Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko pyysi uimahalliin, en kehtaa mennä

Vierailija
25.04.2016 |

Siis pyysi minua ja tytärtäni hänen ja lastensa kanssa uimaan ja sanoin kohteliaisuudesta, että mikä ettei. No heti seuraavana viikonloppuna kyseli, että mentäisiinkö ja keksin tekosyyksi, ettei vauvallemme ole löytynyt vielä hyvää uimapukua. Eilen hän tuli kylään meille uusi vauvan uimapuku mukanaan.

Hän on siis hoikka ja treenattu (omat lapsensa kun ovat jo 2 ja 5-vuotiaat). Oma vauvani vasta 7kk, enkä ole pistänyt tikkuakaan ristiin synnytyksen jälkeen kroppani suhteen ja olen sen kanssa kaikkea muuta kuin sinut :( en kuitenkaan kehtaa sanoa suoraankaan, mikä mättää, hän kun on aiemmin pyydellyt minua kuntosalillekin mukaan, enkä ole vain jaksanut lähteä. Höh.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä nyt seitsenkuisen kanssa voisit uida? Ei vielä ihan tarpeeksi kypsä olemaan itsekseen lastenaltaassa?

No eihän se ole ideanakaan vauvan kanssa uimisessa :D vaan tutustuttaa vauva veteen! Mene vaan ap! Ei ketään siellä kiinnosta miltä näytät! Varmasti nauttisit siitä itsekin ja vauva myös:)

En ole ap, mutta ainakin mua itseä haittaa oma ulkomuotoni. Pskat muista, kun jo itseä v*ituttaa oma kroppa 24/7 eikä sen takia voi pukeutua niin kuin haluaa eikä mennä uimahalliin tai rannalle. Enkä tosiaan haluaisi pukeutua paljastavasti vaan ihan tavallisiin vaatteisiin ilman että reidet hankaa yhteen ja olo on yhtä lyllerrystä.

Vierailija
22/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn uimahallissa viikottain. Olen melko tuhdissa kunnossa kuten suurin osa siellä kävijöistä niin nuoremmista kun vanhemmista kävijöistäkin.

Minusta sinun pitäisi päästä ilman vauvaa uimahalliin , saisit sen ajan aivan itsellesi . En muutenkaan veisi noin pientä niihin altaisiin. Ei kyllä varmasti ole kovin hygieenistä. Jos vauvan otat mukaan niin ilman muuta heti aamupäivän tunteina. On puhtaanpaa ja myös rauhallisempaa. Harvemmin näkee noin pieniä lapsia uimahallissa, näissä vauvauinneissa enemmänkin.

Minun tuli ainakin kylmä kun jouduin lapsia vahtimaan enkä päässyt yhtään uimaan itse.

Mene ilman vauvaa ja nauti hetkestäsi!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele uimahalliin meneminen lapsesi kannalta. Tai siis, että olet menossa sinne lastesi vuoksi, jotta heillä olisi kivaa serkkujen kanssa ja uintitaito ja vedessäolotaito paranevat. :)

Onko sulla sopivankokoisia uikkareita? Pelkästään hyvin istuvat uikkaritkin lisää itsetuntoa. Ja varsinkin, kun olet siellä lapsesi kanssa, kaikki täysjärkiset ymmärtävät, että tuon ikäisen vauvan kanssa ei hirveästi laihduteta. :)

Ihana käly sulla, kun pyytää mukaan, ota ilo irti asiasta! :)

Ei AP:n kaltainen maailman napa osaa lapsiaan ajatella. Pääasia on omat tunteet, pelot ja itsesäälissä rypeminen.

Lassukka naureskelee että joku toinen rypee itsesäälissä? Hupaisaa!

Tussukka ei kestä totuutta joka liittyy naiseen.

Vierailija
24/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oleta että vauvan äiti olisi supertimmissä kunnossa.

Ei sinulla ole mitään kilpailuasetelmaa kälyysi nähden, olette menossa uimahalliin lastenne kanssa viettämään yhteistä pulikointiaikaa - ei arvostelemaan toistenne vartaloita tai ottamaan kisaa kumpi ui nopeammin.

Ongelma on ap:n pään sisällä. Kehottaisin miettimään näitä:

-onko kälysi arvostellut kehoasi tai vihjaillut että tarvitsisit laihdutuskuuria?

-kun menet uimahalliin, lopettavatko muut uimarit tekemisensä ja kääntyvät kaikki tuijottamaan sinua?

-olisiko lapsillanne mukavaa uimassa?

-miten kälysi suhtautuisi jos tekosyiden sijaan kertoisit hänelle että sinulle tulee läski olo kun olet lössähtänyt ja sinua nolottaa mennä uimahalliin. Hän saattaisi ymmärtää ja osata olla hienovarainen/kannustava ja teillä olisi hurjan kivaa.

Vierailija
25/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin aikanani vauvauinnissa möhömahani ja vauvani kanssa. En katsellut muiden naisten (tai miesten) muotoja ja kivaa oli.

Vierailija
26/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei ketään kiinnosta toisten ulkonäkö uimahalleissa?!

Sallikaa mun nauraa. Ei vaan, itkeä oikeammin, sillä minulle on kommentoitu suoraan päin naamaa selvällä suomen kielellä, että mahani arvet ovat hirveitä. On tuijotettu, on naureskeltu. 

En enää käy uimahalleissa, en vain pysty. On tarpeeksi kamalaa jo se, että oma mieskään ei katso minua kun olen alasti. 

t. Kolme imetettyä lasta, 20kg ylipainoa ja raskausarpia kaikkialla

Vierailija
27/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jossain niin uimahalissa on läskien kokoontumisajot, joten sinne vaan muiden joukkoon. Ja tarkoitan nyt todella LÄSKEJÄ, ei mitään muutaman kilon ylipainoa.

Vierailija
28/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan mies puhunut siskonsa kanssa, että kannustaa sinua liikkumaan? Tai miksi muuten on noin yli-innokas, että ihan uimapuvunkin meni ostamaan?

No tuskinpa tästä on kyse jos pyytää uimahalliin vauvan kanssa. Paljonko siinä aikuinen saa liikuntaa? Eiköhän olevaan itse liikunnallinen ja aktiivinen ja nauti tuollaisista jutuista.

Niin, paitsi että nythän ap nimenomaan ajattelee kroppaansa, häpeää sitä ja varmaan ryhtyy tekemään asialle jotain. Aika ovela veto. Koska kuka käly nyt noin innokas olisi, että tuo vauvalle uimapuvun, jos ei mitään taka-ajatuksia ole? Voisin ymmärtää joltain läheiseltä ystävältä, joka ehdottomasti haluaa seuraani, ja sen vuoksi puuhaa uimahallikäyntiä, mutta ap:n tilanteessa ihmettelisin miksi käly ei voi mennä sinne uimaan ilman minua? Ja hyvän ystävänkin kohdalla luulisi ystävän käsittävän että uimahalli ei ehkä ole ensimmäinen paikka, minne haluaa mennä vauvan kanssa, jos ei ole vielä entisessä kuosissa. Toivoisi että ystävä kannustaisi muuten liikkumaan, hakisi lenkille tai jumppaan tms., ilman että tarvitsee kelteisillään hillua.

Vierailija
29/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei ketään kiinnosta toisten ulkonäkö uimahalleissa?!

Sallikaa mun nauraa. Ei vaan, itkeä oikeammin, sillä minulle on kommentoitu suoraan päin naamaa selvällä suomen kielellä, että mahani arvet ovat hirveitä. On tuijotettu, on naureskeltu. 

En enää käy uimahalleissa, en vain pysty. On tarpeeksi kamalaa jo se, että oma mieskään ei katso minua kun olen alasti. 

t. Kolme imetettyä lasta, 20kg ylipainoa ja raskausarpia kaikkialla

Pistä nyt ainakin mies vaihtoon, niin itsetuntosi kohenee heti.

Vierailija
30/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele uimahalliin meneminen lapsesi kannalta. Tai siis, että olet menossa sinne lastesi vuoksi, jotta heillä olisi kivaa serkkujen kanssa ja uintitaito ja vedessäolotaito paranevat. :)

Onko sulla sopivankokoisia uikkareita? Pelkästään hyvin istuvat uikkaritkin lisää itsetuntoa. Ja varsinkin, kun olet siellä lapsesi kanssa, kaikki täysjärkiset ymmärtävät, että tuon ikäisen vauvan kanssa ei hirveästi laihduteta. :)

Ihana käly sulla, kun pyytää mukaan, ota ilo irti asiasta! :)

Ei AP:n kaltainen maailman napa osaa lapsiaan ajatella. Pääasia on omat tunteet, pelot ja itsesäälissä rypeminen.

Siis ajatella sitä 7 kk:n ikäistä vauvaa, joka ei pääse uimahalliin? Mitenkähän vauva nyt tästä traumasta selviää? Ne muut aloituksessa mainitut ipanat oli sen kälyn.

Vierailija
31/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis pyysi minua ja tytärtäni hänen ja lastensa kanssa uimaan ja sanoin kohteliaisuudesta, että mikä ettei."

Virhe tapahtui tässä kohtaa. Itse olisin sanonut heti, että ei, en harrasta lainkaan uimista enkä pidä siitä. Tai että uin vain luonnonvesissä tms. Miksi luvata, jos ei halua. 

Vierailija
32/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä hänen luulisi ymmärtävän, että kaikki ei ole missään hoikassa kunnossa raskauden jälkeen.7kk on oikeasti aika lyhyt aika.

Tuskimpa siis ainakaan mitenkään paheksuu, jos sitä pelkäät

Taas näitä tekosyitä. Enkä tarkoita, että pitäisi laihduttamalla laihduttaa, mutta syömällä terveellisesti ja vaikka tekemällä pidempiä lenkkejä vaunuja työntelemällä auttavat.

Mutta eiköjän miehen sisko tiedä minkä kokoinen olet, joten turha sitä on murehtia.

Vierailija
33/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sinne uimaan ole pakko lähteä. Itse uin vain luonnonvesissä ja ulkomailla, koska en halua esitellä vartaloani kenellekään, jos vain mahdollista. Sanot reippaasti kälylle, että vauva voi lähteä uimaan vaikka isänsä kanssa, mutta sinä et halua keikkua ilkosillasi uimahallin pesupuolella. Kyllä järkevä ihminen ymmärtää. Ehdota vaikka vastavuoroisesti kävelylle lähtöä, ei urheilullinen käly ole ehkä oikea henkilö päättämään liikuntamuotoa teille muutenkaan.

Vierailija
34/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ulkonäköasia ja siihen liittyvät itsetunto-ongelmat ovat ilmeisesti melko yleisiä naisilla? Tottahan minäkin haluaisin olla pitkä ja lihaksikas, mutta pituudelle en mitään voi ja salilla tulee käytyä aivan liian harvoin. Siis omaa laiskuutta. Silti "kehtaan" käydä uimassa.

Vierailija
35/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan oleta että vauvan äiti olisi supertimmissä kunnossa.

Ei sinulla ole mitään kilpailuasetelmaa kälyysi nähden, olette menossa uimahalliin lastenne kanssa viettämään yhteistä pulikointiaikaa - ei arvostelemaan toistenne vartaloita tai ottamaan kisaa kumpi ui nopeammin.

Ongelma on ap:n pään sisällä. Kehottaisin miettimään näitä:

-onko kälysi arvostellut kehoasi tai vihjaillut että tarvitsisit laihdutuskuuria?

-kun menet uimahalliin, lopettavatko muut uimarit tekemisensä ja kääntyvät kaikki tuijottamaan sinua?

-olisiko lapsillanne mukavaa uimassa?

-miten kälysi suhtautuisi jos tekosyiden sijaan kertoisit hänelle että sinulle tulee läski olo kun olet lössähtänyt ja sinua nolottaa mennä uimahalliin. Hän saattaisi ymmärtää ja osata olla hienovarainen/kannustava ja teillä olisi hurjan kivaa.

Ei odoteta olevan supertimmissä kunnossa,  mutta ei ole mitään syytä olla läski ja löysässä kunnossa. Jää aika paljon välimaastoa tähän. 

Minusta on ainakin karmea katsoa uimahallissa lösähtäneitä lihavuksia. Voisivat harrastaa jotain, missä pidetään vaatteet päällä. 

Lähde sen kälyn kanssa lenkille/kuntosalille/sulkista pelaamaan. Laita urheiluasu valmiiksi, niin ei tarvitse pukkarissa kärvistellä. Ja vauvan jätät hoitoon!

Vierailija
36/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ulkonäköasia ja siihen liittyvät itsetunto-ongelmat ovat ilmeisesti melko yleisiä naisilla? Tottahan minäkin haluaisin olla pitkä ja lihaksikas, mutta pituudelle en mitään voi ja salilla tulee käytyä aivan liian harvoin. Siis omaa laiskuutta. Silti "kehtaan" käydä uimassa.

Miehet eivät tuijottele toistensa vartaloita ja kommentoi/puhu selän takana ihan samaan sävyyn kun naiset, muutenhan miehilläkin olisi varmasti samoja ongelmia alastomuuden suhteen.

Vierailija
37/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahalleissahan käy lähinnä lihavia ihmisiä. Jos päättelisi kyseisen lajin vaikutuksen ihmisen ulkomuotoon keskivertokävijästä, niin ei kyllä menisi niiden vakikävijämummojen ulkomuodon perusteella uimaan kun se on nähtävästi ihan turhaa hommaa. Sekaan vaan.

Tosissaan uivien radoilla ei juuri lihavia näy. Niitä parveilee kyllä pukuhuoneessa, pesutiloissa ja saunoissa mutta taitavat sitten mennä vesijuoksuun tai vesijumppaan. Todella paljon ylipainoisia siellä kyllä näkee ja mielestäni ennen kaikkea nuoremmassa ikäryhmässä.

Vierailija
38/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ainakin karmea katsoa uimahallissa lösähtäneitä lihavuksia. Voisivat harrastaa jotain, missä pidetään vaatteet päällä. 

Yleensä lihaville suositellaan uintia, koska se on nivelystävällisin laji ja muutenkin monelle mieluisaa touhua (kunhan siitä pukukopista pääse yli), joka ei edes tunnu urheilulta, vaikka tosissaan uisikin. Enimmäkseen uimahallissa kroppa on veden alla, joten ei siellä kauheasti joudu katsomaan. Eivätkä ne vaatteet niitä "lihavuuksia" paljon uikkaria enempää häivytä.

Vierailija
39/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lihaville suositellaan uintia, koska se on nivelystävällisin laji ja muutenkin monelle mieluisaa touhua (kunhan siitä pukukopista pääse yli), joka ei edes tunnu urheilulta, vaikka tosissaan uisikin. Enimmäkseen uimahallissa kroppa on veden alla, joten ei siellä kauheasti joudu katsomaan. Eivätkä ne vaatteet niitä "lihavuuksia" paljon uikkaria enempää häivytä.

Kyllä ne läskit näkyy, kun itse ui silmät auki ja pää enimmäkseen veden alla. Ja jos uiminen ei tunnu urheilulta, niin ei osaa uida lainkaan tai ei tee sitä tosissaan.

Vierailija
40/49 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne läskit näkyy, kun itse ui silmät auki ja pää enimmäkseen veden alla. Ja jos uiminen ei tunnu urheilulta, niin ei osaa uida lainkaan tai ei tee sitä tosissaan.

Tykkäätkö käydä kuntosalilla? 

Voisin tulla sinne hengailemaan ja vähän näön vuoksi nostella painoja ja istua laitteissa.

T. Läski, ihan näkyvästi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme