Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotona kasvatettu muka paremmin käyttäytyvä, hah!

Vierailija
26.04.2016 |

Naapurissa on vajaa 4-vuotias poika, ollut vain pari kuukautta päiväkodissa nuorempana. Jäi kotiin äidin kanssa kun sai pikkusisaruksen.
Tapasimme äidin kanssa viimeksi kaupungilla ja siinä jutellessamme tuo poika tönäisi oman 2-vuotiaani kumoon ihan yllättäen, ilman syytä. Äitinsä tietenkin vaati pyytämään anteeksi, mutta kun poika ei sitä tehnyt, asian annettiin olla. 2-vuotiaani, tuo päiväkodin kasvatti, pyysi ITSE anteeksi- siinä sitten selitin, että vika ei todellakaan ollut hänen!

Toinen tapaus on 5-vuotias tyttö. Aina kun tapaan äitinsä jossain, tyttö käyttäytyy todella huomionhakuisesti sekä äitiään että minua (= vierasta) kohtaan. Keskeyttää jutut, tunkee iholle. Jne.

Palstalta vaan saa lukea niin usein että kotona kasvatetut lapset olisivat muka jotenkin parempikäytöksisiä kuin päiväkodissa kasvatetut. En jaksa uskoa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä selkeästi sellaiset asiat kun oman vuoron odottaminen, muiden tavaroiden rauhaan jättäminen ja se että muiden puheen päälle ei huudeta, on selvästi kotona kasvatetuille vaikeampia hahmottaa. Jos pk:n käynyt lapsi oppii nuo alle kaksivuotiaana, kotokasvatetut ei vielä eskari-ikäisenä oikein noita osaa.

Menee kyllä juuri päinvastoin. Eskarin synttäreillä oli 3 kotikasvatettua, mukaan lukien omani. Kukaan muu ei totellut mitään, puhuivat päällekkäin, huusivat, istuivat syliin, kiusasivat koiria, tulivat syömään pöydästä ennen kuin kaikki vieraatkaan olivat saapuneet, tonkivat paikkoja kuin kotonaan eivätkä todellakaan osanneet odottaa vuoroaan jne. Nämä kotikasvatetut olivat todella hyväkäytöksisiä, juttelivat nätisti, pyysivät lupaa asioihin, olivat vieraskoreita eivätkä tonkineet paikkoja, odottivat vuoroaan ja lupaa tulla pöytään.

Päiväkotilapset joutuvat käymään niin kovaa kilpaa muiden kanssa ja aina odottamaan että he eivät kykene siihen yhtähyvin kuin kotikasvatetut. Heiltä tuntuu myös usein puuttuvan kokonaan toisen ihmisen yksityisyysrajat ja vieraskoreus. Päiväkotilapset huutavat äänensä kuuluviin käsi pystyssä. En minä niitä siitä syytä että elävät laitoksessa ja oppivat laitoksen selviytymiskeinot.

Vierailija
22/23 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuskeletko sä nyt sillä, että päiväkoti on kasvattanut sun lapsen, sen sijaan että sä oisit...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta olen seurannut naapurini eläkeläispariskuntaa joilla on ollut jo parivuotta hoidossa tyttärenpoika. Nyt tämä on kolmenvanha ja aikamoinen riiviö.

Saa megalomaanisia raivareita, ei usko mitään sillä käskyt (lähinnä pyynnöt) eivät saa aikaan mitään tulosta, tekee juuri niinkuin itse tahtoo milloinkin ja isovanhemmat seuraavat lakeijana perässä täyttäen kaikki oikut.

"Nyt mennään sisälle syömään. Ai etkö halua? Mitä haluisit syödä? Täytyy kuule syödä välillä. Haluat hampurilaiselle? No mennään."  Menneet syömään näitä burgereita viimeviikolla aika useasti....

En ole mikään kyttääjä, mutta leikkipaikka on ikkunani alla ja teen töitä kotona ikkunan ollessa useasti auki, eli pakko kuunnella. Tosin se kiljunta ja kuuluisi vaikka olisin kellarissa.

Onneksi en ole kuulemassa liioin näkemässä kun kys. pentu menee kouluun. Voi ope parka. Ja kaverit, jos niitä tulee saamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä