Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opettaa kissa raapimispuuhun??

Vierailija
25.04.2016 |

Tehtiin korkea raapimispuu kissalle. Raapimispuuta pitkin pääseen hyllyn päälle jossa saisi olla rauhassa.

Kissa raapii sohvaa :/
Miten opettaa se käyttämään raapimispuuta?
Olen koittanut nostaa kissaa puulle. Laittaa herkkupaloja siihen. Ei toimi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa. Ostin itse uuden raapimispuun 4 viikkoa sitten, kissa ei ole siihen koskenutkaan. Edellistä raapimispuuta alkoi käyttää yhtäkkiä 3 kk ostosta, eli kissa päättää ajankohdan.

Vierailija
2/5 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut hinkata puuta kissanmintulla? Malta, kyllä kissa sen puun idean oivaltaa. Ripota sohvaan vaikka etikkaa tai mustapippuria, niin kissa ehkä jättää sen rauhaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi "opettaa" kissaa. Se kiinnostuu raapimispuusta kun sille parhaiten sopii. Mitä enemmän viet sitä sen luo väkisin, sitä torjuvampi se on.

Edellinen on oikeassa: kissa päättää. Voit kyllä kieltää sohvan raapimisen sanomalla terävästi EI! aina kun se kynsii sitä.

Voit toki hieroa puuta kissanmintulla, mutta en takaa, että se auttaa. Muuten anna kissan olla rauhassa.

Vierailija
4/5 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raapimispuu pitää olla kodissa melko keskeisellä paikalla, koska kissa merkkaa sillä reviiriään. Laita samaan paikkaan, mistä kissa eniten raapii sohvaa, ja siirrä sitten pikkuhiljaa sivummalle, kun kissa on tajunnut raapismispuun tarkoituksen. Voit myös itse istua lattialla ja raaviskella puuta malliksi (ei saa nauraa, tai no, saa).

Vierailija
5/5 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi