Miksi kukaan ei tunnu tajuavan?
Minulla on paha olla, ollut jo yli vuoden. Toivoton, näköalaton, haluton, voimakas itseinho ja sosiaalinen eristäytyminen, pakkoajatukset eli neuroottinenkin kaiken lisäksi. Olen puhunut työterveyslääkärille, määräsi mielialaläkettä, ei muuta. Olen puhunut työterveyspsykologille. Eivilpitöntä ymmärtystä, joskin kehoitus hakeutua psykiatrille ja kenties terapiaan. Aika psykiatrille nyt varattu. Toivoisin ymmärrystä. Että joku sanoisi että voi käsittää mitä ajan takaa ja että yritetään löytää apu. Onko ongelmani niin vaikea ettei toistaiseksi kenelläkään ole mitään sanottavaa? Miesystäväni ei ymmärrä minua. Ei itseinhoano eikä kehäajatuksiani. Lopeta moinen. Hän sanoo. Olisikin niin helppoa.
Kommentit (3)
Muut eivät voi sinua parataa, kenelläkään ei ole ämpärissä lääkettä, jota sinuun kaataa ja tehdä ihmeitä. Joudut itse kysymään itseltäsi mitä sinun pitää saada, jotta olisit onnellisempi. Joudut myös päättämään mitä olet ITSE valmis tekemään tuon tilan saavuttaaksesi. Onni on omassa takataskussasi, ei miehen eikä työterveyslääkärin.
Mitä joku voisi sinulle sanoa, jotta se helpottaisi? Mielen ongelmat ovat aina vaikeita tilanteita, joihin moni varmaan kokee olevansa riittämätön tarjoamaan itse ymmärrystä tai apua.. Tietysti toivoisi, että ammattilaiset tarttuisivat hanakammin asiaan ja tarjoaisivat apua, mutta taitaa sekin olla taas budjettikysymys...
Oletko Seligmanin koira?