Naimisiin ihan vaan kahdestaan
Suunnitelmissa siis mennä naimisiin ihan vaan kahdestaan miehen kanssa, ei kutsuta edes lähisukua tai ystäviä paikalle. Löytyisikö täältä kokemuksia muilta? Eniten mietityttää muiden reaktio sitten kun kerrotaan, että naimisiin mentiin, sori, teitä ei haluttu paikalle.
Kommentit (18)
Meillä oli todistajina ystäväpariskunta, joiden kanssa käytiin syömässä. Muille ei kerrottu ennen kuin seuraavana päivänä lentokentältä.
Anoppi halusi jonkinlaiset juhlat, joten noin kuukautta myöhemmin kiskottiin taas ykköset niskaan ja käytiin ravintolassa miehen sisarusten kesken. Oman sukuni kanssa en ole tekemisissä, joten narinoita ei tarvinnut kuunnella.
Me mentiin maistraatissa kahdestaan naimisiin. Kerrottiin kyllä etukäteen omille vanhemmille ja vähän muillekin, että ollaan menossa naimisiin. Kyllä niitä vanhempia vähän harmitti, kun ei mitään juhlia pidetty eikä haluttu todistajia, mutta eivät he siitä pelihousujaan repineet. Olivat kuitenkin iloisia, että mentiin naimisiin.
Meillä ei ollut mitään ylimääräisiä lomia, perjantaina oli tosin vapaapäivä ja silloin mentiin naimisiin. Häämatka oli 200 kilometrin päähän kotimaassa ja maanantaina takaisin töihin. Ihanaa oli silti!
Se on minun mielestäni paras tapa mennä naimisiin. Kaikki prinsessahäät, joissa olen ollut vieraina ovat päätyneet eroon. Ehkä sellaiset häät osoittavat jo etukäteen, että morsiamelle ei riitä pelkkä rakkaus, vaan hänellä on kova näyttämisen tarve. Toki poikkeuksiakin on, mutta minun kohdalleni ei ole sattunut.
Ehkä ei kannata sanoa, että ei haluttu keskustelukumppania paikalle. Me ei kerrottu kenellekään, sukunimet ei vaihtuneet. Osa suvusta ei välttämättä vieläkään tiedä, että mentiin 5v sitten naimisiin. Meille avioliitto oli juridinen järjestely.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannata sanoa, että ei haluttu keskustelukumppania paikalle. Me ei kerrottu kenellekään, sukunimet ei vaihtuneet. Osa suvusta ei välttämättä vieläkään tiedä, että mentiin 5v sitten naimisiin. Meille avioliitto oli juridinen järjestely.
Joo en ajatellut asiaa ihan niin kuitenkaan muille ilmoittaa :D mutta kiva kuulla muiden kokemuksia !
-Ap
Tässä muutama keskustelu, jonka löysin aiheesta:
http://www.vauva.fi/keskustelu/3819719/ketju/naimisiin_salaa_tai_ilman_…
Me menimme naimisiin juuri noin. Ilmoitettiin sitten jälkikäteen. Jotkut lähettivät lahjoja, joten tuli vähän paha mieli, että olisivatko he halunneet juhlia, mutta muuten ei kukaan sanonut mitään ainakaan ääneen.
Ei kerrottu etukäteen muille kuin kahdelle todistajalle. Seuraavana päivänä lentokentällä laitettiin facebookiin hääkuva, kuvatekstissä mainittiin että herra ja rouva Sejase suuntaavat viikoksi häämatkalle. Muutamille laitettiin tieto tekstiviestillä, sitten puhelimet kiinni ja koneeseen :D Kukaan ei tietääkseni ottanut nokkiinsa, jonkun verran tuli lahjojakin ja kun mentiin seuraavan kerran miehen isovanhempien luokse, siellä oli täytekakku pöydässä.
Me mentiin lomamatkalla Gibraltarilla naimisiin. Todistajina kaksi brittituristia kadulta. Mä laitoin tekstarin äidille toimituksen jälkeen. Ei kukaan loukkaantunut. Ei kai kenellekään toisten häät ole NIIN tärkeät, että tuollaisesta voisi vetää herneet nenään? Miehen äiti kysyi, miksi ei pidetty juhlia. Sanottiin, ettei haluttu. Siinä kaikki draama.
Kaksi todistajaa tarvitsette toki, mutta jos menette naimisiin kirkossa virka-aikaan, ne löytyy vaikka seurakunnan kansliasta, uskoisin. Voitte todellakin mennä ihan kirkossa ilman vierasjoukkoa naimisiin, jos haluatte, ei pientä vihkimistä ole pakko maistraatissa pitää. Mun kaverini on tehnyt näin, hänellä on ollut hääpuku ja kaikki, mutta menneet arkena naimisiin ja todistajat seurakunnalta. Voikun itse olisin ymmärtänyt tehdä saman! Meillä oli pienet häät, perheenjäsenten ja parhaiden ystävien ollessa paikalla. Mutta loukkaantuihan siitä mm. enoni, kun ei kutsua saanut. Miehen tädit ei niinkään, koska heillä on iso suku ja eivät ole läheisiä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä erään sukulaisen puoliso kuoli. Olivat pitäneet oman sukunimensä. Sisaret sitten olivat hädissään, että miten talon käy, kun eivät ole naimisissa. Selvisi, että minä, joka olin tullut sukuun avioliiton kautta, tiesin, että ovat naimisissa, mutta sisaret eivät olleet tienneet! Kuulin vielä asian ihan itseltään.
Mun kaveri meni naimisiin salaa maistraatissa, lähtivät samantien häämatkalle ja laittoivat periltä kortit kaikille niin, että olivat herra ja rouva X. Paljastui siis siinä. 😃
Toinen tuttu pari meni myös ihan kahdestaan maistraatissa naimisiin, sen jälkeen tiettyyn hyvin perinteiseen ravintolaan syömään (ollut olemassa jo lähes vuosisadan). Käyvät nyt joka hääpäivä siinä samassa paikassa syömässä kahdestaan. Romanttista ja ihanaa.
Teidän häänne on teidän oma asianne! Itsekin haluan pitää tulevat häät ainoastaan minun ja miehen yhteisenä romanttisena päivänä. En halua mummeja ja kummeja siihen mukaan. En usko että kukaan tästä teidänkään valinnastanne pahastuu, ei ole mitään syytä! Nauttikaa päivästänne ❤
Todistajina oli kummankin puolelta tärkeät ihmiset, ei muita. Haluttiin näin eikä siinä muuta sitten. Kerrottiin vanhemmille ja häippästiin häämatkalle. Toinen anoppi veti herneet, toinen oli ihan tyyvyväinen ratkaisuun :) Se toinenkin sitten aikanaan leppyi. Naimisissa yli 20 vuotta jo. Inhotaan häitä molemmat, joten miksi olisimme siihen piinaan ryhtyneet.
Meillä on sukulaisten ikuinen viha, mökötys ja piikittely riesana salahäiden jälkeen... en suosittele jos haluaa pysyä väleissä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi todistajaa tarvitsette toki, mutta jos menette naimisiin kirkossa virka-aikaan, ne löytyy vaikka seurakunnan kansliasta, uskoisin. Voitte todellakin mennä ihan kirkossa ilman vierasjoukkoa naimisiin, jos haluatte, ei pientä vihkimistä ole pakko maistraatissa pitää. Mun kaverini on tehnyt näin, hänellä on ollut hääpuku ja kaikki, mutta menneet arkena naimisiin ja todistajat seurakunnalta. Voikun itse olisin ymmärtänyt tehdä saman! Meillä oli pienet häät, perheenjäsenten ja parhaiden ystävien ollessa paikalla. Mutta loukkaantuihan siitä mm. enoni, kun ei kutsua saanut. Miehen tädit ei niinkään, koska heillä on iso suku ja eivät ole läheisiä.
Eikö maistraatistakin saa virkatodistajat?
Maistraatissa mentiin kahden kesken. Todistajatkin tuli maistraatin toimesta. Ei kerrottu kenellekään, eikä kukaan ihmetellyt tai varsinkaan loukkaantunut. Ollaan vähän erakkoluonteita molemmat miehen kanssa.
Mun unelmahäät olisi tällaiset. En tiedä miten lähipiiri reagoisi.
Toisaalta itse en loukkaantuisi vaikka joku ystävä/sukulainen menisi naimisiin ilman hääjuhlia (sitten voisin loukkaantua, jos kaikki muut kutsuttaisiin mutta minua ei...) Mielestäni jokainen järjestää sellaiset häät, tai on järjestämättä, kuin haluaa.