verenpaine 107/175
Mies kävi tänään työterveydehoitajalla otattamassa punkkirokotteen. Samalla näytti silmäänsä mistä oli eilen katkennut verisuoni. Hoitaja mittasi verenpaineen joka oli 107/175. Nyt seurailevat paineita, mutta voiko kohonneet paineet aihettaa tuon verisuonen katkeamisen silmässä? Seuraavaksi luultavasti katkeaa päästä.
Miehellä ollut myös aiemmin paineet satunnaisesti koholla. Ikää 47v ja ylipainoakin löytyy.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Se on 175/107.
Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Jos alapaine olisi 175, mieheltä olisi poksahdellut enemmänkin suonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on 175/107.
Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Jos alapaine olisi 175, mieheltä olisi poksahdellut enemmänkin suonia.
Näsä!
Verenpaineita pitäisi ehdottomasti mittailla kotona. Osa ihmisistä saa lääkärin/hoitajan mittaamana aivan liian korkeita arvoja. Itse kuulun tähän valkotakkiverenpainetta potevaan joukkoon, jolla kotona saattaa olla lukema 130/80 mutta sairaalassa mitattaessa 200/120.
Mulla olis jo kaikki verisuonet irtipoikkikatki jos pelkkä korkea verenpaine sen aiheuttaisi.
Ylipaino pois, ruokavalio kuntoon, lisää liikuntaa ja stressinhallintaa. Jos nää ei auta niin verenpainelääkitys.