Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljättä päivää yksin sisällä – erakoituminen ja torikammo uhkana?

Vierailija
26.04.2016 |

Olen työtön ja viimeksi käynyt ulkona perjantaina. Nyt on menossa neljäs päivä neljän seinän sisällä. Suunnittelin, että tänään käyn ulkona, ihmisten ilmoilla. Olin jo menossa asuntoni ovesta ulos, kunnes tuli henkinen este. En pystynytkään astumaan ulos. Riisuin ulkovaatteet ja palasin sohvalle, täkin alle.

Aamulla tuntuu pahalta vetää verhot auki. Tuntuu niin paljastavalta. Muita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel u.

Vierailija
2/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoon?

Onko jotain hoitoa, jonka saa netin kautta? Kuulostaa vitsiltä, mutta olen vakavissani.

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoon?

Onko jotain hoitoa, jonka saa netin kautta? Kuulostaa vitsiltä, mutta olen vakavissani.

- Ap

On, ainakin pääkaupunkiseudulla. Googlaa. 

Vierailija
4/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lienee avuntarpeen raja ja mitä pitää tapahtua, että ap hankkii sitä? Jos tuollaisia jaksoja alkaa olla paljon, silloin ainakin on syytä mennä vastaanotolle. Vaan milläs menet, jos asunnosta poistuminen ahdistaa? Toivottavasti ap:llä on joku läheinen.

Vierailija
5/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että häpeät itseäsi? Jos verhojen avaaminen ja muulle maailmalle näyttäytyminen on noin tuskallista. Se on mulla ainakin syy tuohon torikammoon, vaikka häpeän aiheet eivät erityisesti liity nykypäivään.

Vierailija
6/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut pari vuotta yksin, ei tunnu missään! Mielummin yksin kuin idioottien kanssa, joita näemmä tulee riittämään mun elämässäni loppuelämän ajan!

Vierailija
7/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta päivää kestää olla yksin? Siis todella yksin, ilman sitä kaupan kassaakaan. Onkohan tästä tutkimuksia?

Ap:lle sanon että mene ulos heti herättyäsi, vie vaikka mainoslehdet roskikseen ja kävele pihan ympäri. Sen jälkeen on helpompi lähteä kauppaan aamupalan päälle.

Vierailija
8/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähden väkisin käymään ulkona, vaikka se olisi viimeinen tekoni.

- Ap

Vierailija
9/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lähden väkisin käymään ulkona, vaikka se olisi viimeinen tekoni.

- Ap

Hyvä; kerro sitten tuntemukset kun pääset kotiin

Vierailija
10/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin just 3 päivää erakkona, yhtenä päivänä menin väkisin ulos mutten sateen takia ollut kauan saatika nähnyt ketään... Ymmärrän tunteen. Kun menin bussiin niin olin ihan paskajäykkänä, sellanen olo kun olis juonu kahvia pannullisen ja lihakset kangistuu.

Vierailija
11/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus ollut viikkoja sisällä masennuksen/ahdistuksen takia ja eihän se hyvää tee. Nykyään voin paremmin mutta silloin tällöin muutama päivä sisällä omissa oloissani tuntuu ihan tarpeelliselta, kunhan ei jumitu siihen :)

Vierailija
12/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta päivää kestää olla yksin? Siis todella yksin, ilman sitä kaupan kassaakaan. Onkohan tästä tutkimuksia?

Ap:lle sanon että mene ulos heti herättyäsi, vie vaikka mainoslehdet roskikseen ja kävele pihan ympäri. Sen jälkeen on helpompi lähteä kauppaan aamupalan päälle.

Minä olen aina 6 päivää kerrallaan erakkona ja sitten yksi päivä kaupoilla käymistä ja tutun kanssa turisemista. Sitten taas hiljaisuus ja yksinolo kotona. Ei tuota mitään vaikeuksia, koska yksinolo on minulle kaikista parhainta koko maailmassa. Työtön juu siis olen ja tuskin koskaan enää tulen työllistymään, kun ei sellaista ammattia ole keksitty missä saisi olla erakkona pois sosiaalisista tilanteista.

Kyllä minä sentäs verhot avaan ja roskat voin viedä, mutta eipä tule koskaan tilannetta, että pitäisi jotain esim. naapurille sanoa, onneksi.

Vierailija
13/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lähikirjastossa (juuri ennen sulkemista). Onneksi täällä sataa, niin sai kulkea sateenvarjon alla. :) Fiilikset on nyt paremmat kuin ennen lähtemistä, mutta vähän huolestuttaa tulevaisuus. Kuinka saan pakotettua itseni ulos edes joka toinen päivä, jos se on aina tuollaisen taistelun takana? En usko tulevani hulluksi yksin, oikeastaan viihdyn hyvin yksinäni, mutta erakoituminen ja torikammo on todellinen uhka.

- Ap

Vierailija
14/14 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole ongelma jos se ei vaikeuta elämää eikä tunnu pahalta.

Mutta jos kärsit siitä yksinäisyydestä ja kaikki hommat jää tekemättä niin sitten pitää hakea apua.

Minä viihdyn yksin ja kaikki hommat hoituu jos vain saan itse päättää aikataulut ym.