Mustasukkaisuudesta eroon??
Olen todella mustasukkainen ihminen, etenkin miehestäni ja ystävistäni.
Yritän aina ajatella etten saisi olla liian mustis, mutta en mahda sille mitään...
Miten tästä voisi päästä eroon? tai edes "vähäntää"?
Nimittäin raivostuttaa itseäkin, kun tulen niin pienistä asioistakin mustasukkaiseksi ja pahoitan vain omaa ja toisen mieltä.
Kommentit (5)
Mustasukkaisuudedts pääsee eroon kun kehittää itsetuntoaan. Kun siis alkaa uskoa, että sun mies ja sun kaverit haluaa olla sun kanssa, ja ne haluaa sitä ihan hyvästä syystä. Ja että jos. Nyy joku niidtä jotein tulisi hulluksi eikä enää haluaisikaan olla sun kanssa, sä selviäisit silti ihan hyvin.
Mulla on hyvä itsetunto ja oon itsevarma ihminen... en vaan tiedä miksi tulen niin mustasukkaiseksi, tiedän kyllä että kaverit tai mies ei jätä minua yms. mutta silti.... äääh niin vaikeeta.
Voisitko kertoa jotain esimerkkejä tilanteista, joissa olen mielestäsi liian mustasukkainen? Siten olisi ehkä helpompi auttaa. Itsekin olen välillä mustasukkainen joistakin hölmöistä asioista x( lähinnä miestäni kohtaan. Yritän käsitellä asian mielessäni siten, että mietin mikä minua siinä pelottaa. Tärkeää on myös myöntää kaikki tuntemuksensa. Mietin myös mikä on pahinta, mitä tilanteesta voisi seurata. Yleensä tajuan sitten, että ylireagoin. Olen joskus myös puhunut miehelleni suoraan tuntemuksistani, vaikka onkin nolottanut. Mies on sitten rauhoitellut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvä itsetunto ja oon itsevarma ihminen... en vaan tiedä miksi tulen niin mustasukkaiseksi, tiedän kyllä että kaverit tai mies ei jätä minua yms. mutta silti.... äääh niin vaikeeta.
Sinulla EI OLE hyvä itsetunto vaikka ehkä niin luuletkin. Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei edes ajattele tuollaisia "jättämisiä", tai jos ajattelee, niin vain nopeasti ja tunne menee ohi samantien. Sinulla on varmasti liikaa aikaa ja liian vähän mitään merkittävää tekemistä, ja siksi ehdit lillua typerissä ajatuksissa ja vielä ruokkia niitä kaikilla merkityksettömillä jutuilla.
Osaisko joku auttaa?