Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kateelliset (?) alapeukuttajat

Vierailija
24.04.2016 |

Miksi peukutatte alaspäin ihan asiallisia viestejä, joista vain näkee, että kirjoittaja tietää aiheesta / osaa jotain / on tehnyt asioita?

Ymmärrän alapeukutuksen jos kirjoittajalla on asennevika tai hän kommentoi jotenkin ikävään sävyyn. Aika monta alapeukkua näyttää kuitenkin tulevan esim. siitä, jos viestistä on pääteltävissä, että sen kirjoittajalla on esim. rahaa tehdä jotain, mitä jollain muulla ei ole, vaikka kirjoittaja olisi hyvinkin ystävällinen, avulias ja asiallinen.

Onko kateellisuus noin kovaa? Vai mistä on kysymys? Jotenkin itse yritän "hoitaa omaa kateellisuuttani" tykkäämällä sellaisista jutuista, jotka ovat hyviä vaikkei itselläni olisikaan niihin varaa. Mutta olenko siis poikkeus?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla asennevika. Sitä itse harvemmin huomaa.

Vierailija
2/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin arvattavaa, että tällaiseen aloitukseen tulee alapeukkuja, vaikka oletkin ihan oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko nyt vaikka jokainen avausviestiä alapeukuttanut kirjoittaa myös syyn alapeukulleen tänne viestiketjuun. Minuakin nimittäin kiinnostaisi, miksi aloitus on mielestänne asiaton tai ala-arvoinen

Vierailija
4/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olet eri mieltä, olet varmaan kateellinen"

Vierailija
5/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusviestin kirjoittaja oli heti nimittelemässä kateelliseksi ja sävy oli, miksi olette tuollaisia... varmaan sen takia.

Vierailija
6/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutan jos olen eri mieltä, yläpeukutan jos olen samaa mieltä ja jos mielipide on siinä välissä tms. en peukuta ollenkaan. Ei ole kateellisuuden kanssa tekemistä.

Vierailija
7/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi peukutatte alaspäin ihan asiallisia viestejä, joista vain näkee, että kirjoittaja tietää aiheesta / osaa jotain / on tehnyt asioita?

Ymmärrän alapeukutuksen jos kirjoittajalla on asennevika tai hän kommentoi jotenkin ikävään sävyyn. Aika monta alapeukkua näyttää kuitenkin tulevan esim. siitä, jos viestistä on pääteltävissä, että sen kirjoittajalla on esim. rahaa tehdä jotain, mitä jollain muulla ei ole, vaikka kirjoittaja olisi hyvinkin ystävällinen, avulias ja asiallinen.

Onko kateellisuus noin kovaa? Vai mistä on kysymys? Jotenkin itse yritän "hoitaa omaa kateellisuuttani" tykkäämällä sellaisista jutuista, jotka ovat hyviä vaikkei itselläni olisikaan niihin varaa. Mutta olenko siis poikkeus?

Olen ihmetellyt samaa. Ilmeisesti kyseessä on tarve purkaa omaa pahaa oloa. Kateus on myös ilmeistä.

8/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha väittää, että alapeukuttaan ainoastaan jos on eri mieltä. Mm. kirjautuneet nikit saavat alapeukkuja ihan sama mitä sanovat... Alapeukutus on joillekin voimankäyttöä. Suotakoon se heille. 

Jotkut sitten alapeukuttavat ollessaan eri mieltä, tai kokiessaan kirjoituksen huonoksi. Itse kuulun näihin ja uskon, että suurin osa muistakin.

9/35 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Ihan turha väittää, että alapeukuttaan ainoastaan jos on eri mieltä. Mm. kirjautuneet nikit saavat alapeukkuja ihan sama mitä sanovat... Alapeukutus on joillekin voimankäyttöä. Suotakoon se heille. 

Jotkut sitten alapeukuttavat ollessaan eri mieltä, tai kokiessaan kirjoituksen huonoksi. Itse kuulun näihin ja uskon, että suurin osa muistakin.

Kirjoita parempia viestejä. Minulle tulee aina hirveästi yläpeukkua.

10/35 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alapeukutan kirjoituksia, joiden kanssa olen eri mieltä tai jotka ovat mielestäni asiattomia. Kateudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

En yleensä seuraa omien viestieni peukutuksia hirveän paljon, enkä vedä hernettä nenään alapeukuista. Oletan että alapeukuttaneet ovat eri mieltä kuin minä, ja sille nyt ei mitään voi.

Vierailija
11/35 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
12/35 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko antaa tuollaisesta viestistä yhden tai useamman esimerkin, niin olisi helpompi sanoa?

Joskus saatan alapeukuttaa jotain "parempionnista" siksi, että siitä paistaa niin voimakas ymmärtämättömyys muita kohtaan. Esimerkiksi joku tavis tulee kertomaan vinkkejä miten hyväksyä rumuus tms. Voihan siitä olla osa kateuttakin, kenties.

Vierailija
13/35 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeryydessään ärsyttävintä on se kun alapeukutetaan jotain selvääkin selvempiä faktoja (esim. vaikka sellaista kommenttia jossa on vain  todettu ,  että Sofia on Bulgarian pääkaupunki. )

Vierailija
14/35 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alapeukutaan niitä, joissa hehkutetaan samalla tavalla kuin facebookissa, kun kerrankin on saatu jotain tai onnistuttu jossain. Sellaiset tyypit kuvittelee, että muitakin kiinnostaa muihin vertaileminen yhtä paljon kuin heitä itseään.

Vierailija
15/35 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että se peukunpainaminen sinänsä onnistuu varmaan vaikka simpanssilta kunhan sitä riittävän kauan vain opetetaan.

Siihenhän ei nimittäin tarvitse edes lukea juttua.

Jokuhan  voi alapeukuttaa vaikka yksinkertaisesti jo sen takia että juttu on hänen lukemiskyvylleen ja kapasiteetilleen liian pitkä.

Itse asiassa vain lukijan  oma, itse kirjoittamansa vastine jollekin  jutulle on oikeasti vastaus siihen (oli sitten hyvä tai huono sellainen).

Peukutusten ns. suunnan ei kuitenkaan pitäisi liikaa antaa ohjata keskustelun kulkua. 

Vierailija
16/35 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeryydessään ärsyttävintä on se kun alapeukutetaan jotain selvääkin selvempiä faktoja (esim. vaikka sellaista kommenttia jossa on vain  todettu ,  että Sofia on Bulgarian pääkaupunki. )

Jos se ei mitenkään kuulu ketjuun, ja rivien välistä voi lukea kuvitelman, että muut ei tätäkään tiedä, niin alapeukku on perusteltu.

Vierailija
17/35 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei mitenkään kuulu ketjuun, ja rivien välistä voi lukea kuvitelman, että muut ei tätäkään tiedä, niin alapeukku on perusteltu.

Vastikään tämä: 1. Sisustan skandinaavisesti. 2. Suomi ei kuulu Skandinaviaan.

Ehdoton alapeukku.

Vierailija
18/35 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin alapeukutusesimerkin toteaminen ja näyttäminen sai heti kaksi alapeukkua, eli oppositioääntä, jotka siis suhtautuvat kielteisesti siihen, että kaikki voisimme hyväksyä Sofian olevan Bulgarian pääkaupungin nimeksi.

Tästä on siis loogsesti johtaen pääteltävä, että:

1) heidän mielestään nimi on joku muu kuin tuo Sofia

2) ------------"----------     nimen pitäisi olla joku muu, kuin Sofia

3) ------------"----------     nimi ei saisi olla Sofia, tai he eivät sitä sille hyväksy nimeksi

4) ------------"---------- heidän mielestään koko sellaista maata, kuin Bulgaria  ei tarvitsisi olla olemassakaan tai jos sellainen onkin, niin ei mitään väliä koko tiedolla.

(vaikka sitten koko keskusteluotsikkokin olisi esim. 'Onko muita Bulgariassa lomailleita ?' )

Vierailija
19/35 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin alapeukutusesimerkin toteaminen ja näyttäminen sai heti kaksi alapeukkua, eli oppositioääntä, jotka siis suhtautuvat kielteisesti siihen, että kaikki voisimme hyväksyä Sofian olevan Bulgarian pääkaupungin nimeksi.

Tästä on siis loogsesti johtaen pääteltävä, että:

1) heidän mielestään nimi on joku muu kuin tuo Sofia

2) ------------"----------     nimen pitäisi olla joku muu, kuin Sofia

3) ------------"----------     nimi ei saisi olla Sofia, tai he eivät sitä sille hyväksy nimeksi

4) ------------"---------- heidän mielestään koko sellaista maata, kuin Bulgaria  ei tarvitsisi olla olemassakaan tai jos sellainen onkin, niin ei mitään väliä koko tiedolla.

(vaikka sitten koko keskusteluotsikkokin olisi esim. 'Onko muita Bulgariassa lomailleita ?' )

Ymmärryksessäsi on puutteita. Lue otsikko uudelleen, ja edelliset viestit. Tämä ketju ei käsittele pääkaupunkeja.

Vierailija
20/35 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun keskustelun 'toisena osapuolena' on joku kasvoton nimetön lukijakunta, niin on aika vaikea tietää kuka siitä tietää mitäkin, ketkä siitä ovat 'me' ja ketkä taas ne 'muut'.