelly, Carey Mulligan tai herttuatar Kate (vai miten kuuluu sanoa, ent. neiti Middleton)
Oletko sä sitten missi, jos nenä aiheuttaa harmia? Ei kaikkien tarvii olla missimäisiä ja silti voi olla kaunis, tai ainakin persoonallisen näköinen. Ei me kaikki olla samasta muotista, ja hyvä niin! :)
10v sitten pieni peppu oli kaunista. Kyllä sunkin aika tulee. Nykyään huulet, tissit ja peppu isonneraan, seuraavaksi täytyy tulla nenänlevennykset.
Ei niinkään se, onko nenä pieni vai iso, vaan se että se on malliltaan hyvä - eli suora. vinot, kyömyt, pystynenät..iu. ja toki myös liiallisen isot/pienet kans outoja. mulla onneksi normaali suora nenu. joo, mulla onki joku nenäongelma :D en vois seurustella huononenäsen miehen kans :D n27
Mun mielestä taas jos on esim leveä/pyöreähkö naama ja siinä pienenpieni nenä niinkun jollain Elsa Hoskilla, niin se näyttää jotenkin "kummalliselta". Vähän siltä että siitä puuttuisi jotain. Nojoo, mutta tiedän siis niin isonenistä kuin pikkunenistäkin komeita ja kauniita ihmisiä. Omaa silmää miellyttävät miehistä useimmiten ne joilla on vähän isompi klyyvari ja myös naisilla tykkään semmoisista pitkistä hyppyrinenistä. Siskollani on sellainen ja olen kade, oma nenäni on pieni pottu. Semmoinen uusiperuna. :D
Vierailija kirjoitti:
Nenä on kasvojen osa, symmetria on sitä että kasvojen vasen ja oikea puoli ovat samanlaiset. Kaksi ihan eri asiaa, iso nenä ei riko kasvojen symmetriaa, jos se nenä on suora ja kasvoihin muuten sopiva. Toki jos se on vino, niin sitten se rikkoo sen symmetrian.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina vihannut nenääni, joka näyttää edestä päin hyvältä, kapealta ja normaalikokoiselta. Sivusta se taas on mielestäni järkyttävä. On kausia, jolloin siedän sitä paremmin ja taas välillä vannon meneväni leikkaukseen. Tosin kukaan ei ole koskaan kommentoinut nenääni, taitaa olla suurimmaksi osaksi omassa päässä tämä ongelma. N22
Mulla juuri toisinpäin, nenän on siedettävä sivulta päin ja edestä karmea. Mutta tosiaan erittäin harva on nenäänsä tyytyväinen ja yhtä harva toljottaa toisten nenä irrallisina piirtein, eli yleensä muut katsovat kokonaisuutta ja itse tuijottaa yksityiskohtia:)
Pääasia että on nenä ja se toimii. Nenäsyndrooma helpottaa iän kanssa ja muutenkin suhtautuu ulkonäkönsä vähän armollisemmin:)
Tunnustan, se olin minä.