Olen heinäkuussa 3 viikkoa lomalla, samoin syyskuuhun otin 3 viikkoa. Touko-kesäkuun vaihteeseen tulee sairasloma.
Samoin nyt heti vapun jälkeen tulen ottamaan sairaslomaa viikon. Meillä täällä ruotsissa saa olla omalla ilmoituksella 7 päviää sairaslomalla ja vasta 8. saikkepäivästä pitää olla lääkärintodistus. Otan sen viikon sairastamisen tuohon toukokuulle kerran ja heti kesäkuun alkuun toisen. Kyllä näillä sitten mennään.
Kommentit (8)
Joopa joo. Vielä Ruotsista asti pitää heittää vettä myllyyn näille sairaslomahuutelijoille. Kivat sulle vaan. Onneksi en asu Ruotsissa.
Eikös Ruotsissa ole myös omavastuu sairaslomassa?
Ajatteles mä sain töistä kultaisen kädenpuristuksen ja 9 kk palkallista lomaa. Olen kyllä pystyttämässä omaa lafkaa, koten en noin pitkää aikaa lomaile.
Todellakin! Mietityttää että millaisia lääkäreitä siellä on! Työskentelen tavallisessa suorittavassa ns. duunarityössä ja v-u kuukausikaupalla on työkavereita sairaslomalla kun on "gått i väggen" eli joku loppuunpalaminen. Paskat ole. Niillä on lorvikatarri ja mä tosiaan tunnen nämä gått-i-väggen valittajat!
Lisäksi viikon saikkeja jostain ont i magan. Voi kieusus. Ja jos sanoo sanankin että mahtaak olla, niin aletaan hymistelemään että ei voi tietää ja voi voi sentään. Hyvä Ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Ja loppuvuodesta oletkin sitten työtön?
Enpä usko, mulla on vakituinen työpaikka kaikilla lisillä.Johan tässä on 12 vuotta oltuna. Irtisanomiseen pitää olla lain mukainen syy.
Suomi nousuun, kilpailukykyloikka jne.