Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisen luottorajan olette saaneet Visaan?

Vierailija
24.04.2016 |

Tienaan 60 tonnia vuodessa ja pyysin korottamaan luottorajaa 7000 -> 9000, en saanut. Lainat ja visan olen makselut ajallaan, joten siitä ei ole kyse. Miten hyvät tulot pitäisi olla 9000€:n luottorajaan, onko siihen joku laskukaava?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Siis todellakin pitää maksaa työpaikan kortilla tuollaiset. AINAKIN lennot ja hotelli sekä autonvuokraus, jotka voi ostaa jo suomesta etukäteen.

Ihan samaa mieltä, työpaikalta on oltava tuollaiseen kortti. Ei kaikki kuitenkaan voi ostaa lentoja, vuokrata autoa tai varsinkaan maksaa hotellia etukäteen. Minä mm. tein neljä vuotta sitten paljon sellaista matkustamista, jossa lähdin asiakkaan kanssa jonnekin tai tapaamisia sai sovittua lisää, mutta kauas alkuperäisestä suunnitelmasta.

Suomesta lennot Eurooppaan on kalliita, jonka takia sinne lähdettyä kannattaa hyödyntää siellä olo mahdollisimman tehokkaasti, joka tarkoitti ainakin minulla jatkuvia joustavia muutoksia.

Vierailija
42/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa. Tienaan vuodessa 40 000 € ja en saanut Visaa ollenkaan. Luottoraja siis 0€.

Maksuhäiriöitä? Luottotiedoton ja ulosotossa?

Ei ole ikinä ollut edes yhtä myöhässä maksettua laskua. Ihan normaali asuntolaina ja vakituinen työpaikka. Kummallista, että toiset suunnittelevat luottorajan nostoa, vaikka nettotulot tuskin ovat kovinkaan paljon omiani suuremmat. Mitään perustelua en myöskään saanut.

- Vakituinen työ

- Tulot 40 000 e/v

- Ei maksuhäiriöitä

Ja ei saa Visaa. No enpä ole ennen moista kuullut, mikä he....tti voi olla syynä???

Harmittaa, etten silloin kysynyt tarkempia perusteluja, tästä on nyt muutama vuosi.Olin itsekin aika järkyttynyt. Sain sitten rinnakkaiskortin mieheni luottokortista, mutta pikkuisen sekin söi itsetuntoa...

Jotenkin kuulostaisi, että pankille on vain sattunut virhe, koska kuulostaa niin uskomattomalta. Opiskelijatkin saavat luottokortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diners ja American Express eivät käy monessa suomalaisessa firmassa siitä syystä, että yrittäjältä veloitetut kulut ovat aivan tähtitieteelliset. Pahimmillaan taisi olla 5% luokkaa tapahtuman loppusummasta. Visa ja MC Credit eivät ole myöskään mitään halpoja maksutapoja liikkeille, vaan kulut niissäkin pyörivät 1,5 % tienoilla. Tämän maksavat kaikki asiakkaat tavaroiden hinnoissa. Saisi tulla yleisemmäksi käytännöksi se, että noiden korttimaksujen kulut veloitettaisiin asiakkailta, niin näkisivät ihmiset sen, että mitä heidän luottokortinhöyläyksensä maksaa.

Vierailija
44/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä kirjoitti:

Diners ja American Express eivät käy monessa suomalaisessa firmassa siitä syystä, että yrittäjältä veloitetut kulut ovat aivan tähtitieteelliset. Pahimmillaan taisi olla 5% luokkaa tapahtuman loppusummasta. Visa ja MC Credit eivät ole myöskään mitään halpoja maksutapoja liikkeille, vaan kulut niissäkin pyörivät 1,5 % tienoilla. Tämän maksavat kaikki asiakkaat tavaroiden hinnoissa. Saisi tulla yleisemmäksi käytännöksi se, että noiden korttimaksujen kulut veloitettaisiin asiakkailta, niin näkisivät ihmiset sen, että mitä heidän luottokortinhöyläyksensä maksaa.

Luuletko, että käteisen rahan käsittely on yrityksille ilmaista?

Vierailija
45/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä kirjoitti:

Juu, Amex on todella kallis kortti kauppiaalle mutta kyllä se lähes joka paikassa käy.

Viime kesänä tosiaan lennettiin kaukoitään Amexin pisteillä ja maksajana todellakin olette te käteisellä ja tavallisella pankkikortilla maksajat -kiitos vaan!

Vierailija
46/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa. Tienaan vuodessa 40 000 € ja en saanut Visaa ollenkaan. Luottoraja siis 0€.

Maksuhäiriöitä? Luottotiedoton ja ulosotossa?

Ei ole ikinä ollut edes yhtä myöhässä maksettua laskua. Ihan normaali asuntolaina ja vakituinen työpaikka. Kummallista, että toiset suunnittelevat luottorajan nostoa, vaikka nettotulot tuskin ovat kovinkaan paljon omiani suuremmat. Mitään perustelua en myöskään saanut.

- Vakituinen työ

- Tulot 40 000 e/v

- Ei maksuhäiriöitä

Ja ei saa Visaa. No enpä ole ennen moista kuullut, mikä he....tti voi olla syynä???

Harmittaa, etten silloin kysynyt tarkempia perusteluja, tästä on nyt muutama vuosi.Olin itsekin aika järkyttynyt. Sain sitten rinnakkaiskortin mieheni luottokortista, mutta pikkuisen sekin söi itsetuntoa...

Jotenkin kuulostaisi, että pankille on vain sattunut virhe, koska kuulostaa niin uskomattomalta. Opiskelijatkin saavat luottokortin.

Samaa ajattelin, mutta en sitten lähtenyt asiaa selvittämään, sen verran tosiaan järkytyin. Voisin ehkä kokeilla uudestaan nyt, ja ainakin pitäisi selvittää, ettei tiedoissani ole mitään vääriä tietoja.

Vierailija
47/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

60k vuodessa ja 7000€ ei riitä? Rahan käyttö noin niin kun suhtkoht persiilteen...

Vierailija
48/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pakkaa 3850 €/kk, mutta sain Visaan vain 2000 €:n luottorajan (S-pankki), vaikka hain suurempaa. Nordean myöntämässä Masterissa on 5000 €:n luottoraja. Ei maksuhäiriötä ja luottokorttilaskun olen maksanut aina kuukauden sisällä (ennen kuin alkaa tulla korkokuluja).

Vierailija
49/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua käy aina vähän sääliksi nuo creditillä ostelijat. Etenkin jossain kapakoissa.

Tää on kyllä asia, jota en ollut tullut ajatelleeksi ennen kuin palstalla ilmiöön törmäsin. Ikinä ei itselleni ollut tullut mieleen ajatella yhtään mitään Visan creditillä maksajista, koska kuvittelin muidenkin käyttävän korttia pelkkänä maksuaikakorttina kuten itsekin tein.

Vuosia siis maksoin kaikki ostokseni S-Visalla, koska minusta oli kätevää saada ostoistani yhdellä paperilla oleva erittely, joka näkyi tilillä yhtenä veloituksena. Kuukausittain maksoin ostot pois eikä korkokuluja näin ollen tullut. Kun S-pankki alkoi veloittaa parin euron laskutuslisää erittelystä, siirryin debet-ostoihin ihan vain periaatteesta - täysin maksuttomana maksuaikakorttina kun tuon minulle kauppasivat.

Mutta siis, eihän sitä credit-korttia edes saa, jos on maksamisessa ongelmia, joten en nyt ainakaan mitenkään säälittävinä ole luottokortilla maksajia koskaan pitänyt. Ennemminkin voisi säälittää ne, joille ei sitä luottoa syystä tai toisesta ole myönnetty, jos nyt jotakuta pitäisi sääliä.

Vierailija
50/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitsit noin korkean luottorajan?

Työmatkoja varten, kun pohjalla on vähän omia ostojakin. Lennot johonkin ja takaisin sekä parin viikon asuminen hotellissa ja auton vuokra on hyvin äkkiä useita tuhansia.

ap-

Oma firma?

Vierailija
51/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitsit noin korkean luottorajan?

Työmatkoja varten, kun pohjalla on vähän omia ostojakin. Lennot johonkin ja takaisin sekä parin viikon asuminen hotellissa ja auton vuokra on hyvin äkkiä useita tuhansia.

ap-

Etkö saa firmalta maksukorttia, niinhän normaalisti menee? Mulla kaksi korttia, toisessa 5 t, toisessa 3 t, en käytä yleensä kuin pikkuostoksiin ulkomailla, toinen pitäisi hävittää. Bruttotulot 90t.

Tää tässä vähän haiskahtaakin. Harvemmin työasioita joutuu ite maksamaan

Vierailija
52/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua käy aina vähän sääliksi nuo creditillä ostelijat. Etenkin jossain kapakoissa.

Tää on kyllä asia, jota en ollut tullut ajatelleeksi ennen kuin palstalla ilmiöön törmäsin. Ikinä ei itselleni ollut tullut mieleen ajatella yhtään mitään Visan creditillä maksajista, koska kuvittelin muidenkin käyttävän korttia pelkkänä maksuaikakorttina kuten itsekin tein.

Vuosia siis maksoin kaikki ostokseni S-Visalla, koska minusta oli kätevää saada ostoistani yhdellä paperilla oleva erittely, joka näkyi tilillä yhtenä veloituksena. Kuukausittain maksoin ostot pois eikä korkokuluja näin ollen tullut. Kun S-pankki alkoi veloittaa parin euron laskutuslisää erittelystä, siirryin debet-ostoihin ihan vain periaatteesta - täysin maksuttomana maksuaikakorttina kun tuon minulle kauppasivat.

Mutta siis, eihän sitä credit-korttia edes saa, jos on maksamisessa ongelmia, joten en nyt ainakaan mitenkään säälittävinä ole luottokortilla maksajia koskaan pitänyt. Ennemminkin voisi säälittää ne, joille ei sitä luottoa syystä tai toisesta ole myönnetty, jos nyt jotakuta pitäisi sääliä.

Tiedän useammankin ihmisen, jotka elävät aina luottokortin avulla kuukauden etukäteen. Käteistä ei ole koskaan, sillä tili menee aina laskuihin. Ei tuo minusta ole kovin hyvää rahanhallintaa.

Vierailija
53/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa OP:sta, alkuun oli tonni kun olin opiskelija, myöhemmin pyysin että nostavat 2000 euroon lomamatkojen takia. Nostivat. Vuosituloni on n. 50 000 e.

Vierailija
54/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään luottokorttia, sillä en tarvitse elämässäni luottoa mihinkään. Osaan hoitaa raha-asiani ilman että tarvitsen maksuaikaa tai joustoa. 10 000 euron rajalla minulle tarjottiin, mutta kieltäydyin.

Osaan minäkin hoitaa raha-asiani, muuten en varmasti luottokorttia pankilta saisi. Se vain on reissussa aika kätevä,mm autonvuokraus onnistuu hyvin harvassa paikassa ilman sitä, moni hotelli haluaa vakuudeksi luottokortin/ei voi edes varata ilman korttia. Kortillani on myös matkavakuutus kun matka on ostettu sillä. Onhan noita syitä miksi luottokortti on hyvä olla.

Oletko kuullut käteistalletuksesta? Hotellihuoneeseen tai autonvuokraukseen en ole tarvinnut luottokorttia vielä missään.

Miksi raahata hirveitä määriä käteistä mukana sen takia kun kortilla se hoituu niin helposti?

Hirveä määrä = n. 100 - 200 euroa.

Viimeksi kun vuokrasin auton vuokraamo teki kortilta 1200€ katevarauksen. Sitä edellisellä kerralla lähemmäs 1500€. Emme ehkä vuokraa autoja samasta hintaluokasta jos itse saat jostain 100-200€ talletuksella auton vuokralle.

Vierailija
55/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000e op visa gold.

Vuositulot 100k

Vierailija
56/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän useammankin ihmisen, jotka elävät aina luottokortin avulla kuukauden etukäteen. Käteistä ei ole koskaan, sillä tili menee aina laskuihin. Ei tuo minusta ole kovin hyvää rahanhallintaa.

No tuolla lailla elävillä se rahankäyttö ei taida olla hallinnassa ihan riippumatta siitä, maksaako luotolla vai käteisellä. Jossain kohtaa on jokin nuljahtanut peffalleen, jos luotto käytetään tappiin kuukausittain. Tappiotahan tuolla lailla tulee ja rankasti, sillä ne luottokulut eivät ole mitään pieniä.

Vierailija
57/57 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen samanlainen tallaaja kirjoitti:

Pankki näkee korkean luottorajan riskinä siksi, että sen kautta myös väärinkäytön rahalliset menetykset ovat korkeita. Kuka tahansa perustallaaja ei korkeaa luottorajaa saa, ellei kyseessä ole aidosti varakas ihminen josta on muutakin hyötyä pankille kuin luotonmaksu.

En usko. Sain 6000 rajan ja olen työtön. En edes varakas. Kyllä pankki hyötyy tästä oikein hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi