Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos saisit yt-neuvotteluissa potkut?

Vierailija
26.04.2016 |

Kysymys erityisesti vähän iäkkäämmille joilla työllistyminen voi olla vaikeaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin rahoituksen, niin alkaisin rakentaa taloa.

Vierailija
22/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kenkää yt-neuvottelujen jälkeen. 44 vuotta ehdin olla töissä. Täytyy sanoa, että olipa loistava juttu. Nyt on aikaa harrastuksille, kalastus, moottoripyöräily, soittimien huoltaminen, yms.

500 päivää kun täyttyy, eläke alkaa, vielä tänä vuonna. Oikein mukava laskeutuminen eläkepäiville.

M62

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikkuisin varmaan kortistossa. Terveys jo prakaa joten töitä tuskin enää tulisi tehtyä.

Downsiftausta joka oli jopa muotia joku vuosi sitten, kun ei muita vaihtoehtoja olis.

Vierailija
24/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo loparit. YT:t oli varmaan puolenkymmenen kertaa, mutta potkuja en saanut.

Vierailija
25/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä riitautin irtisanomisen ja oikeuden päätöksen mukaan irtisanomiseni oli laiton. Työnantajalle prosessi maksoi kallispalkkaisen lakimiehen kulut + minulle kohtalaisen korvauksen.

Vierailija
26/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yli 60-vuotias yt- neuvotteluissa potkut saanut työkaveri tulee kesätöihin meille. Kolme puoli vuotta sitten potkut saanutta on otettu takaisin töihin.

Vierailija
27/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tule yt-neuvotteluja. kolmen hengen firma, joten irtisanominen tulee varmaan konkurssin kautta, jos on tullakseen tai sitten vaan joku päivä sanotaan, ettei kannata enää tulla. 

Mulla on jo yritysidea valmiina, ei tosin kamalan tuottava, mutta tuskinpa muutakaan saan. Mutta tekisin samaa kuin viimeksikin työttömänä, hakisin hulluna töitä ajatuksella löytyy jos on löytyäkseen. 

Vierailija
28/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla alalla olen ollut 20v,samassa työpaikassa olen ollut 15 vuotta, välillä ok, välillä tökkii pahasti. Lapset kun olivat pieniä, niin energia ei riittänyt alanvaihdon miettimiseenkään. Nyt alkaa käydä mielessä useammin että tahtoo jotain muuta. Välillä uupumus kaikkeen niin kova että toivoisin lomautusta/irtisanomista. Elämäntaso alenisi mutta kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä että kyllä tämä valtio omistaan huolehtii. Eli voisin heittäytyä tukien varaan joksikin ajaksi. Mökkeilisin, tehtäisiin lasten kanssa kivoja juttuja, harrasteltaisiin vielä enemmän... Ei olisi katastrofi jos minut irtisanottaisiin 😊 -Nainen 46v-

Vierailija
29/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 v "vakituisen" työsuhteen jälkeen olen vuoroon ollut määräaikaisissa työsuhteissa ja vuoroon ansiosidonnaisella, kuten nytkin. Työttömänä remontoin taloa, rakentaminen mökillä ja teen vapaaehtoistöitä ja talkoojuttuja kavereille. Töitä toki etsiskelin myös. Mutta kun tää nykyinen ansiosidonnainen jatkuu lisäpäivinä, en työnetsinnällä itseäni stressaa. Jos työtä tarjotaan asiallisella palkalla, niin otan vastaan. Ilmaisiin työkokeiluihin en lähde kuin pakolla ja työtahti tulee olemaan sitä myöten. Eläkehakemuksen teen heti kun mahdollista, eli vuoden lisäpäivien jälkeen.

Tärkeintä on saada nuoret töihin ja elämän syrjään eikä meitä eläkeikää lähestyviä, ainakaan niitä, joille on kertynyt hyvä eläke.Teen mielelläni nuorille tilaa. Jos nuoremmat ova töissä ja maassa on työvoimapula, niin silloin kyllä koen velvollisuudeksi ottaa töitä vastaan.

Vierailija
30/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin kehittää tätä omavaraistalouttani kannattavammaksi, niin ei sitten välttämättä tarvitsisikaan enää mennä töihin. Ensin ansiosidonnaista ja sitten säästöillä ja silleen rahoittaisin elämääni. Maasta kaikki mitä irti saa. Sitten olis aikaa raivata tuolle kasvimaalle enemmän tilaa, hankkia pari kanaa lisää, lypsykuttu. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.

Vierailija
31/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en todellakaan tiedä...

Vierailija
32/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan juhlisin ensin ja sitten lähtisin pätkätöihin toisen koulutukseni töihin.

Millähän alalla niitä pätkätöitä olis tarjolla?

Vierailija
33/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tätä töitä haeskellaan. Työvoimapoliittisiin koulutuksiin olen myös hakenut. Omatoimisesti opiskellen koetan kehittää ammattitaitoa.

Vierailija
34/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla, että riipasisin kovan kännin tänään.

Vierailija
35/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut jo useampi kk sitten. Työt loppuvat lähikuukausina. Minkäs teet. Jotain avautunut firmaan, en tiedä hakeako. Sen verran sapettaa.

Vierailija
36/36 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tehdä töitä vielä monta vuotta, mutta jos potkut tulee, niin toivottavasti vasta siinä iässä, että pääsen ansiosidonnaisen jälkeen eläkkeelle. Yrittäisin löytää mitä tahansa työtä ja vaikka päiväksikin kerrallaan. En tosin pidä todennäköisenä, että kohta kuuskymppisenä löytäisin enää juuri mitään töitä.

Aikani saisin kyllä kulumaan harrastusten parissa, puutarhanhoidossa ja penninvenytyksessä. Olis mukavaa, jos olis vielä siinäkin tilanteessa varaa matkustella.