Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkokaulustyöntekijöiden olisi saatava pukuvähennysoikeus verotuksessa!

Vierailija
26.04.2016 |

On väärin, että edullisia työvaatteita käyttävät duunarit saavat vähennyksensä, mutta kun tarvittaisiin vähennys pukua työasunaan käyttävälle, niin ei saa. Perusteluna lienee, että voihan työvaatteita hyödyntää myös arkena. Ai voiko vai? Kerran kesässä rippijuhlillako ja mustaa pukua hautajaisissa = arjessa?

- vähintään 300 € maksava puku (tarjous -40 %, halvin mikä kestää edes hetken ammattikäytössä, laatua on vaikea tunnistaa, koska vaihtelee), monesti maksaa 400-500 € ja on silloinkin tosiaankin "edullinen"
- useita lisähousuja pukuun per vuosi (ne kuuvat haaroista rikki, osta aina uuden puvun kanssa myös housuja)
- maksa puvun muokkauksesta sopivaksi lisähintaa 20-40 € (hihat, lahkeet)
- useita kauluspaitoja (kaulukset ja hihansuut kuluvat pesussa, menee useita vuodessa, easycare laatua 50-90 €/kpl)
- silkkisolmioita (edulliset tai siedettävän hintaiset 20-50 €/kpl, aina ei voi käyttää samoja, kuluvat, ruokatahrat pyritään puhdistamaan heti)
- puvun kanssa sopivat kengät (yhdet uudet talvi ja yhdet-kahdet kevyemmät sisäkengät/vuosi, jotta käytössä olisi aina vähintään vaihtoparit)
- kalossit + lakerikengät (5 vuodeksi) , frakki lisäosineen (10 vuodeksi ), smokki,
- irtotakit (näitä kuluu, myös puvuntakit alennetaan irtotakeiksi, kun ei ole enää täysin yhteen sopivia housuja), tarvitaan erivärisiä takkeja
- vyöt (pintanahkaiset hajoavat, joten yritä löytää kestäviä)
- sukat (silkkiä, villaa, sekoitteita)
- silkkikaulahuivit
- päällystakit eri vuodenaikoihin (puvun kanssa sopivia ja kalliita)
- muuta

Helposti menee 2000-3000 euroa vuodessa, vaikka kuinka yrittäisi olla tarjousten perässä! Miettikää , että kuinka paljon tämä on pois palkasta ja perheen budjetista!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset miehet saavat vähentää frakin vuokra- tai osto- ja hoitokulut verotuksessa. Naiset eivät saa vähentää samoissa tilantissa pakollisia pitkiä iltapukujaan verotuksessa, koska niitä voi kuulemma käyttää muutenkin kuin akateemisissa juhlissa.

Itse kyllä vähän ihmettelen, että missä, koska yksiäkään ei-akateemisiä iltapukujuhlia ei ole vielä tulut itselle vastaan.

Vierailija
2/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta, että frakista saa vähennyksen? Koskeeko myös bisnesmaailmaa vaiko vain yliopistoihmisiä? Minä olen kyllä tarvinnut iltapukuja ihan edustusvaimonakin, mutta  olen saanut asuni kasaan noin 200-300 eurolla, joka ei mieheltä kyllä onnistu millään (kengät, iltalaukku ja päällystakki, joita kaksi, minulla aina samat)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä Ap tekee työskseen? - James Bondinako pelastat maailmaa? 

Vierailija
4/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsella on ainakin mennyt lapi verovahennyksissa puvut. Olivat korjauksineen tonnin kappale.

Vierailija
5/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista työtä ammattikorkeakoulupohjalta, mutta mies tekee uraa. Miehen täytyy tuoda itseään esille, luoda kontakteja oikeisiin ihmisiin.

ap

Vierailija
6/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun piti olla toimistolla ostin netistä ulkomailta paljon n. 50 euron paitoja (liikkeessä n. 120 euroa kappale), nyt teen lähinnä etätöitä enkä käytä noita hienoja paitoja juuri koskaan! Monia olen pitänyt kerran, joitakin en kertaakaan.

Vierailija
7/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valkokaulus olisi vain mies? Naisilla menee monesti enemmän rahaa jakkupukuihin sun muihin vaikka kuinka yrittäisi ostaa ajatonta. Toisaalta lähes kaikissa asiakaspalveluammateissa tarvitaan ne siistit vaatteet jos nyt ei sairaalassa valkotakin alle voi piiloutua. Ja siitä valkokaulus bisnesmiehen palkasta ei suhteessa isompaa lovea vaatteet tee kuin vaatimattomammat ostokset sosiaalityöntekijän palkasta. Täällä monet ovat vakuuttaneet, että uskottavuus on kiinni asusteista, ja uskottavuudestahan meille maksetaan ;)

Vierailija
8/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan miehen vaatteista, mies kun  ei osaa yhdistellä värejä itse. Toimin makutuomarina yhdessä ammattipuvustajien kanssa, pesen ja silitän. Ostamme paidat tarjouksesta eli kyllä saa Suomestakin välillä 50 €/kpl.

ap

Vierailija
9/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on verotuksessa ansiotulovähennys, vaikka olen ns. valkokaulusduunari.

Missä ammatissa ei muka saa?

Vierailija
10/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kyllä naisetkin tarvitsisivat pukuvähennyksen. Minä tarvitsen vain iltapukuja mieheni työn vuoksi. Meikkaan ja kampaan itseni, mutta nuorempana ja epävarmempana kävin laitattamassa meikin ja hiuksetkin, joka maksoi. Ei ole tarvinnut tehdä perushankintoja uudestaan, kun olen pitänyt kiloni kurissa ja minulla ei nuo hienommat vaatteet ehdi kulumaan käytössäkään. Omat työvaatteet saan käyttööni työnantajalta.

ap

Vierailija
11/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaan miehen vaatteista, mies kun  ei osaa yhdistellä värejä itse. Toimin makutuomarina yhdessä ammattipuvustajien kanssa, pesen ja silitän. Ostamme paidat tarjouksesta eli kyllä saa Suomestakin välillä 50 €/kpl.

ap

Onnekkaalla miehelläsi on uravalmentaja. Vieläkö näitä miehen uraan keskittyviä naisia piisaa? Tuttavaperheessä mies ulkomaan komennuksen aikana todella hyvätuloinen, silti väliaikaisesti kotona lapsia hoitava vaimo kieltäytyi paitojen silityksestä, ei kuulunut ulkomaan komennuksen diiliin ;)

Vierailija
12/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva silittää, kunhan mies imuroi. Pyykkihuolto on ainoa kotityö josta pidän:)

ap

Vierailija
13/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin liivipuvun, käyttäisin lounaspukua eli musta takki ja liivi, harmaa mustaraidalliset shakettihousut. Mustaa homburg-huopahattua käyttäisin päällystakin kanssa. Itse opiskelen nyt tradenomiksi amkissa ja haluaisin valkokaulus-pukutöihin. Pyrin tosin valtsikan maailmanpolitiikan linjalle tänä keväänä. Olen hakenut monia kesätöitä, myös toimistoon, mutta ei ole tärpännyt. Haku päällä edelleen toki.

M21

Vierailija
14/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vois olla ideaa, tietty kiinteä summa työhön liittyvien varusteiden hankintaan. Mutta ei nyt, nyt ei ole vähennysten etsimisen aika. Sit kun työllisyys on 75% ja talous tasapainossa.

Kiinteä summa per työssäkäyvä olis oikeudenmukainen ja sitä kannattaisin.

Vierailija
15/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäisi olla verovähennyskelpoinen, samoin kengät, salkut, naisilla laukut...

menee julmetusti rahaa "työuniformuihin" joita ei todellakaan edes vapaa-ajalla haluaisi käyttää.

Vierailija
16/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M21 hanki ainakin huopalierihatuksi Borcalino!

Jostain on pukujen hankintakin aloitettava. Esiksi musta, sitten liituraita, harmaa, sininen ja beige tai neutraali tumman-keskiruskea? 

ap

Vierailija
17/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain on pukujen hankintakin aloitettava. Esiksi musta, sitten liituraita, harmaa, sininen ja beige tai neutraali tumman-keskiruskea? 

ap

Minulla on jo musta fedora, Burselon Silk Wahlmanilta. Homburg tulee olemaan Wegener kun se on ainoa malli mitä heiltä saa (netistä en lähtisi hattua tilaamaan, pitää päästä sovittamaan ennen päätöstä). Hyvä merkki Borsalinokin on, ei siinä. Suhteellisen hintava tosin. Nyt omistan mustan kaksirivisen puvun ja seuraava hankinta on musta yksirivinen liivillä. Sininen ja harmaa ovat tyylikkäitä työhön, jos sellaisen työn joskus saan, nuo hankin. Liituraitakin on tyylikäs. Ruskeat ja beiget jätän muille..

M21

Vierailija
18/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi musta?  Eikö mustaa käytä vaan palvelijat ja hautausurakoitsijat?

Vierailija
19/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väärin, että edullisia työvaatteita käyttävät duunarit saavat vähennyksensä, mutta kun tarvittaisiin vähennys pukua työasunaan käyttävälle, niin ei saa. Perusteluna lienee, että voihan työvaatteita hyödyntää myös arkena. Ai voiko vai? Kerran kesässä rippijuhlillako ja mustaa pukua hautajaisissa = arjessa?

- vähintään 300 € maksava puku (tarjous -40 %, halvin mikä kestää edes hetken ammattikäytössä, laatua on vaikea tunnistaa, koska vaihtelee), monesti maksaa 400-500 € ja on silloinkin tosiaankin "edullinen"

- useita lisähousuja pukuun per vuosi (ne kuuvat haaroista rikki, osta aina uuden puvun kanssa myös housuja)

- maksa puvun muokkauksesta sopivaksi lisähintaa 20-40 € (hihat, lahkeet)

- useita kauluspaitoja (kaulukset ja hihansuut kuluvat pesussa, menee useita vuodessa, easycare laatua 50-90 €/kpl)

- silkkisolmioita (edulliset tai siedettävän hintaiset 20-50 €/kpl, aina ei voi käyttää samoja, kuluvat, ruokatahrat pyritään puhdistamaan heti)

- puvun kanssa sopivat kengät (yhdet uudet talvi ja yhdet-kahdet kevyemmät sisäkengät/vuosi, jotta käytössä olisi aina vähintään vaihtoparit)

- kalossit + lakerikengät (5 vuodeksi) , frakki lisäosineen (10 vuodeksi ), smokki,

- irtotakit (näitä kuluu, myös puvuntakit alennetaan irtotakeiksi, kun ei ole enää täysin yhteen sopivia housuja), tarvitaan erivärisiä takkeja

- vyöt (pintanahkaiset hajoavat, joten yritä löytää kestäviä)

- sukat (silkkiä, villaa, sekoitteita)

- silkkikaulahuivit

- päällystakit eri vuodenaikoihin (puvun kanssa sopivia ja kalliita)

- muuta

Helposti menee 2000-3000 euroa vuodessa, vaikka kuinka yrittäisi olla tarjousten perässä! Miettikää , että kuinka paljon tämä on pois palkasta ja perheen budjetista!

Itse ole työsi valinnut

Vierailija
20/31 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sama ongelma on duunaritason asiakaspalvelijalla kun vaaditaan siistiä ja helposti lähestyttävää, myyvää ulkonäköä ja pitää olla yrityksen "käyntikortti", niin mitenkäs sen teet ilman että käytät omaa rahaasi edustavaan ulkonäköön?

Eipä voi ripsaria laittaa verovähennyksiin ja palkkahan tässä työssä on se 1500e brutto. Sun ukollas ilmeisesti kuitenkin hiukan enemmän sitä kahisevaa tulee vastapainona noille vaatimuksille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän