Transsukupuolinen äiti, mietteitä?
Oon 28v, pian kolmevuotiaan lapsen transsukupuolinen äiti. 8kk hormonihoitoja. Kysykää mitä vaan. :)
Mikä transseissa mietityttää, ihmetyttää, jne.. Aihe on monille kohtalotovereille arka ja monille ihmisille vieras, tää on vilpitön yritys paikata asiaa ja tarjota mahis tietoon ja ymmärrykseen. :)
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sä noissa blogikuvissa ihan naiselta näytät. Pisteet, hatunnosto ja syvä kumarrus rohkeudesta. Aika hurjaa, että hormonien avulla rinnatkin saadaan kasvuun. Onko sun nännit herkistynyt eli tarkoitan saatko siitä seksuaalista kiihotusta kun sun nännejä hiplaa? Ootko muuten miten pitkä?
Itse en blogin kuvissa nähnyt tässä ihmisessä mitään muuta naista kuin nuo tekemällä kasvatetut tissiä muistuttavat ulokkeet. Muuten ihan miehen kroppa.
Ihmiselle on ominaista, että kun on annettu esitieto / esioletus, niin on tosi vaikee ohittaa se ja katsoa mitään asiaa sillai ettei se etukäteen annettu tieto vaikuta. :) Jos et olis tiennyt että en oo "aito" mimmi, niin olisitko erottanut?
En tiiä, mut kovasti mulle availlaan ovia ja on kyselty et soitanko tyttöbändissä ja kaikkee. Joko kaikki ne ihmiset sit on nähnyt mun läpi, ymmärtää jutun ja kunnioittaa... tai sit vaan menen täydestä. Puhutaan niin isosta ihmismäärästä, että ensimmäinen vaihtoehto ei iiiiihan kulosta ehkä uskottavalta... :) Voin toki olla väärässäkin, mut ainakaan mun elämä ei helpotu sillä jos jatkuvasti stressaan ja itken ulkomuotojani. :)
Tähtisimmu kirjoitti:
En oikeastaan osaa ihan täysin vastata tuohon.. :O Siis kun tissit on ihan superherkät just nyt ainaki, kun ne kehittyy ja kasvaa, mut koska ei oo mitään seksikokemuksia tässä uudessa kropassa (vaikka se vielä valmis olekkaa) niin en osaa sanoa... Itseäni hoidellessa en oo kokenut että se olis innostavaa, mut moni muukaan tyttö ei innostu yksikseen omien nännien / rintojen hyväilemisestä, mutta jos kumppani, niin sitte...
Niin sä taisitkin kirjotella tuolla aiemmin, että on ollut hiljaista viime aikoina tuolla seksirintamalla. Tottahan se on kun omia näpsyjä hiplailee niin eihän se miltään tuntuu. Mutta kun sen tekee joku toinen nii alkaa tapahtuu, varsinkin naisilla. En mä miehenä nyt hirveesti siitä kostu, jos joku niitä nuolee tai hiplailee. Pikkasen joo mut ei mitään maata mullistavaa. Mieti sitten kun joku alkaa niitä sun uusia tissejä kielen kärjellä kutittelemaan niin oot taivaissa :D
Miten noin muuten vaikuttanu haluihin noi hormonit taisit kirjotella et erektiot on vähentyny, muistanko oikein? Ja se kiinnostaa tietää kun sun kalus on siellä "kukkarossa" piilotettuna ja alkaa erektio tulemaan niin eikö se o hankala tilanne? Paketti on kasassa mut suoristumaan ei pääse, mun mielestä tuntuis varmaan epämiellyttävältä :P
Miten muuten koulussa sut otettu vastaan, kun noita ulkoisia muutoksiakin on alkanut tulee? Luin just uutisen et Jenkeissä jossain päin laissa sanotaan et pitää käyttää sen sukupuolen vessaan mihin on syntyny ja siitä on noussu poru. No sä varmaan käytät ihan naisten vessaa mut ootko koskaan tehny sitä et meet miesten vessaan, otat pippelin käteen ja moikkaat naapuria :D ilmeet ois varmaan näkemisen arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Tähtisimmu kirjoitti:
En oikeastaan osaa ihan täysin vastata tuohon.. :O Siis kun tissit on ihan superherkät just nyt ainaki, kun ne kehittyy ja kasvaa, mut koska ei oo mitään seksikokemuksia tässä uudessa kropassa (vaikka se vielä valmis olekkaa) niin en osaa sanoa... Itseäni hoidellessa en oo kokenut että se olis innostavaa, mut moni muukaan tyttö ei innostu yksikseen omien nännien / rintojen hyväilemisestä, mutta jos kumppani, niin sitte...
Niin sä taisitkin kirjotella tuolla aiemmin, että on ollut hiljaista viime aikoina tuolla seksirintamalla. Tottahan se on kun omia näpsyjä hiplailee niin eihän se miltään tuntuu. Mutta kun sen tekee joku toinen nii alkaa tapahtuu, varsinkin naisilla. En mä miehenä nyt hirveesti siitä kostu, jos joku niitä nuolee tai hiplailee. Pikkasen joo mut ei mitään maata mullistavaa. Mieti sitten kun joku alkaa niitä sun uusia tissejä kielen kärjellä kutittelemaan niin oot taivaissa :D
Miten noin muuten vaikuttanu haluihin noi hormonit taisit kirjotella et erektiot on vähentyny, muistanko oikein? Ja se kiinnostaa tietää kun sun kalus on siellä "kukkarossa" piilotettuna ja alkaa erektio tulemaan niin eikö se o hankala tilanne? Paketti on kasassa mut suoristumaan ei pääse, mun mielestä tuntuis varmaan epämiellyttävältä :P
Miten muuten koulussa sut otettu vastaan, kun noita ulkoisia muutoksiakin on alkanut tulee? Luin just uutisen et Jenkeissä jossain päin laissa sanotaan et pitää käyttää sen sukupuolen vessaan mihin on syntyny ja siitä on noussu poru. No sä varmaan käytät ihan naisten vessaa mut ootko koskaan tehny sitä et meet miesten vessaan, otat pippelin käteen ja moikkaat naapuria :D ilmeet ois varmaan näkemisen arvoisia.
Hih, no erogeeniset alueet on genitaalialue poisluettuna teknisesti samat miehillä ja naisilla, olkoon trans* tai ei, mutta enemmän ehkä yksilökohtaista vaihtelua. Kyllä ite oon syttyny nänneistä aina, ennen identifioitumista ja ennen hormoneja, joten... ... ;P
Joo, spontaanit erektiot lähinnä kuoli jo tyyliin kuukauden päästä hoitojen alotuksesta, joka oli aivan ihanaa! Ja samasta syystä ei nykyäänkään sit vaikka kuinka näkis jossain kaupungilla jonkun tai joku hipaisis tai mitä tahansa, niin päässä kyllä tapahtuu, mut ei alapäässä. Tai ei ainakaan sillä tavalla. Susta se takuulla tuntuis epämukavalta, mutta mun tilanteessa se on just toisinpäin -- se erektio oli vain kivulias ja murentava muistutus siitä väärästä kehosta... Oon huomannut pöksyjäni pyykkiin laittaessa että sellanen jonkinlainen erite (liukastetta? :O) on vastaavasti lisääntyny, joten ehkä se on se mitä tapahtuu seisokin sijaan... Monet operoidut tytöt kuitenki sanoo että sitä liukunestettä tulee -- ja paljon. Hormonit on kumma juttu. :) Kyllä tuon saa yksikseen leikkiessä joten kuten seisomaan vielä myös, mutta en tiiä olisko siitä iloa kenellekkää, ennenku on joku koeajanut...
Oon yliopistolla ekat pari vuotta yrittäny tutustua ihmisiin, mut kai mua on pidetty jonain friikkinä ihan vaan muista syistä, kun on meikkiä, hiusta, remmiä, niittiä ja muuta. Joten musta tuli sosiaalinen hylkiö. En sitten oo viime vuosina juuri pyörinyt opistolla enää, vaan teen kaiken etänä minkä voin. Tyttöjen vessaa oon siellä käyttäny, mut pelkät rintsikat ei aiemmin antanu muotoja niin paljon, että en tod. uskaltanu niit monen kopin vessoja käyttää, ku pelkäsin että ihmiset säikkyy, ahdistuu ja sit siitä tulee hirvee haloo, mut onneks on niit yksittäisiä vessoja<3 Eipä siellä sen enempää tai vähempää nyt tuijoteta tissien kera ku aiemminka -- samana friikkinä ne kai pitää.. :D
Jotkut on tollai avoimesti trans ja elää oikein sitä transsiutta, mutta mä en. En mä sitä kiellä jos joku kysyy (koska useimmiten ihmiset ei myöskään oo tyytyväisiä ennenku kuulee mun tunnustavan...) mutta en mä intoile tai revittele sillä. Mä olen kuin kuka tahansa tyttö. Mulla vaan on penis. Ei muutkaan tytöt ihan tosta noin vaan heitä tissejä paljaaks ja ala niitä hyllytteleen, niin en mä sen enempää huljuttele mun kikkeliäni ihmisille. Mutta kuten monet, niin rakastavan kumppanin kans oon aika myöntyväinen moniin asioihin... ;)
Tähtisimmu kirjoitti:
Joo, spontaanit erektiot lähinnä kuoli jo tyyliin kuukauden päästä hoitojen alotuksesta, joka oli aivan ihanaa! Ja samasta syystä ei nykyäänkään sit vaikka kuinka näkis jossain kaupungilla jonkun tai joku hipaisis tai mitä tahansa, niin päässä kyllä tapahtuu, mut ei alapäässä. Tai ei ainakaan sillä tavalla. Susta se takuulla tuntuis epämukavalta, mutta mun tilanteessa se on just toisinpäin -- se erektio oli vain kivulias ja murentava muistutus siitä väärästä kehosta... Oon huomannut pöksyjäni pyykkiin laittaessa että sellanen jonkinlainen erite (liukastetta? :O) on vastaavasti lisääntyny, joten ehkä se on se mitä tapahtuu seisokin sijaan... Monet operoidut tytöt kuitenki sanoo että sitä liukunestettä tulee -- ja paljon. Hormonit on kumma juttu. :) Kyllä tuon saa yksikseen leikkiessä joten kuten seisomaan vielä myös, mutta en tiiä olisko siitä iloa kenellekkää, ennenku on joku koeajanut...
Joo ymmärrän, onhan se penis sulle varmaan välttämätön paha tai mitä sit ikinä onkaan. Muistuttaa jotain mitä itse et tunne olevas. Aika yllättävää et ne hormonit lisää sitä liukua, no ainakin jossain suhteessa oot sit muuttunu naiseks. Eli kun kiihotut niin pöksyt vaan kastuu ;) En mä nyt tiedä tarviiko sun siitä erektiosta murehtii, orgasminhan voi saada vaikkei seisoiskaan. Kyllä se sun tulevan kumppani sut tyydyttää vaikka puolikovana ja sä taas voit käyttää muita juttuja kumppanin tyydyttämiseen. Don't worry, kyllä rakkaus keinot keksii.
Haluaisitko muuten tulevaisuudessa lisää lapsia ja miltä se lapsenhoito noin yleensäkin sujuu / tuntuu?
