Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelun tarpeen kartoituksesta

Ahdistaa
25.04.2016 |

Tilanne on siis sellainen, että perheestämme tehtiin lastensuojeluilmoitus viranomaisen toimesta. Mieheni on kotoisin maasta, jossa alkoholin käyttäminen runsaammin kuin meillä on tyypillistä. Olemme riidelleet aiheesta ja olen sanonut, että kun lapsi on kotona, niin täällä ei juoda. Tämä on ollut miehelle ok ja on sitten juonut työkavereidensa kanssa firman kämpillä. Eräänä kertana sitten mies ilmoitti menevännsä firman kämpille juomaan työkavereidensa kanssa, josta vedin herneet nokkaan ja haukuin miehen alkoholistiksi. Uhkasin, että ellei meininki muutu, niin ero on väistämätön. Tästähän mies sai sitten idean mennä käymään päihdepolilla, koska halusi todistaa, ettei hänellä alkoholin kanssa ole ongelmaa. Päihdepolin työntekijä oli sittemmin tarkistanut miehen osoitteen, joka on sama kuin minun osoitteeni ja tehnyt lastensuojeluilmon, koska täällä asuu myös alaikäinen lapseni.
Oma suhtautuminen alkoholiin on kielteinen, koska olen nähnyt lähipiirissä niin paljon alkoholisoituneita ihmisiä. Kotonani ei ole juotu eikä juoda. Suututtaa ja harmittaa ihan älyttömästi, että joudun viattoman lapseni kanssa käymään tämän prosessin läpi. :(

Mitä mieltä olette, joudummekohan lasun asiakkaiksi? Olen huolesta soikeana ja ahdistaa ihan älyttömästi. Illalla viimeisenä mietin asiaa ja herätessäni ensimmäisenä. Olen ihan helvetin vihainen miehelleni tästä.
Ka

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääksen alkoholin juominen ei Suomessa ole kiellettyä. Ei tuosta voi seurata mitään ja varsinkaan, kun mies ei ole edes lapsen huoltaja. Taas lastensuojelun resurssien tuhlaamista.

Ei ole tuhlaamista! Lastensuojelun kuuluu selvittää, että lapsella varmasti on turvallinen paikka asua. alkoholistin lähellä ei ole sellainen. Ap, olet törkeä. Valitse seuraava mies vähän paremmin. Oletko lukenut läheisriippuvuudesta? Voi hyvinkin koskettaa sinua.

Onko tämän tarkoitus provosoida? Sori, ei onnistu. Kysyn asiallisesti neuvoa ja mielipidettä. Olen törkeä? Ok.

Vierailija
22/30 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että Suomessa on perheelliseltä kielletty pubissa käynti ja "äijämeininki". Mitä järkeä on hakea apua ongelmiin, koska siitä seuraava vaan suuremmat ongelmat. Sama kun menisi lääkäriin valittamaan niskavaivoja niin laitettaisiin pakkohoitoon. On tämä maa. Ei lapsia tänne kannata hankkia, kun jossain vaiheessa saat koko paskaauttajat niskaasi, alkaen synnytyslaitokselta,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä avaus on ihan selvä trolli tyylillä "Naapurin rouva sairastui/ kummi raivostui/ anoppi huusi. Olen ihan järkyttynyt/ vapiusen tässä, mitä tehdä?"

Kauheasti yksityiskohtia ja maalailua, mutta silti ei ihan faktat kohdallaan. Ja tuo lopun paskanturahduskina aina samalla tyylillä.

Tehtaileeko näitä joku ihan palkattuna Sanomilla? Joku "keskustelunvauhdittaja"?? Saisivat palkata uuden tilalle, tämä on kulunut ihan loppuun.

Esimerkiksi tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Näin ei tehdä missään :D

"Päihdepolin työntekijä oli sittemmin tarkistanut miehen osoitteen, joka on sama kuin minun osoitteeni ja tehnyt lastensuojeluilmon, koska täällä asuu myös alaikäinen lapseni."

Näinpä.

Jos noin olisi, että päihdepoli tekisi tuollaista, kukaan perheellinen ei ikinä uskaltaisi hakea apua päihdeongelmiinsa.

Ihan pikkuisen olisi epätarkoituksenmukaista tuo.

Vierailija
24/30 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että Suomessa on perheelliseltä kielletty pubissa käynti ja "äijämeininki". Mitä järkeä on hakea apua ongelmiin, koska siitä seuraava vaan suuremmat ongelmat. Sama kun menisi lääkäriin valittamaan niskavaivoja niin laitettaisiin pakkohoitoon. On tämä maa. Ei lapsia tänne kannata hankkia, kun jossain vaiheessa saat koko paskaauttajat niskaasi, alkaen synnytyslaitokselta,

Mä sanoisin, että sun ongelmasi ei ole asuinmaa, vaan kritiikitön lapsenusko kaikkeen, mitä netistä luet.

Vierailija
25/30 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio myy viinaa ja tupakkaa. Sitten kun sitä ostaa ja käyttää niin valtio vie lapset. Melkoista kaksinaismoralismia.

Lastensuojelulle kuuluu, jos lapsella on huonot oltavat. Jos joku ilmoittaa käyttävänsä alkoholia reilusti niin ei sen pitäisi automaattisesti olla lastensuojelun asia.

Vierailija
26/30 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä avaus on ihan selvä trolli tyylillä "Naapurin rouva sairastui/ kummi raivostui/ anoppi huusi. Olen ihan järkyttynyt/ vapiusen tässä, mitä tehdä?"

Kauheasti yksityiskohtia ja maalailua, mutta silti ei ihan faktat kohdallaan. Ja tuo lopun paskanturahduskina aina samalla tyylillä.

Tehtaileeko näitä joku ihan palkattuna Sanomilla? Joku "keskustelunvauhdittaja"?? Saisivat palkata uuden tilalle, tämä on kulunut ihan loppuun.

"Päihdepolin työntekijä oli sittemmin tarkistanut miehen osoitteen, joka on sama kuin minun osoitteeni ja tehnyt lastensuojeluilmon, koska täällä asuu myös alaikäinen lapseni."

No kyllä näin on tehty. Tämä aloitus ei ole trolli ja tässä ei ole maalailtu yhtään mitään. Oletko töissä sosiaali- tai terveysalalla, kun kerrot ettei päihdepolin asiakkaan osoitetta ja siellä asuvia muita henkilöitä tarkisteta?

Ohiksena.

Noin ei tehdä, koska jos tuo olisi totta, kukaan perheellinen ei uskaltaisi hakea apua päihdeongelmiinsa. Simple asti that.

Vierailija
27/30 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä.

Jos noin olisi, että päihdepoli tekisi tuollaista, kukaan perheellinen ei ikinä uskaltaisi hakea apua päihdeongelmiinsa.

Ihan pikkuisen olisi epätarkoituksenmukaista tuo.

Totta kai niillä on terveydenhuollon potilasjärjestelmät, josta näkyy osoitteet ja ketkä asuu samassa osoitteessa. Ja jos olen ymmärtänyt niin ne tekee automaattisesti ilmon vaikka olisi selvää, että ongelma ei ole kovin paha (vielä). Ja harvapa tuolta taitaa apua saada, menkää AA:han ennemmin,

Vierailija
28/30 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ihmetyttää tuo, että olet alkohliin "ehdottoman kielteisesti suhtautuva". 

Silti olet puolisoksesi ottanut ihan selkeästi viinaan menevän miehen ja näköjään tietoinen siitäkin, että heidän kulttuurissaan juodaan pohjanmaan kautta miehekkyyden nimissä. 

(Kyseessä siis täytyy olla Itä-Eurooppa tai Venäjä)

Vierailija
29/30 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuosta yhdestä käynnistä voidaan saada vaikka kymmenen vuoden stressi. Ilmosta menee ilmoitus lasten biologiselle isälle ja riippuen tapauksesta, voi käydä miten vaan, voi vaatia huoltajuutta ja oikeuttahan voi käydä vaikka vuositolkulla. Vaikka olisit heivannut ukon menemään niin aina olet hieman "epävakaa" kun moisedn juopon olet valinnut yms eli mikä takaa, että jatkossakin valitset alkohlistin. Onne matkaan.

Vierailija
30/30 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä lastensuojelulla työnsarkaa kun vappu lähestyy... ympäri maata sama tolkuton meno...toinen lienee juhannus ja sitten joulu-uusivuosi tienoo.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi