Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on itse tosi väsynyt onko pakko viedä eskari eskariin?

Vierailija
26.04.2016 |

Jos on itse valvonut yöllä vauvan takia eikä millään jaksa viedä isompaa lasta eskariin niin kuinka paheksuttavaa se on?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa on lapsen oikeus päästä eskariin. Saat itse levätä kotona ja, jos olet liian väsynyt viemään häntä. Niin tuskin jaksatte kotona muutakaan tehdä kuten ulkoilla, leikkiä, laittaa ruokaa ja puuhastella. Eskari ei kuitenkaan ole pakollinen, joten yksittäisestä kerrasta ei lastensuojelu tule ovelle koputtamaan.

Vierailija
2/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miten meinaat jaksaa ykeensä sen eskarilaisen kanssa koko päivän jos et jaksa viedä edes eskariin. Kai sille pitää kokata, ulkoilla ja keksiä jotain järkevää puuhaa. Vai aiotko maata sängyssä koko päivän ja eskarilainen hoitaa itsensä ja vauvan? Älä lisäänny enää jos et jaksa nytkään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lupaa että eskari voi mennä itse eskariin ja tulla myös kotiin itse.   Voi onnistua riippuen matkasta ja eskarilaisen kypsyydestä.

Vierailija
4/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoulu on nykyisin velvollisuus ei oikeus. Periaatteessa siis siellä olisi pakko käydä.

Vierailija
5/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskari on nykyään pakollinen.

Vie se lapsi.

Onko mies töissä? Voisiko viedä ennen töihin menoa ja sinä sitten hakisit puolen päivän jälkeen? Näin toki olisi eskarin lisäksi hoidossakin, mutta tuskin tulee iso lasku jos sinä kotona.

Vierailija
6/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista sattuu kerran tai pari kuussa niin ok. Jos joka viikko niin sinun o haettava muutosta tilanteeseen.

Vierailija
7/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vaan tekstarilla tai wilmalla ettei tule, ei kysellä perään. Joo on periaattees velvollisuus ja oikeus mutta järkeä saa käyttää, mitä siellä tapahtuu parissa päivässä joka vaikuttaa mihinkään.

Vierailija
8/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin miten meinaat jaksaa ykeensä sen eskarilaisen kanssa koko päivän jos et jaksa viedä edes eskariin. Kai sille pitää kokata, ulkoilla ja keksiä jotain järkevää puuhaa. Vai aiotko maata sängyssä koko päivän ja eskarilainen hoitaa itsensä ja vauvan? Älä lisäänny enää jos et jaksa nytkään...

On vähän eriasia kokata, siivota ja ulkoilla lasten kanssa omaan rytmiin kuin se että valvoo ensin vastasyntyneen kanssa kokoyön, nukahtaa 6 aamulla ja yhdeksältä pitäisi olla eskarissa. Eskari on käynyt koko muun vuoden säännöllisesti siellä ja nyt on enään kuukausi eskaria jäljellä joten en usko että se muutama tunti eskarista poisoloa tekee vahinkoa. Vastahan koko homma tuli pakolliseksikin.

Ja ei, minun ei tarvitse ulkoilla sen kanssa tai keksiä sille järkevää puuhaa. Lapsi voi ulkoilla pihassamme itsekseenkin ja keksii kyllä puuhansakkin itse, yleensä leikkivät toisen sisaruksen kanssa, pelaavat pelejä yms. Hän viihtyy erittäin hyvin kotosalla eikä käy mielellään eskarissa vaan on hyvillään vapaa päivistä kotona.

Eskarissa on sanottu että ehdottomasti saa olla pois jos vanhemmalla on vapaapäiviä tai lomien ajan. Mutta mietityttää silti että jos syy on vain väsymys. On aika paljon eri viedä aamulla 9.00 ja hakea klo.13.00 kuin että tehtäisii asiat omassa rytmissä. Kyse ei nyt siis ollut laiskuus niin kuin sinä tykkäsit tulkita. Ap

Vierailija
9/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat kotona, jos et jaksa viedä lasta edes eskariin? Eskarilainenkin tarvitsee päivän ulkoilut ja syömiset. Etkai kuvittele että hänestä on sinulle apua vauvan kanssa? Nyt kuulostaa vähän huolestuttavalta. Pyydä edes joku aikuinen auttamaan.

Vierailija
10/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikein noin, että eskariin on pakko mennä? Äkkiä sekin on muuttunut... meillä nyt kuudesluokkalaisen ollessa eskarissa sanottiin vielä, että lapsikin nauttii lomapäivistä ja olkaa ihmeessä lapsen kanssa joskus kotona jos se suinkin on mahdollista!

Varmaan parasta, että kysyt sieltä eskarista etkä täältä. Tässäkin asiassa voi olla paikkakunta- ja eskarikohtaisia eroja. Meillä ainakin eskari on päiväkodin, eikä koulun alainen.

Vierailija
11/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vain että on poissa, muuttui viime vuonna velvollisuudeksi. Ei sun tarvi mitää syytä sanoa kunhan ilmoitat

Vierailija
12/12 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia. Tietty voi joskus pitää lasten kanssa rokulipäiviä pyjamissa. Valvominen vauvan kanssa on ihan hyvä syy sellaiseen jos se ei ole enemmistö arjesta. Me pidettiin sellaisia muuten vaan silloin tällöin lapsen kanssa kotiäitivuosina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi