Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien "ilmaistyöt"

Vierailija
24.04.2016 |

Työttömät väittävät että joutuvat tekemään ilmaiseksi töitä. Tämä ei ole totta. Työtön saa aktivointipalvelun aika työmarkkinatukea ja 9e päivä. Rahaahan se työmarkkinatukikin on. Miksi tukien eteen ei voisi muutaman tunnin tehdä töitä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpanokseni määräytyy palkan mukaan. Logistiikan alalla jos olisin töissä, niin tuolla palkalla nousisi yksi pahvilaatikko maasta per tunti.

Vierailija
2/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpanokseni määräytyy palkan mukaan. Logistiikan alalla jos olisin töissä, niin tuolla palkalla nousisi yksi pahvilaatikko maasta per tunti.

Tuolla työpanoksella saisit karenssin. (:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitkö itse omaa työtäsi työmarkkinatuella? Tämä on minusta se yksi ja ainoa kysymys. Jos vastaat, että et, niin sitten suu kiinni.

Itse voisin (jos siis olisin työtön) tehdä jotain yleishyödyllistä, esim. avustaa vanhuksia, päiväkoteja jne. muutaman tunnin viikossa.

Vääristää sairaasti kilpailua, jos yritys voi ottaa työttömän tekemään vaikka myyntiä työmarkkinatuella. Tämä johtaa siihen, että suorittavan työn palkallinen tekeminen loppuu, jos työttömän saa puoleksi vuodeksi ilmaiseksi tekemään työt ja yhteiskunta maksaa palkan.

Vierailija
4/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin opiskelen tuolla rahalla, teen töitä itseäni varten.

Vierailija
5/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Pihalle potkittaisiin, mutta karenssia tuosta ei voi saada.

Vierailija
6/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisitkö itse omaa työtäsi työmarkkinatuella? Tämä on minusta se yksi ja ainoa kysymys. Jos vastaat, että et, niin sitten suu kiinni.

Itse voisin (jos siis olisin työtön) tehdä jotain yleishyödyllistä, esim. avustaa vanhuksia, päiväkoteja jne. muutaman tunnin viikossa.

Vääristää sairaasti kilpailua, jos yritys voi ottaa työttömän tekemään vaikka myyntiä työmarkkinatuella. Tämä johtaa siihen, että suorittavan työn palkallinen tekeminen loppuu, jos työttömän saa puoleksi vuodeksi ilmaiseksi tekemään työt ja yhteiskunta maksaa palkan.

En tekisi. Minä olenkin niin pätevä etten työttömäksi voi joutua.

Vierailija
7/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on irtisanottu henkilö "palkattu" töihin samaan firmaan tai johonkin toiseen firmaan tekemään töitä tuolla 9 eurolla. Minuakin pyydettiin mutta sattui asiallinen virkailija joka sanoi että ehdottomasti et mene kun kerran sinut irtisanottiin.

Vierailija
8/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Pihalle potkittaisiin, mutta karenssia tuosta ei voi saada.

Juu. Palkkatukihommissakin tarvitsee vain leikkiä yksinkertaista ja kysyä kaikkea tuhanteen kertaa, niin saa vaan oloneuvoksena istuskella koko päivän ilmaisen rahan juostessa. :D

Vierailija
9/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta voisi karenssi paukahtaa, työtön ei saa tehdä vapaaehtoistöitä. Jos harjoittelemaan menet joudut tekemään 6-7 tunnin työpäiviä. Kouluttamattomana sain tehdä 6 tunnin työpäiviä ilmaiseksi, koulutettuna piti tehdä 7 tunnin päiviä.

Vierailija
10/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tekisi. Minä olenkin niin pätevä etten työttömäksi voi joutua.

Ok, mutta jos et itse suostuisi, et voi vaatia muiltakaan. Et ole pätevä työhösi, jos "palkkaat" sinne työttömän tekemään työtä, josta asiakas maksaa, mutta itse et maksa palkkaa sille työttömälle vaan nyljet sen yhteiskunnalta.

Toivottavasti tilanteesi ei muutu. Näin paperimiehetkin ajatteli 10 v. sitten vaan kuinkas sitten kävikään...Siinä ei pätevyys paljon auta kun koko bisness menee alta. Mutta oletkin varmaan jossain KVTES -alalla, jossa loppupeleissä yhteiskunta maksaa sunkin palkan.

Vierailija
11/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun työ ei kelpaa.. noissa ilmaishommissa pääsee näyttämään kyntensä töiden suhteen, hyville tekijöille kyllä on töitä aina :)

Vierailija
12/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki on tosi pieni. Ja sillä yhdeksällä eurolla ei välttämättä saa kustannettua työmatkoja ja syömistä, eli pitää tinkiä jostain välttämättömästä.

Vierailija
13/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskella ei anneta. Itse yritin opiskella kuntouttavasti, mutta ne kiellettiin. Ilmaistöihin kyllä oltais lähettämässä  "kuntouttavasti".

Vierailija
14/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun työ ei kelpaa.. noissa ilmaishommissa pääsee näyttämään kyntensä töiden suhteen, hyville tekijöille kyllä on töitä aina :)

Työ mistä maksetaan oikeaa tessin mukaista palkkaa ja eläke kertyy  kelpaa kyllä. Orjatyö mistä ei saa oikeaa palkkaa eikä muita työntekijälle kuuluvia oikeuksia sen sijaan ei. Enkä ole kuullut koskaan kenenkään saaneen vakituista työtä tuota kautta.

Vierailija
15/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on tosi pieni. Ja sillä yhdeksällä eurolla ei välttämättä saa kustannettua työmatkoja ja syömistä, eli pitää tinkiä jostain välttämättömästä.

Jos mun pitäisi mennä töihin julkisella sinne 80 kilometrin päähän, niin se 9 euroa riittäisi vähän yli puoleen menomatkan hinnasta. Mut mites sitte se loppumatka, paluumatkasta puhumattakaan? Ihanan kannattavia nämä ilmaistyöt <3. Suomi varmasti näin nousuun <3.

Vierailija
16/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu oon tehnyt työkokeilua kohta 3v. Se on hivenen hienompaa tehdä jotain muutaman tunnin päivässä, kun nökkiä kotona venyttämässä persettä sohvalla, tavata ihmisiä jne ja tietenkin yleiset työkokeilu paikan edut mitkä samat kuin työssäoleville. Onhan siinä ärsyttävää kun vanhat jermut pitävät opiskelijana vaikka omaan paremman tietotaidon kuin nämä. Loppujen lopuksi joistain näistä paikoista missä olen ollut niin palkka olisi ehkä ollut samaa tasoa kuin työmarkkinatuki ja 9€ per pv.

Ja jos ihmettelee että miksi en työllisty niin syy on pieni paikkakunta ja pienet firmat. Ilmainen työvoima kelpaa kyllä.

Vierailija
17/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskella ei anneta. Itse yritin opiskella kuntouttavasti, mutta ne kiellettiin. Ilmaistöihin kyllä oltais lähettämässä  "kuntouttavasti".

Kyllä' suomessa saa opiskella.. haet van kouluun ja otat opiskelupaikan vastaan ja laitat hakemukset kelalle :) Mut sä tarkotitkin sitä työmarkkinatuella opiskelua, ei reilua että muut joutuisi opiskelmaan opintotuella ja sinä saat työmarkkinatukea. Jos työmarkkinatuell ahaluat opiskella niin hae lahihoitajakoulutukseen, niistä on pula joten työkkariltä luulis heltiävän täydet tuet. Alan pitää olla työllistävä jos opiskella haluat paremmilla etuuksilla ja sun pitää olla yli 25v

Vierailija
18/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät väittävät että joutuvat tekemään ilmaiseksi töitä. Tämä ei ole totta. Työtön saa aktivointipalvelun aika työmarkkinatukea ja 9e päivä. Rahaahan se työmarkkinatukikin on. Miksi tukien eteen ei voisi muutaman tunnin tehdä töitä?

Tämä on sikäli surkuhupaisaa, että työelämässä olen huomannut, kuinka ihmiset ovat laiskoja ja yrittävät nakittaa toisille omia töitään. esim. hoitoala. Sitten asenteista huomaa, että taksa juoksee päässä koko ajan. Minuuttiakaan ei tehdä yliaikaa, vaan mummo tipahtaa sillä sekunnilla käsistä,kun työaika ohi. Siis ihmiset, joille maksetaan täysin lainmukainen palkka hommasta.

Sitten toisaalta oletetaan, että on olemassa joku erilainen ihmisrotu, joka tekisi hyvää hyvyyttään kaiken työn ilmaiseksi. KOHTUUTONTA!

Vierailija
19/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta ku kaikilta vaan nykyiset palkat pois. Tilalle viis hunttia kuussa ja 9 euron kulukorvauksenkin! Kyllä kannattaa ja Suomi pelastuu.

Vierailija
20/29 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukityöstä maksetaan normaali palkka, se palkkatuki menee työnantajalle kattamaan kustannuksia 30%-70% riippuen kuinka kauan palkattu henkilö on ollut työttömänä.

9 euron (verottoman) kulukorvauksen per päivä saa jos on jossain firmassa työkokeilussa, sitä saa tehdä korkeintaan 12kk, ja korkeintaan 6kk yhdessä firmassa.

9 euron (verottoman) kulukorvauksen per päivä saa myös siitä jos on kuntouttavassa työtoiminnassa 1-4 päivänä viikossa 4-6 h päivässä. Kuntouttavaan pääsee jos katsotaan että ihminen syystä tai toisesta vaikeasti työllistyvä tai vajaakuntoinen. Kuntouttavaan työtoimintaan ei voi ottaa mikään tavallinen firma töihin, vain kunnat, säätiöt, yhdistykset (sitäkin ollaan rajaamassa) voivat järjestää kuntouttavaa työtoimintaa, koska siinä pitää olla ohjausta, pelkkä työnteko ei kuntouta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan