Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työelämän hirvittävät vaatimukset

Vierailija
25.04.2016 |

En aio taipua työelämän vaatimuksiin, jotka ovat minusta aivan liikaa. Ihmisen pitäisi jaksaa tehdä 40 tuntia töitä viikossa, ja tähän päälle työmatkoihin kuluva aika. Työympäristöissä olisi usein parantamisen varaa: töitä voi joutua tekemään melussa, tungoksessa, sotkuisessa ympäristössä, kiireessä, epäystävällisten ihmisten kanssa... Pahimmillaan voi työpaikalla joutua kiusatuksi, ja monet työt ovat alipalkattuja vaativuuteen ja ajan vientiin nähden. Löytyykö samaa mieltä olevia? Itse kannatan työajan lyhentämistä palkan pysyessä ennallaan. Menen töihin vasta kun löydän osa-aikaisen työn, josta silti tienaa järkevästi. Tämmöistä miettii opiskelija.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan mun isovanhemmilla mitenkään erityisen huonosti mennyt, eikä monen muunkaan...

Vierailija
22/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia voimavaroineen - jos sinä käyt mielelläsi puolet vuorokaudesta töissä saamatta siitä edes kunnon korvausta, niin anna silti toisten erilaisilla voimavaroilla ja mielenkiinnon kohteilla varustettujen tyyppien keskustella rauhassa työelämän liiallisista vaatimuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te oikein olette töissä???? Mä teen käytännössä töitä ehkä 2 h työpäivästä ja työkaverit on kivoja. Ylityöt korvataan hyvin ja saa vapaana jos haluaa. Palkka juoksee 3600€/kk ja lomia on yhteensä 7 viikkoo.

Missä SÄ oikein olet töissä?

Työn määrästä pääteltynä: melkein mikä tahansa toimistotyö. Ihan oikeasti ne hommat ovat sellaisia, että jos ei hotsi tai ei ole inspiraatiota, niin ei sitä työn teoksi voi sanoa (ja ihan varmasti jos pomo ryhtyy kyttäämään, tulee vielä huonompia tuloksia).

Lomista pääteltynä: julkinen sektori.

24/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä rutinaa. Minulla on työpaikka ja olen siitä ihan hiton kiitollinen. Jos ei viitsi töissä juosta, jääkää minun puolesta kotiin notkumaan kunhan ette sitten oleta että muut elättävät teidät.  Ihan varmasti minuakin ottaa töissä pannuun töissä välillä huolella kun edes lounasta ei ehdi syömään, kahvitaukojen pitämisestä puhumattakaan ja päivät venyvät 11-tuntisiksi, mutta mitä minä sitten kotona tekisin päivät pitkät ja vuodesta toiseen? Ja millä ihmeen rahalla siellä elelisin, toisten kukkarolla en halua käydä kuitenkaan.

Helpolla me päästään jos verrataan vaikka omiin isovanhempiin tai monien muiden maiden ihmisiin. Heillä osalla tuskin on vapaa-aikaa ollenkaan, hyvä jos tietävät mitä se tarkoittaa, ja raha on ihan eri lailla tiukassa. Voisinpa väittää että suurin osa tällä maapallolla pitäisi 40 h työtä viikossa + työmatkat suorastaan lomailuna.

No jos esim verrataan minun isovanhempiini: töitä sai kysymällä, menestyviä yrityksiä perustettiin sinne minne milloinkin muutettiin, toinen oli hyvä työssään ja teki nimeä puhtaasti sillä. 40h päiviä. Ihan mukavat eläkkeet ja velattomat talot, mökit, autot ja kiva osakesalkku. Tai vanhempiini; töitä sai kysymällä, eteneminen tapahtui sisäisesti firman kautta, laman aikana sai ostettua halpoja asuntoja niin paljon kuin rahaa riitti, jos ei ollut rahaa ja lama kosketti, työttömyyskorvaus elätti. Nyt molemmat ovat yrittäjiä ja pärjäävät ihan mukavasti. 

Verrataan siskooni: ensin yliopisto 5v, sitten 40h+ työviikko (+ kotona ilmaiseksi tehdyt lisätyöt), lisäkoulutus joka tapahtuu omalla ajalla, työajalla pitää ehtiä tekemään kirjaimellisesti useamman ihmisen työt ja vielä enemmän. Jos ei ehdi, niin yyteet uhkaavat. Työ on vastuullista ja stressaavaa jo itsessään. Ei ole oikein ihmisen hommaa.

Vierailija
25/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kuuden tunnin työpäivää omasta tahdostani. Palkkani on 80% normipalkasta. Tullaan toimeen ja ulkomailla käydään harvoin. Jos vähemmällä tulee toimeen, ei ole pakko ajaa itseään piippuun. Ai niin, mut munhan kannattaisi jäädä työttömäksi, koska käteen voisi ilman hoitomaksuja ja työmatkoja jäädä enemmän rahaa. Se ei kuitenkaan ole koskaan ollut vaihtoehto, töissä on ihan kivaa.

Vierailija
26/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te oikein olette töissä???? Mä teen käytännössä töitä ehkä 2 h työpäivästä ja työkaverit on kivoja. Ylityöt korvataan hyvin ja saa vapaana jos haluaa. Palkka juoksee 3600€/kk ja lomia on yhteensä 7 viikkoo.

Porvoon Trollitehdas Oy Ab

Vierailija
27/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Työpäivä 9h + autolla ajoa 80km suuntaansa. Käteen jää verojen ja työmatkabensojen jälkeen 1600e. Jippii!

Vähän raflaavaa vähentää palkasta bensakulut täysimääräisesti, kun saat kuitenkin kilometrikorvauksen verotuksessa.

Vierailija
28/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 mitä teet työksesi? Oletko kauoan kassa? (Kun ei saa pitää yhteisiä taukoja)

N. 30 yrityksen puhelinasiakaspalvelu. Miettikää ensi kerralla kun soitatte jonkun yrityksen asiakaspalveluun ja se vaikuttaa hieman siltä ettei olisi edes töissä siellä; no ei olekaan. Se on hiton väsynyt minä, jonka pitää tietää monesta eri firmasta kaiken, yrityksistä joilla ei ole keskenään mitään tekemistä tai mikä pahinta, toistensa kilpailijoita. On äärimmäisen noloa että pahin kysymys minkä asiakas voi esittää on se, että mistä portista sinne kannattaa ajaa?

Vierailija
29/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi julkisella sektorilla töissä. Työnteko on yhtä pitkää kahvituntia.

Vierailija
30/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Työpäivä 9h + autolla ajoa 80km suuntaansa. Käteen jää verojen ja työmatkabensojen jälkeen 1600e. Jippii!

Vähän raflaavaa vähentää palkasta bensakulut täysimääräisesti, kun saat kuitenkin kilometrikorvauksen verotuksessa.

Verottaja ei maksa kenellekään kilometrikorvausta. Matkakulut sen sijaan voi vähentää verotuksessa, mutta siihenkin on olemassa omavastuuosuus.

Vierailija
31/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta. Töissä pitää tehdä töitä. Kenelle se tuli yllätyksenä?

32/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta. Töissä pitää tehdä töitä. Kenelle se tuli yllätyksenä?

Vedätkö aina kaikissa asioissa mutkat noin rajusti suoriksi? 

Vierailija
33/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa aika kamalalta. Teen tosin 40-tuntista työviikkoa itsekin ja aika usein pidempääkin, mutta etätyön ansiosta työmatkoihin ei mene lainkaan aikaa. Se tekee jo enemmän kuin yhden kokonaisen työpäivän verran aikaa viikossa. Lisäksi työympäristöni on juuri sellainen kuin millaiseksi olen halunnut olohuoneeni sisustaa. Mikään ei estä mua tekemästä töitä myös vaikka sängyssä maaten tai kesällä aurinkoisena päivänä parvekkeella. Työkaverini ovat ihan ok tyyppejä, mutta varmaan pysyvätkin sellaisina juuri siksi, että ei tarvitse olla samassa tilassa.

Vierailija
34/34 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mitään oikeata, tärkeätä työtä tuollainen ole. Veikkaan jotain valtion höpöhöpöviraston tietokoneen näytön tuijottajaa. Tai monikulttuurisuuskoordinaattori.