Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruskoulun jälkeen

Vieras
25.04.2016 |

Moi!
Oon 8 luokalla oleva tyttö. Asun pk-seudulla. Vaikka minulla onkin vielä vähän aikaa miettiä että minne menen niin stressaan jo ihan kauheasti. Eli siis minne menisin peruskoulun jälkeen.
Lukioon en mene, koska tiedän olwvani kyvytön siihen. Tiedän sen olevan stressaavaa.
Olen kiinnostunut ihmisten kanssa työskentelystä. Ehdottakaa mihin ammattiin voisin opiskella peruskoulun jälkeen. Ja en ole kiinnostunut tietokoneista, laitteista yms.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä keskiarvo?

Vierailija
2/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä keskiarvo?

Keskiarvoni on noin 8.0 luokkaa. Mutta olen parantanut arvosanojani nytten, joten uskon tulevan jonkun 8,8. En tiedä sitten mikö on päättötodistuksessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä keskiarvo?

Keskiarvoni on noin 8.0 luokkaa. Mutta olen parantanut arvosanojani nytten, joten uskon tulevan jonkun 8,8. En tiedä sitten mikö on päättötodistuksessa

Siinä tapauksessa turpa rullalle ja lukioon. Mitään muuta ei kannata edes ajatella.

Vierailija
4/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip täälä on toinen samassa ongelmassa. Mun keskiarvo on 7 ja en tod mee lukioon XD

Vierailija
5/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä keskiarvo?

Siinä tapauksessa turpa rullalle ja lukioon. Mitään muuta ei kannata edes ajatella.

Numerot kyllä riittäisi. Mutta se on tää jaksaminen. Stressaan nyttenkin joka kokeesta parantaakseni arvosanaani.

Vierailija
6/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole kyvytön lukioon. Jos ei aluksi pärjää, enemmän vaan työntekoa sitten. Ihan tavallisille ihmisille lukiot on siinä kun ammattikoulutkin. Jos haluaa pikkasen helpommalla päästä niin menee iltalukioon, siellähän pakollisia kursseja on 48 (tavan lukiossa 75). ;) 

Vierailija
7/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä keskiarvo?

Miksi mennä jos lukio ei kiinnosta?

Olisikohan joku hoitoalan koulutus sinulle hyvä?

Vierailija
8/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoitatte googleen tai nuuhun hakukoneeseen "ammatinvalintatesti" saatte tulokseksi aika monta erilaista testiä, jotka voi stertoa, millaiset ammatit teille voidivat sopia. Tehkää niitä muutama ja miettikää, miltä kannalta tarjotut vaihtoehdot olisivat oikeasti hyviä tai huonoja. Niin se mielipide alkkaa vähitellen muodostua.

Vierailija
9/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lukioon koska se on liian stressaava. Tiedän sen jo nytten koska itken jo nytten kuinka stressaavaa yläaste on.

Vierailija
10/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti mut oon tehnyt jo ties kuinka monta testiä. Eikä näihin kannata luottaa 100%.

Testien yleisimmät tulokset olivat sairaanhoito alaa ja opetusalaa

Vierailija
11/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.. vanhemmatkin tyrkyttävät lukiota. Ärsyttää vain nämä "jos et tiedä minne mennä niin mee lukioon" mut se ongelma onkin ettei jaksa jos yläastekkin tekee rankkaa.

Oon miettiny hoitoalaa mutta minne linjalle

Vierailija
12/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä keskiarvo?

Siksi että nykyinen peruskoulun jälkeinen ammattikoulu soveltuu ainoastaan oppimisvaikeustapauksille tai muuten vajakeille.

Vierailija
13/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että lähihoitajalla riittää töitä, mutta huomaisit siinä työssä, että se on alipalkattua, kuluttaa sut nopeasti raihnaiseksi ja rajoittaa lopulta sinun jatko-opintomahdollisuuksiasikin pelkästään hoitoalaan. Käy lukio, niin kaikki opintoreitit säilyvät avoimina. Hae kesätöitä esim kahvilasta ja pikaruokapaikasta, niin alkaa lukio maistumaan.

Vierailija
14/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että lähihoitajalla riittää töitä, mutta huomaisit siinä työssä, että se on alipalkattua, kuluttaa sut nopeasti raihnaiseksi ja rajoittaa lopulta sinun jatko-opintomahdollisuuksiasikin pelkästään hoitoalaan. Käy lukio, niin kaikki opintoreitit säilyvät avoimina. Hae kesätöitä esim kahvilasta ja pikaruokapaikasta, niin alkaa lukio maistumaan.

Vierailija
15/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti mut oon tehnyt jo ties kuinka monta testiä. Eikä näihin kannata luottaa 100%.

Ja molemmat ovat hankalia ilman luokiota...

Oletko analysinut, mikä koulussa stressaa? Onko se suorituspaine vai koulu ylipäätänsä? Jos jälkimmäinen, niin omasta kokemuksesta voin sanoa, että kun ei ole enää lukiossa idioottien ympäröimänä, niin se helpottaa.

Vierailija
16/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä keskiarvo?

Siksi että nykyinen peruskoulun jälkeinen ammattikoulu soveltuu ainoastaan oppimisvaikeustapauksille tai muuten vajakeille.

Niin kuinka vanha olitkaan? Kuinka paljon pitää takoa ihmisille että se ei riipu ihmisen älykkyydestä että meneekö lukioon vai amikseen. Minusta se riippuu ihan kuule siitä mihin alaan haluaa. Jos haluu alaan johon ei tarvitse lukiopohjaan nii miksi käydä lukio? Ja jaksamisesta. Itselläni on se että on liikaa stressiä jo yläaste. En haluu uuvuttaa itseäni loppuun lukiossa.

Vierailija
17/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja molemmat ovat hankalia ilman luokiota...

Oletko analysinut, mikä koulussa stressaa? Onko se suorituspaine vai koulu ylipäätänsä? Jos jälkimmäinen, niin omasta kokemuksesta voin sanoa, että kun ei ole enää lukiossa idioottien ympäröimänä, niin se helpottaa.

Suorituspaine. Kaikki odottaa hyviä numeroita ja työilmapiiri on nyt mitä on. Jos menisin lukioon niim asiat eivät muuttuisi koska jäisin kotia asumaan vanhempieni kanssa

Vierailija
18/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäö väittäkö, että osaamisrlla ei ole mitään tekemistä siinä, valitseeko lukion vai amiksen.

Eihän lukioon edes pääse, ellei keskiarvo ole yli 7,5. Se on alin tämän kaupungin lukioihin ja naapuripikkukaupunkeihinkin.

Jos on alle ton, niin sitten amikseen.

Vierailija
19/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa ilman nuuta mennä lukioon. Suorituspaine on vaan hyvä asia. Oma kasiluokkalaistyttöni on aivan liian laiska.

Vierailija
20/22 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorituspaine on vaan hyvä asia.

Ei ole. Erikoista kyllä, liika paine johtaa alisuoriutumiseen, ja tietysti stressiin.

Riippumatta siitä, meneekö amikseen tai lukioon, omaa suorituspainetta ja stressitasoa kannattaa opetella hallitsemaan. Jos stressi tuntuu musertavalta jo 8. luokalla, niin jotain sille kannattaa tehdä. Apuakin voi koittaa hakea. Liiasta stressistä on myös haittaa kaikkein tylsimmässä ja "stressittömimmässä" opiskelussa tai työssä tulevaisuudessa. Nykyinen käsitys stressistä nimittäin on myös, että jos ihminen ei saa tehdä mitään mielekästä ja itseään haastavaa, ja käy tavallaan tyhjäkäynnillä, hän stressaantuu.

Sain vaikutelman, että osasyynä tässä on tunne, että kotona asuminen ahdistaa. Ymmärrän täysin, että sieltä on vain joskus vain pakko päästä pois, koska muuten vain tulee hulluksi. Sitä kannattaa pohtia, onko "vika" omassa hormonitoiminnassa vai aidosti kotioloissa, ja jos jälkimmäisessä, niin sitten opiskelemaan lähteminen vieraalle paikkakunnalle jo peruskoulun jälkeen voi olla hyvä ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi