Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummi perui kummiuden, miten toimia?

Vierailija
26.04.2016 |

Otsikossa kysymys, miten toimia? Ei mitenkään?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kummeja pitäisi lisätä virallisesti? Eikö "henkinen" kummius riitä?

Olen " leikisti" kummi yhdelle lapselle, joka sijoitettiin tuttuun perheeseen. Ei minulla ole mitään tarvetta päästä hänelle kirkonkirjoihin kummina. Tosin olen jo oikea kummi kolmelle lapselle; sittemmin kyllä olen eronnut koko instituutiosta...

Vierailija
22/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa kyllä paljon kun kyseessä oli ystävä joka valitettavasti paljastuikin "ystäväksi"... Ehkä parempi näin. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kummi pitää edes olla että lapsen saa kastettua? Omani jäi kastamatta, sillä läheiset ystäväni eivät kuulu kirkkoon. Voisiko pappi selittää tämän?

Vierailija
24/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pappi mutta viisastelempa silti,siksi, että kirkon piirissä kummin perinteisenä tehtävänä on pidetty toimintaa vanhempien tukena lapsen kristillisessä kasvatuksessa (, mitä tuo sitten nykyään tarkoittaakaan). 

Vierailija
25/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi jonkun muun läheisen aikuisen kanssa, että tämä ottaa hoitaakseen lapsen kristillisen kasvatuksen siltä osalta, jonka tämä ex-kummi muuten olisi hoitanut. Jos ei lähipiiristä löydy, niin ehkäpä seurakuntanne kautta löytyy sopiva?

Vierailija
26/26 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kummius ole nykyaikana mitenkään tärkeä asia. Jos kummi ei halua toima enää kummina, niin lakkaa pitämästä yhteyttä. Sillä selvä. Muutahan ei asialle voi tehdä. Lapsi ei yhtä kummia kaipaa. Ei me ainakan korosteta, että tämä henkilö on kummisi ja tama vain tavallinen sukulainen/ystävä. Ei oleteta kummien viettävän lapsen kanssa aikaa tai lahjovan. Kummius on vain jotain, joka kirkon kirjoihin tarvitaan.