Tähtisimmu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähtisimmu kirjoitti:
Tähtisimmu kirjoitti:
Oon 28v, pian kolmevuotiaan lapsen transsukupuolinen äiti. 8kk hormonihoitoja. Kysykää mitä vaan. :)
Mikä transseissa mietityttää, ihmetyttää, jne.. Aihe on monille kohtalotovereille arka ja monille ihmisille vieras, tää on vilpitön yritys paikata asiaa ja tarjota mahis tietoon ja ymmärrykseen. :)Äh niin ja ennenku joku kysyy niin oon siis biologisesti syntymässä määritelty pojaks ja nyt transitiossa tytöksi. (tai naiseks jos oon jonku mielestä nii vanha :D)
No ainakin ihmetyttää, jos aikuinen (ja vieläpä vanhempi) puhuu itsestään tyttönä tai poikana :O
No tuohonpa ei oo kukaan aiemmin vielä tarttunu koskaan :D Mutta mä nyt vaan en miellä itteeni kovin naiseks (vielä), enkä tiiä ketään ystäväpiirissä kuka sanois olevansa nainen tässä iässä... Ne nyt on kuitenki vaan sanoja. :)
Monesti oon kyllä kuullu "syytöksiä" että oon ikiteini ja epäkypsä edelleen ja vaikka mitä -- mutta enhän mä ole koskaan saanutkaan sitä teini-ikää elää "oikein". ;) Nyt vasta on menossa se todellinen murkkuikä kun hormonitasot on (lähes) ne mitä olis kuulunut olla silloin ja kohtaa menkat poisluettuna kaiken sen mitä olis pitäny tapahtua sillon... Ja oon niiiiiiin onnellinen ja voin paremmin ekaa kertaa elämässäni! :) Ehkä viimein aikuistun sitten joskus kun nyt saan teini-ikäni viimein.. mutta ei mun mielestä kannattais koskaan kenenkään menettää sitä kaikkea mitä ollaan nuorena... ;) Aikuiset on mun mielestä edelleen kummallisia, sisäänpäin kääntyneitä, sulkeutuneita, katkeroituneita, stressaantuneita olioita, jotka on menettänyt paljon siitä huolettomuudesta ja rentoudesta mitä oli nuorempana... :P
Miten pystyt kasvattamaan lasta, jos ja kun! olet sitä vielä itsekin?
Vierailija kirjoitti:
Tähtisimmu kirjoitti:
Joo ymmärrän, onhan se penis sulle varmaan välttämätön paha tai mitä sit ikinä onkaan. Muistuttaa jotain mitä itse et tunne olevas. Aika yllättävää et ne hormonit lisää sitä liukua, no ainakin jossain suhteessa oot sit muuttunu naiseks. Eli kun kiihotut niin pöksyt vaan kastuu ;) En mä nyt tiedä tarviiko sun siitä erektiosta murehtii, orgasminhan voi saada vaikkei seisoiskaan. Kyllä se sun tulevan kumppani sut tyydyttää vaikka puolikovana ja sä taas voit käyttää muita juttuja kumppanin tyydyttämiseen. Don't worry, kyllä rakkaus keinot keksii.
Haluaisitko muuten tulevaisuudessa lisää lapsia ja miltä se lapsenhoito noin yleensäkin sujuu / tuntuu?
Kyllä noi hormonit muuttaa lähinnä aivan kaiken, paitsi luuston ja äänen -- haluttaminen, kiihottuminen, tunteiden ilmaisu, tunteet itsessään, tunneherkkyys, suhtautuminen ihmisiin (esim. poikiin), orgasmit, miten näkee itse itsensä esim. peilistä.. siis kaikki on mun elämässä aivan ihanaa nykyään! :) Oikeaa ja luonnollisen tuntuista vaikka periaatteessa mun biologia on heitetty ihan päin helvettiä, mutta ihminen on ihmeellinen. Joo, ehkä joskus joku mut vielä löytää ja näkee mussa sen mitä monet on aiemmin nähny... :)
Mä en enää varmaan saa enempää lapsosia... oon onnekas kun kävit tuo vahinko, niin nyt mulla on ihan oma rakas biologinen lapsi<3 Useimmat joutuu valitsemaan sen ja korjauksen välillä, koska ei halua lapsia nuorena mutta ei kestä elää myöskään ristiriidassa... :( Mä olisin halunnut kyllä varmuudeks pakastaa mälliäni, mut ei mulla oo varaa maksaa satoja euroja vuodessa siitä... Kyllä jotkut on onnistunu siittämään vielä vaikka on vuosia syöny hormoneja.. mut on tosi ihme ja harvinaista. Yleensä 6kk tekee steriiliks -- jotkut palautuu jos lopettaa, mut jossain vaiheessa varmaan ylittää sen rajan että spermatuotanto ei palaudu...
Mutta kyllä ollan ainaki viime aikoina ton Exän kans oltu kumpiki sitä mieltä että eiköhän tää yks riitä.. on siinäki jo hoitamista... :D ;)
Vierailija kirjoitti:
Tähtisimmu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähtisimmu kirjoitti:
Tähtisimmu kirjoitti:
Mikä transseissa mietityttää, ihmetyttää, jne.. Aihe on monille kohtalotovereille arka ja monille ihmisille vieras, tää on vilpitön yritys paikata asiaa ja tarjota mahis tietoon ja ymmärrykseen. :)Äh niin ja ennenku joku kysyy niin oon siis biologisesti syntymässä määritelty pojaks ja nyt transitiossa tytöksi. (tai naiseks jos oon jonku mielestä nii vanha :D)
No ainakin ihmetyttää, jos aikuinen (ja vieläpä vanhempi) puhuu itsestään tyttönä tai poikana :O
No tuohonpa ei oo kukaan aiemmin vielä tarttunu koskaan :D Mutta mä nyt vaan en miellä itteeni kovin naiseks (vielä), enkä tiiä ketään ystäväpiirissä kuka sanois olevansa nainen tässä iässä... Ne nyt on kuitenki vaan sanoja. :)
Monesti oon kyllä kuullu "syytöksiä" että oon ikiteini ja epäkypsä edelleen ja vaikka mitä -- mutta enhän mä ole koskaan saanutkaan sitä teini-ikää elää "oikein". ;) Nyt vasta on menossa se todellinen murkkuikä kun hormonitasot on (lähes) ne mitä olis kuulunut olla silloin ja kohtaa menkat poisluettuna kaiken sen mitä olis pitäny tapahtua sillon... Ja oon niiiiiiin onnellinen ja voin paremmin ekaa kertaa elämässäni! :) Ehkä viimein aikuistun sitten joskus kun nyt saan teini-ikäni viimein.. mutta ei mun mielestä kannattais koskaan kenenkään menettää sitä kaikkea mitä ollaan nuorena... ;) Aikuiset on mun mielestä edelleen kummallisia, sisäänpäin kääntyneitä, sulkeutuneita, katkeroituneita, stressaantuneita olioita, jotka on menettänyt paljon siitä huolettomuudesta ja rentoudesta mitä oli nuorempana... :P
Miten pystyt kasvattamaan lasta, jos ja kun! olet sitä vielä itsekin?
Ööö.. voinko vastata: "Helposti"? :)
Ei se että on sellanen huoleton ja rento ym. mitä on ollu teininäkin tarkoita ettenkö osais olla auktoriteetti ja kasvattaa / ohjeistaa lastani. Kyllä sille kuria pidetään ja nyt just ku sillä uhmaa on kovin niin yhdessä Exän kans asetetaan rajoja. Ehkä se kasvaa vähän erilaisessa ympäristössä kuin ennen kasvettiin, mutta ei se sitä tarkoita että me oltais sen huonompia tai kyvyttömämpiä vanhempia ja kasvattajia. Ihan samalla tavalla me meidän vintiötä rakastetaan ja siitä pidetään huolta vaikka ei ollakkaan tylsiä, elämää loppuunpalamiseen asti suorittavia "aikuisia". -> Mitä edes oikeasti on "aikuisuus"? Muut saa ihan rauhassa pitää meitä itsessäänkin pentuina ja kattoo kieroon ku ollaan meidän lapsen kans pihalla mustissa kuteissa, vahvoissa meikeissä ja toisella on vielä pää täynnä hiuslisäkkeitä sen lisäks että on trans.. Meitä on kumpaaki tuijotettu jo niin pitkään et ihan sama. :D Ainaki meidän muksusta tulee avoin ja suvaitsevainen. ;) Ja me ei kuriteta fyysisesti, lyödä, olla päissämme lapsen läsnäollessa tai muutakaan sellasta... kummallakin sellasia perhetaustoja että tiedetään todellakin millä saadaan lapsi voimaan huonosti... ei me haluta omalle lapselle sellasta...
Mitä mieltä olet tästä Calpernia Addamsin videosta "Bad questions to ask a transsexual"? Eli itsehän olet varsin avoimesti vastaillut täällä kysymyksiin, mutta oletko muuten samoilla linjoilla mitä tulee (tyhmien) kysymysten esittämiseen IRL?
Calpernia saattaa jo ollakin sulle tuttu tyyppi, hänen tarinastaanhan tehtiin hieno elokuva Soldier's girl, jonka ääniraita on ikävä kyllä nyttemmin mutella Youtubessa. Tää huikea tarina on kerrottu myös New York Timesin artikkelissa: http://www.nytimes.com/2000/05/28/magazine/an-inconvenient-woman.html
Upea nainen ja inspaava vaikeuksien kautta voittoon -elämäntarina! Kaikkea hyvää sinulle ap! ❤
Tähtisimmu kirjoitti:
Kyllä noi hormonit muuttaa lähinnä aivan kaiken, paitsi luuston ja äänen -- haluttaminen, kiihottuminen, tunteiden ilmaisu, tunteet itsessään, tunneherkkyys, suhtautuminen ihmisiin (esim. poikiin), orgasmit, miten näkee itse itsensä esim. peilistä.. siis kaikki on mun elämässä aivan ihanaa nykyään! :)
Mä en enää varmaan saa enempää lapsosia... Yleensä 6kk tekee steriiliks -- jotkut palautuu jos lopettaa, mut jossain vaiheessa varmaan ylittää sen rajan että spermatuotanto ei palaudu...
Pystytkö yhtään avaamaan noista muutoksista, miten tunnet ja koet asiat eri tavalla nykyisin.
Niin tietysti toi lapsihomma, en yhtään ajatellu et siinä käy noin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet tästä Calpernia Addamsin videosta "Bad questions to ask a transsexual"? Eli itsehän olet varsin avoimesti vastaillut täällä kysymyksiin, mutta oletko muuten samoilla linjoilla mitä tulee (tyhmien) kysymysten esittämiseen IRL?
Calpernia saattaa jo ollakin sulle tuttu tyyppi, hänen tarinastaanhan tehtiin hieno elokuva Soldier's girl, jonka ääniraita on ikävä kyllä nyttemmin mutella Youtubessa. Tää huikea tarina on kerrottu myös New York Timesin artikkelissa: http://www.nytimes.com/2000/05/28/magazine/an-inconvenient-woman.html
Upea nainen ja inspaava vaikeuksien kautta voittoon -elämäntarina! Kaikkea hyvää sinulle ap! ❤
En voinu tota videoo tsekkaa täällä mistä vastaan, mutta en ole kyllä tuollasesta mimmistä koskaan ees kuullut.. varmaan todistaa sen kuinka vähän seuraan mitään medioita ja kun en oo somessa tai muutkaa... Mutta kiitos vinkistä! :) Mä oon vaan törmännyt tälläseen:
Tyhmä kysymys on vähän suhteellinen käsite.. toisaalta joku ehkä voi oikeesti olla niin kuutamolla että kysyy voidaanko mulle tuottaa menkat tai jotain muuta, mikä mun mielestä on ihan päivänselvä juttu että on mahdotonta (toistaiseks?)... Mulle ehkä henk. koht. merkkaa enemmän se kysyjän asenne ja olemus, että jos se tapa miten kysytään on jotenki halveksuvan, tuomitsevan, alentavan tai mitätöivän äänensävyn värittämä tai muuten on sellane viba että se toinen vaan piilovittuilee, niin ei se nyt sillon tunnu kovin kivalta ja asialliselta... Mutta jos joku nyt ihan tosissaan kysyy, niin ei kai siinä...
Yks pointti minkä ihmiset monesti unohtaa transihmisten kans, on se että koska me ollaan biologisesti ja osa kirurgisestikki "näpelöityjä" nii, jotenki jengi ajattelee että sen takii meiltä voi kysyä sit kaikkee että "no miltä seksi tuntuu nykyään" ja "saatko helposti" ja muuta... Se on kans yks pointti miks yritän tarjota tähän mahdollisuuden ihmisille, kun mä en häiriinny tai loukkaannu kovin helposti. :) Mut jos joku ihan random ja yhtäkkii kadulla tulis että: "Hei sä näytät ihan siltä et oot trans, ootko leikattu ja miltä seksi tuntuu nyt?" Nii en mä nyt ihan yhtä avoimesti ja innoissani sille vastais... Täällä oon kuitenki paitsi pseudonyymini takana (oman turvallisuuden takia), niin myös itse tarjoan sen mahiksen et "kysykää mitä vaan" niin on niinku jotenki latautunu että voi tulla mitä vaan. :D Mutta jos sillä tavalla säästyis sit toiset sellaselta tarpeettomalta utelulta, kun monia ahdistaa ja monet loukkaantuu sellasesta et oletetaan et vain koska on trans* niin vois kysyä kaikkee yksityistä...
Anteeks myös että kirjotan aina ihan kauheita romaaneja vastauksiks... :D
Vierailija kirjoitti:
Tähtisimmu kirjoitti:
Kyllä noi hormonit muuttaa lähinnä aivan kaiken, paitsi luuston ja äänen -- haluttaminen, kiihottuminen, tunteiden ilmaisu, tunteet itsessään, tunneherkkyys, suhtautuminen ihmisiin (esim. poikiin), orgasmit, miten näkee itse itsensä esim. peilistä.. siis kaikki on mun elämässä aivan ihanaa nykyään! :)
Mä en enää varmaan saa enempää lapsosia... Yleensä 6kk tekee steriiliks -- jotkut palautuu jos lopettaa, mut jossain vaiheessa varmaan ylittää sen rajan että spermatuotanto ei palaudu...
Pystytkö yhtään avaamaan noista muutoksista, miten tunnet ja koet asiat eri tavalla nykyisin.
Niin tietysti toi lapsihomma, en yhtään ajatellu et siinä käy noin.
Hmm... No blogiini ainakin muistaakseni pyrin avaamaan asiaa sillai että vaikka mua leimaa edelleen se sama "kiimaisuus" mikä nähtävästi on ominaista ihan vaan mun persoonalle (BTW, tiiän monia biologisia tyttöjä joilla sama juttu; ei ole vain pojilla tätä ominaisuutta :D) niin se ei oo sellasta ihme testosteronihöyryistä kielipitkällä juoksemista millon melkein joku kolo puun kyljessäki kelpaa... Vaan sillai että mun tarvii ihan oikeesti yksiksenikin ollessani lämmittää itseeni ensin. Ei se mee enää sillai et "nyt panettaa" ja sit on jäätävä seisokki ja valmiina puuhiin. Nyt se on sillai kuin miten tytöt tyypillisesti asiat kuvailee, et se nousee sillai hiljalleen se kiihottuminen ja sit tulee se fiilis että "no nyt olis yhdnynnän vuoro" -- jos olis joku... :D Ja sit vastaavasti että vaikka ei haluttais niin hetken sellanen itsensä koskettelu johtaa siihen et alkaa vaan haluttamaan -- ilmiö, jonka on huomannu usein seurustellessa. Ei himota alun perin mutta sit annetaan kuitenki hiplata ja hetken päästä himottaaki... ;) Ja orgasmit... voi taivas että on ihania! Voin saada yhden ja se on ihan jättikokoinen, sillai että koko kroppaa vaan kramppailee ja sätkii ja tulee monta jälkijäristystä vieläpä... ja sitten se kaikista jännin juttu: se halutus ei lakkaakkaan, eikä vehkeestä tuu tunnoton niinku aiemmin. Voin jatkaa itseni kans leikkimistä edelleen ja saada uudestaan vieläpä, joka oli ennen ihan mahdotonta koska ekan kerran jälkeen oli ensinnäki "tyytyväinen" (ei hotsittanu enää), meni niin tunnottomaks ettei ees pystyny (ei tuntunu missään) ja se vaan jotenki oli siinä...
Tunteista, niin vaikka oon aina ollu impulsiivinen ja temperamenttinen, sillai et fiilikset voi vaihdella äkkiä ja voimakkaastikki, niin jotenki ennen on -- ehkä alitajuisesti? -- "pidätelly" tunteiden ilmaisua, tai ehkä jopa itse tuntemista. Mutta nyt kun on joku fiilis niin se tulee läpi kyllä... :D Kerran tajusin kiljuessani tietokoneelleni (oon leikkiny niitten kans ihan muksusta asti, nii oon ihan kykenevä ja ns. edistyny käyttäjä) että "hei! enpä oo tuotakaan ikinä aiemmin tehny" ja kyse oli kuitenki reaktiosta, joka tuli täysin luonnostaan. Sit aloin nauramaan yksikseni ku tajusin että kiljun sille koneelle... :D Ja sama sit että oon tässä 8kk aikana itkeny telkkariohjelmille, leffoille, biiseille, unissani.. siis oon ennenki ollu herkkä itkeen ja parkunu noille samoille asioille, mut se on melkein vaatinu että oon päissäni, että osaa antaa niiden tunteiden tulla...
Sit tuntuu et myös se että kuinka syvästi tuntee, ja kuinka taidokas on empatiakyvyltään niin tuntuu et sekin on parempi nykyään. Osaa paljo paremmin tuntee mitä muut tuntee. :) Ja ehkä ne tunteet myös vaihtelee herkemmin (tai voimakkaammin) mut ne osaa jotenki tunnistaa paremmin.
Osa tunnejutuista voi tietysti johtua ihan vaan siitä et ku ristiriita ja kaikki helpottaa niin oma psykologinen epätasapainoisuus ja muu helpottaa myös ja osaa kuunnella itseään paremmin ja enemmän. Mut ihan sama mistä se johtuu, mut mä voin niin hyvin...!! :) :)
Avasko yhtään...? :)
Edelliseen viestiin. Kyllä avas, kiitos mielenkiintosesta vastauksesta. Hieman olen kateellinen tuosta orgasmin saannista :P
Hyvää jatkoa sulle, seurailen tota sun blogia ja jos tulee kysyttävää niin häiriköin sua sen kautta. No ei tarvii pelätä :D todennäköisesti en häiriköi mut hienoa saada kuulla tarinaasi ja seurata kehitystäsi niin sanotusti.
Voih.. Tosi ihana kuulla! <3 Kiitos! :)
Voi olla että liiankin rohkeaa ja riskialtista, mutta en mä tiiä... jotenki vaan niin tahdon avata tätä juttua ihmisille ja antaa toivoa kohtalotovereille. :)
Viimeks ku mitattu joskus nii jotai 177cm ehkä?... En oo ihan varma mut jää alle 180cm kuitenki sillai et ihan kokonaisista senteistä puhutaan. Mutta "liian pitkä" suhteessa biotyttöjen keskipituuteen (168cm?), mut sitä pystyy tasapainottaan vaatetuksella ja etenki cyberloxit luo illuusiota, paitsi että olisin pienempi ku pää on ihan jäätävän iso sillä varustuksella, mut myös kaventaa hartioita. Ja se kaikki siis tohon luonnollisen feminiinisyyden päälle vielä. :) Plus, oon monesti nähnyt niin paljon biologisia tyttöjä / naisia, jotka on ihan jättiläisiä, että oon ihan petit niitten rinnalla. :)