Lähiömutsin avautuminen 2 lapsen kamaluudesta
Onko oikeesti kaikilla noin karseeta, jos kaksi lasta pienellä ikäerolla? Kaikki lukijat komppasi tätä.
Kommentit (34)
Siis eikö noilla lapsilla oo 3v ikäeroa? Onko se pieni ikäero?
Kyllä oman äidin pitäisi vielä auttaa ja opastaa näitä nuoria äitejä. He ovat kuitenkin vielä niin lapsellisia puhelimessaan ja somessa kiinni olevia reppanoita. En tosiaan suosittele pitkää kotona oloa lapsilauman kanssa näille nuorille äideille. Lapset hoitoon mahdollisimman pian ja töihin tai opiskelemaan.
Tuollaisissa oloissa lapsista kasvaa vain huonosti käyttäytyviä, levottomia häilääjiä.
No vauva- ja taaperoaikana meinasi välillä usko loppua, mutta jotenkin siitä selvittiin. Nyt tuntuu oikeastaan mukavalta, kun esikoinen on siirtymässä ekalle, ja kuopus menee samalla eskariin. Mulle sopii hyvin, että siirtymät tapahtuu molemmilla lapsilla näinkin lähekkäin. Toivottavasti koulu sujuu ilman isompia kommelluksia edes toisella...
Minä allekirjoitan. Ikäero 1,5 v. Vauva ei anna nukkua öitä edes nyt 1 veenä ja esikoinen lähti juuri autismitutkimuksiin. Olisi jäänyt lapset tekemättä, jos olisin kristallipallon saanut. Tilanteen kuormittavuutta lisää se, että olen yksinhuoltaja. Jaksan eteenpäin ajatuksella, että tämä on vain vaihe elämästä ja ehkä tilanne on jo täysin toinen kuukauden päästä.
Tästä syystä olen ajatellut isompaa ikäeroa. Meillä ei ole tukiverkkoa, ei isovanhempia käytettävissä ja mies tekee pitkiä päiviä töissä. Haluan nauttia molempien lasten vauva-ajasta, en elää siten että se toinen vauva menisi siinä sumussa ja kauheassa väsymyksessä "siinä samalla".
Mutta eihän se kaikilla ole niin paha jos mies tulee töistä neljältä, isovanhemmat ovat joka toinen viikonloppu kylässä ja toiset isovanhemmat käyvät viikolla kylässä hoitamassa isompaa tai molempia lapsia että vanhemmat pääsevät lepäämään. Yksi tälläinen perhe ihmetteli miten minä en jaksaisi toista kun heilläkin onnistuu, noh enpäs tiedä :D
Teimme tarkoituksella lapset isoilla ikäerolla, johan sen järki sanoo että kun esikoinen on 1v niin vauvan syntyessä siihen talossa on 2 vauvaa. Ei siinä pääse helpolla.
Toinen minkä ymmärsin oli se etten pitänyt imetyksestä fanaattisesti kiinni, lapset kasvaa ja kehittyy pulloruokinnallakin jos maitoa ei tule ilman taikatemppuja. Ja jo vauvat voi opettaa nukkumaan yönsä.
t. neljän mutsi
Meillä aikoinaan ykkösen ja kakkosen ikäeroksi tuli 1v5kk. En muista kakkosen vauva-ajasta melkein mitään, olin niin väsynyt!
Kolmas lapsemme syntyi vasta 12 vuotta myöhemmin. Tämä vauva-aika tuntuu ihan lomalta :) Meillä on kaksi fiksua teiniä ja me vanhemmat ja sitten meidän kaikkien pieni silmäterä!
Tällä on sama kun puutalobabistalla. Pakko imettää isoja lapsia. Ja sitten itketään väsymystä. Tuttipullo suuhun ja tissi piiloon niin johan paranee yöunet.
No ei ole, meillä lapset ikäeroilla 2,5v,1,5v ja 1,5v. Tottakai välillä menee hermo ja on paskoja päiviä, eikö kaikilla? Ja vauva-aika on ihanaa, kaikista helpointa mun mielestä.
No eihän se vauva/taapero aika niin paha ollut vaikka huonosti molemmat nukkuivatkin. Toki väsytti, mutta tää uhmis ja tahtokausi repii jo ihan eri tavalla hermoja. Riippuu lapsen temperamentistä ja meillä sitä piisaa. Luulin olevani suht rauhallinen ihminen mutta kyllä minäkin koville nyt joudun. Onneksi nämä ovat vaiheita ja tärkeitä sellaisia.
Kannattais tonkin jättää bloggaamiset vähemmäksi niin ei tarvitsisi ressata. Ja taaperolle pullo suuhun. Elämästä saa aika yksinkertaisilla asioilla helpompaa, jos on vaan halua tehdä siitä helpompaa.
hänen lapsillaanhan on iso ikäero
Miltä lapsista tuntuu lukea tuollaista blogista vanhempina?
Lähärimutsikin on kirjottanut mummokateudesta