pää hilseilee
Mikä ihme mun päänahkaa vaivaa, se hilseilee aina suihkun jälkeen kun olen pessyt hiukset? Sellasta pientä valkosta hilsettä koko päänahka täynnä pesun jälkeen. Varsinkin tuosta edestä hilseilee tosi paljon.
Kommentit (10)
Mistä muuten erottaa kuivan ja rasvaisen hilseen? Mulla tuntuu aina likaiselta päänahka ja kammalla raaputtaessa etuosasta lähtee isohkoja hilsehiutaleita. Voisiko päätellä että rasvaista? en ole ap...
Hiero iltaisi kuivaöljyä päänahkaan, laita froteepyyhe tyynylle ja pese aamulla hiukset pari kertaa vaahdottaen miedolla sampoolla.
Kannattaa kokeilla vaihtoa sulfaatittomaan shampooseen. Ne ärsyttävät ja kuivattavat joidenkin päänahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme mun päänahkaa vaivaa, se hilseilee aina suihkun jälkeen kun olen pessyt hiukset? Sellasta pientä valkosta hilsettä koko päänahka täynnä pesun jälkeen. Varsinkin tuosta edestä hilseilee tosi paljon.
Hae apteekista nestemäistä hydrokortisonia. Sitä levitetään päänahkaan. Se tehoaa todella hyvin, itsellä jo yhdestä kahdesta kerrasta. Hilsehän johtuu kun päänahassa on pientä tulehdusta ja hydrokortisoni tehoaa tulehdukseen.
Seborrea? Allergia jollekin shampoon aineelle?
Ruokavalio....
Vehnä ja sokeri pois.
Rasvainen ja kuiva hilse on vaikea erottaa toisistaan. Toisaalta ei ole väliä, kummasta kyse, sillä kumpaankin pitäisi auttaa tarpeeksi usein (jopa päivittäin) tapahtuva pesu miedolla pesuaineella (kenties sulfaatittomalla). Sim System 4 oil cure mask on mahtava tuote, joka kuorii päänahkaa ja auttaa hilseilyyn.
Olen käyttänyt päänahkaan kookosöljyä ja pari kertaa ihan rasvannut päänahan rasvalla, antanut vaikuttaa yön yli ja pessyt pois, auttaa hetkeksi mutta sitten taas alkaa hilseily. Olen tammikuusta asti käyttänyt tuota system 4 oil cure tuotetta eikä sekään tunnu auttavan. Pesun jälkeen päänahka ihan valkoista kuivaa hilsettä täynnä mutta parin päivän päästä sitä ei enää näy. Sitten pesen hiukset ja taas sama homma. ap
Sulla on kuiva päänahka. Öljyhoito auttaa esim. kookos- tai oliiviöljy.