Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on jalka koko 39 - Ostin 39-41 sukkia, eivät pysy jalassa ja kanta menee reilusti kantapään yläpuolell

Vierailija
26.04.2016 |

Tai muuten jos asettelen sukan kannan kantapäähäni niin kärkeen tulee pussi.

Oisko mun siis pitänyt ostaa koon 36-38 sukat? Olen ennen aina tuon kokoisia ostanut (koska ei ole ollut isompia) ja hyvin on jalkaan aaettunut. Ajattelin nyt kuitenkin tällä kertaa ostaa "omaa kokoani" mutta ei nämä tunnu oikeankokoiset olevan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jalka on 37-38 ja nykyään sen kokoiset sukat tai 37-39 on järkyttävän isoa. Sopivat paremmin mun 40-42 koon jalkaisille tyttärilleni.

Viimeiset parit sukkani olen ostanut lastenosastolta 34-36 ja ne ovat sopivia.

Vierailija
2/8 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat kannattaa aina ostaa pienempää kokoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta aina pienemmät sukat kuin minkä kokoinen jalkasi on.

Mulla on 37-kokoinen jalka ja ostan aina pienempiä sukkia, jopa 33 sopii mainiosti.

Vierailija
4/8 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese 90 asteessa niin saattavat kutistua

Vierailija
5/8 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukat kannattaa aina ostaa pienempää kokoa.

Pikemminkin isompaa kokoa koska kutistuvat pesussa.

Vierailija
6/8 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai muuten jos asettelen sukan kannan kantapäähäni niin kärkeen tulee pussi.

Oisko mun siis pitänyt ostaa koon 36-38 sukat? Olen ennen aina tuon kokoisia ostanut (koska ei ole ollut isompia) ja hyvin on jalkaan aaettunut. Ajattelin nyt kuitenkin tällä kertaa ostaa "omaa kokoani" mutta ei nämä tunnu oikeankokoiset olevan.

No luuletko että kaikki maailman sukat ovat samoilla mitoilla tehty ja yhtä joustavista materiaaleista? Eihän ne kokonumerot ole kuin viitteellisiä. Minkä kokoinen sitä paitsi koko 36-38 oikeastaan tarkalleen ottaen olisikaan? 36? Vai 37? Vai 38? Jonkun valmistajan käsitys voi olla tehdä siitä noin 37, että on noin 36-38 keskivälillä, toisen taas 38, että mahtuu varmasti. Toisen neule on tiukempaa, toisen löysempää, toisen materiaali venyvämpää toisen vähemmän. Tuloksena on että ne on vähän sinne päin.

Vierailija
7/8 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ostan aina isompia, koska kuivausrummussa ne kuitenkin kutistuu.

Vierailija
8/8 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaan aapeen ongelman 38-39 kokoisten jalkojen kera. Pienempi sukkakoko on ekan pesun jälkeen liian pieni ja toi oman koon sukka edelleen liian iso, pesuista huolimatta. Ei kutistu tarpeeksi, jos tarkoitus on että sukka menee vielä jollekin, jolla on koon 41 jalka.