Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viinisuosituksia sushille?

Vierailija
25.04.2016 |

Vappuna syödään sushia ja siihen kylkeen olisi kiva käydä nappaamassa joku uusi viini testiin. Mitä sinä suosittelisit?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyehköt sitruunaiset Rieslingit ja Sauvignon Blancit toimii sushin kanssa.

Wasabi tyrmää viinin kuin viinin. Aivan hyvin voi valita Alkon halvinta kyykkyviiniä.

Voi yhyyyyy, mulla ei ainakaan ole tapana uittaa sushiani wasabissa, eli ei tyrmää yhtään mitään. Eikä  kykyni maistaa viinien eroja tuhoudu mausteisenkaan ruoan kanssa. Olutta tai teetä en käytä ikinä ruokajuomana, minusta se ei sovi ruoan kanssa. Ja sake ei todellakaan ole ruokajuoma.

Nämä ovat makuasioita, eli ratkaisevaa on, oma makumaailma, eivät mitkään ylhäältä päin annetut neuvot. Siksi turha tänne tulla narisemaan jostain oluista tai vihreästä teestä, jos ap kaipaa viiniä.

Itse nautin sushini mieluiten narskuvan kuivan samppanjan tai hilpeän roseen kera aurinkoisessa puistossa. Tai sitten vaikka cavan, esim. tämä on edullinen mutta maistuva: https://viinilehti.fi/viinit/campo-viejo-reserva-cava-brut/

Vierailija
22/28 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olutta ruokajuomana sushin kanssa. Viiniä sitten seurustelujuomaksi oman maun mukaan ennen/jälkeen ruokailun. Eikä tämä nyt ole nipottamista.

Mitä olutta ehdottaisit? Tuolla joku vinkkasi Kung fu girl valkoviinistä, olen kuullut siitä paljon kehuja joten taidan ostaa sitä kokeiluun. Mutta miksipä ei sitten juotaisikin olutta ruoan kanssa, harkitaan! Siispä perus karhua vai joku ihan muu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wasabi tyrmää viinin kuin viinin. Aivan hyvin voi valita Alkon halvinta kyykkyviiniä.

Aloittaja kysyi mikä viini sopii sushin kanssa, ei sitä mikä viini sopii wasabin kanssa.

Onneksi sinä palstamammana olet viisaampi kuin minä , joka olen työskennellyt ravintoloissa 15 vuotta.

Miksiköhän Japanissa muuten edes myydään viiniä? Tai sushiravintoloissa?

Lontoon Sohon kiinalaisissa ravintoloissa kiinalaiset sedät juovat ruokajuomana usein konjakkia. Se ei tietenkään gastronomisesti sovi ruokajuomaksi ollenkaan, mutta siitä sedät tykkäävät. En silti joisi itse enkä suosittelisi kenellekään.

Vierailija
24/28 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olutta ruokajuomana sushin kanssa. Viiniä sitten seurustelujuomaksi oman maun mukaan ennen/jälkeen ruokailun. Eikä tämä nyt ole nipottamista.

Mitä olutta ehdottaisit? Tuolla joku vinkkasi Kung fu girl valkoviinistä, olen kuullut siitä paljon kehuja joten taidan ostaa sitä kokeiluun. Mutta miksipä ei sitten juotaisikin olutta ruoan kanssa, harkitaan! Siispä perus karhua vai joku ihan muu?

Voisi olla raikkaan kirpeä tsekkiläinen pilsneri aika kiva kaveri sushille.

Vierailija
25/28 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi yhyyyyy, mulla ei ainakaan ole tapana uittaa sushiani wasabissa, eli ei tyrmää yhtään mitään. Eikä  kykyni maistaa viinien eroja tuhoudu mausteisenkaan ruoan kanssa. Olutta tai teetä en käytä ikinä ruokajuomana, minusta se ei sovi ruoan kanssa. Ja sake ei todellakaan ole ruokajuoma.

Nämä ovat makuasioita, eli ratkaisevaa on, oma makumaailma, eivät mitkään ylhäältä päin annetut neuvot. Siksi turha tänne tulla narisemaan jostain oluista tai vihreästä teestä, jos ap kaipaa viiniä.

Itse nautin sushini mieluiten narskuvan kuivan samppanjan tai hilpeän roseen kera aurinkoisessa puistossa. Tai sitten vaikka cavan, esim. tämä on edullinen mutta maistuva: https://viinilehti.fi/viinit/campo-viejo-reserva-cava-brut/

Niin no kyllä muakin vähän ärsyttää että kysyn viinisuosituksia niin mulle tullaan sanomaan että en saisi juoda viiniä. Ehkä teen kuitenkin juuri niinkuin haluan. Oluen kokeilemisen otan kyllä ehdottomasti harkintaan, mutta sakea tai vihreää teetä en kyllä lähde juomaan sen takia että joku sitä tuputtaa minulle. Mä en myöskään käytä wasabia kuin ihan pikkiriikkisen, joten sen ei pitäisi kyllä tyrmätä mitään eikä ketään.

Kiitos viinisuosituksesta, pistän sen korvan taakse :)

Vierailija
26/28 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kung Fu on myös Rieslingiä josta jo vinkkasin. Kung Fu toimii tosin paremmin mausteisten ja tulisten ruokien kanssa kuin sushin. Kysy alkosta neuvoa rieslingin ja  sauvignon blancin suhteen , alkosta saa myös japanilaista Asahi-olutta.

Vierailija
27/28 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla raikkaan kirpeä tsekkiläinen pilsneri aika kiva kaveri sushille.

Lapin Kulta olisi mun mielestä oluista paras.

Ja snapsia kans.

Muuten menee sushin maut hukkaan.

Vierailija
28/28 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi sushin kanssa viiniä. Viini ei millään tavoin ylevöitä sushin herkkää makua, vaan pikemminkin peittää ja pilaa sen. Jos alkoholia haluaa ottaa, niin siinä tapauksessa sakea, tai alkuryypyksi vaikka kossupaukku, mutta itse sushiaterialla nauttisin pelkkää vettä tai sencha-teetä ruokajuomana.

Voi halvatun tollo. Sakekin on viiniä. Ja usein voimakkaamman makuista kuin kevyet valkoviinit.

Sencha-tee samoin.

Tarkoitan taukki lähinnä näitä ns. länsimaisia rypäleviinejä tuolla käsitteellä viini. Ja näin täällä tuntuu moni muukin asian ymmärtävän. Tiedän aivan helvetin hyvin, että Sake on riisistä valmistettua viiniä sekin, mutta tuotteena ihan tyystin erilainen kuin perus punkut tai valkkarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä