Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Transsukupuolinen äiti, mietteitä?

Tähtisimmu
24.04.2016 |

Oon 28v, pian kolmevuotiaan lapsen transsukupuolinen äiti. 8kk hormonihoitoja. Kysykää mitä vaan. :)
Mikä transseissa mietityttää, ihmetyttää, jne.. Aihe on monille kohtalotovereille arka ja monille ihmisille vieras, tää on vilpitön yritys paikata asiaa ja tarjota mahis tietoon ja ymmärrykseen. :)

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla enemmän tietoa tosta bikalutamidista ja että onko joku Suomessa saanut tohon reseptin? Vaikuttaa todella tehokkaalta.

Biaklutamidia käytetään joskus Jenkeissä transsien hoitoon, mut Suomessa kaiketi vain eturauhassyöpään. Että jos tunnet esim. jonkun joka on vanhainkodissa tms. duunissa niin jos se on tarpeeks "moraalinihilisti" nii vois salakuljettaa sulle sitä. ;) En tiedä ketään joka olis saanut Suomessa. Netistä tietysti voi tilaa kaikkea, jos uskltaa, mut luotettavan oloisilla sivuilla useimmiten lukee, boldattuna "We do not ship spironolactone to transgenders without prescription" Eli vissiin joku muukin keksiny että tilaa... ;)

Bikalutamid eroo siis syproteroni-asetaatista ja sprionolaktonista siinä että noi kaks ei ole täysanti-androgeenejä, eli ei estä kokonaan testotuotantoa, ja joissain tilanteissa saattaa jopa lisätä sitä. Sypron sanotaan altistavan helpommin veritulpille ja masennukselle myös, mutta se on tykimpi anti-androgeeni. Kumpikin on myös heikko progesteroni, eli aiheuttaa keltarauhashormonin tuotantoa (ainkain mun tietääkseni progesteroni on suomeks krh..)

Bikalutamid puolestaan on ei-steroidinen anti-androgeeni, joka blokkaa testo tuotannon täysin eikä tuota progesteronia mutta sen toimintaperiaate on eri: sypro ja spiro estää konkreettisesti androgeenin tuotannon, jolloin ei ole sitä ainetta lainkaan, joka aktivoi testosteronireseptorit tuottaan testoa, mutta bika estää niiden androgeenien sitoutumisen kokonaan niihin reseptoreihin. Eli lopputuloksena sellasella tyypillä voi olla tajuton määrä androgeenejä sen verenkierrossa, mut ei lainkaan testoa, koska se androgeeni ei pääse sitoutumaan. Siihen en osaa sanoa voiko tuosta seurata jotain komplikaatioita että androtaso on epätavallisen korkea...

Vierailija
42/73 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla isästä tulee äiti jos hän korjaa sukupuolensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan vielä linjoilla... Pari kysymystä.

Miten koet seksuaalisuutesi?

- onko seuran saaminen helppoa...

- nautitko seksistä...

- millaisia tuntemuksia herättää kun sinulla on penis...

Vierailija
44/73 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa, että uskallat ottaa asian täällä esille, vaikka tiedossa luultavasti olikin, että joku tulee moralisoimaan/heittelemään asiattomuuksia.

Ei se sukupuolen muuttaminen sinusta millään tavalla huonompaa vanhempaa tee - jos olisit hyvä isä, olet varmasti jatkossa myös hyvä äiti jos sukupuolesi päädyt vaihtamaan.

Joku varmasti tulee kitisemään siitä, että lapset EHKÄ joutuvat kiusatuksi - samalla logiikalla suomeen ei saisi tulla muualta alunperin olevia lapsia, koska heitäkin SAATETAAN kiusata. Myöskään papit ja opettajat eivät saisi hankkia lapsia, heidänkin lapsiaan SAATETAAN kiusata.

Kitisijöitä on taatusti jokaisen asian kans. ;) Mutta kiitos ja ihana että on täällä näinkin toleranttia porukkaa<3 :) ja älyttömän mahtava huomata et jengi tahtoo oikeesti tietoa asioista, eikä aina vaan torjuta heti ekana. :)

Mä oikeasti niiiiin mielelläni antaisin vaikka kasvot tälle kaikelle ja menisin vaikka telkkariin vastailemaan kysymyksiin ja tahtoisin vaan että ihmiset ei pelkäis ja tutustuis ilmiöön ja transseihin, ihan kuten keneen tahansa. Mä olen ehkä jossain määrin huono keulakuva kuitenki, koska jo gootteja pidetään tärähtäneinä (ja seksuaalisesti vinoutuneina) usein, saati sit kybergootteja... :D Mutta mä vaan tahdon niin osoittaa että ei edes ole mitään tuomittavaa meissä transseissa. Goottina mut saa mun puolesta tuomita kyllä :D "ootte niin kauheen näkösii ku aina mustaa ja tollai" ;)

Meidän lapsen tulevaisuus kyl joo hiukan skitsottaa välillä, mut siinäki Exä aina rauhottelee mua ku oon tälläne hysteerikko-henna, että kaikki tulee meneen ihan hyvin. Ollaan kumpikin vanhemmista vielä entisiä koulukiusattuja niin on aika herkkä paikka jos meidän vintiötä aletaan dissaan... >:/

Vierailija
45/73 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla ei tule? Ei kai isyys ja äiteys ole kiinni siitä, onko siittänyt, synnyttänyt tai imettänyt lapsiaan.

Vierailija
46/73 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä voi vääntää, mutta kyse on varmaan loppuviimeks siitä että miten kukin määrittelee / vetää rajan; mikä tekee kenestäkin äidin / isän, miehen / naisen, ihmisen / eläimen, elävän olennon / vihanneksen... ;)

On helpompi myös meidän lapsen kannalta, kun se alkuun kasvaa maailmaan että on kaksi äitiä ja isä on alueella "me kerrotaan kun oot vähän vanhempi" tai jotain -- ei oo mietitty vielä. Mutta pienempi todennäköisyys että se joutuu esim. ala-asteella silmätikuks, ku että se ylpeänä sanois: "Mulla on äiti ja isä, mut mun isä on nainen millä on pippeli!" Vois altistaa aika lujaa kiusaamiselle... Toisaalta voi kaks äitiäkin, mut huomattavasti hyväksyvämpi ilmapiiri sen asian kans nykyään.

Kyllä mä oon biologinen isä, mutta koska ahdistaa silmittömän paljon (kuten läpi elämän on) jos mut sukupuolitetaan mieheks / kohdellaan kuin poikaa ja suhtaudutaan kuin sellaiseen, niin ei kaiketi oo kauhee ylläri että tuokin titteli aiheuttaa pikkusta kitkaa...

Ei mun tarkoitus ole mitenkään väheksyä synnyttäneitä äitejä tai riistää ja liata jotenki äitiyden olemusta. :) Kyllä kaikki transsit on tyypillisesti ihan realisteja asioiden kans; mä olen täysin tietoinen, että mun kromosomit on hyvin suurella todennäköisyydellä XY ja sitä ei muuta mikään, mun luusto on maskuliinisen kapea lantiosta ja sitä ei muuta mikään, vaikka kävisin missä kauneusleikkauksissa niin olen silti syntynyt pojaks. Mä tiedän että en voi koskaan saada kohtua, synnytyskykyä, munasarjoja ja kuukautisia. Mä en voi koskaan olla "aito" tyttö / nainen. Mutta mä tiedän sen, kaikki transsit tietää ne asiat -- ilman muistutustakin. Kyllä silti olen mun lapselle äiti, eikä se synnyttänytkään osapuoli ole asiasta erimieltä vaan sen mielestä asia just niin. :)

Vierailija
47/73 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan vielä linjoilla... Pari kysymystä.

Miten koet seksuaalisuutesi?

- onko seuran saaminen helppoa...

- nautitko seksistä...

- millaisia tuntemuksia herättää kun sinulla on penis...

Olen toki! :) URL on tallennettu, että kyllä mä tässä ketjussa pitkään ajattelin päivystää. :)

Seksuaalisuudesta vastasin pitkästi jollekkin toiselle jo aiemmin, mutta en ole siis mennyt (tai päässyt? :D) poikien kanssa koskaan loppuun saakka kun ovat vissiin halunneet vaan kokeilla eksoottisuuden takia jo ennen kun löysin itteni / hoitoja oli aloitettukaan. Mutta olisin ollut valmis menemään ihan loppuun saakka itse. Parisuhteita ollu vain tyttöjen kans, jotka ollu tosi maskuliinisia niin oon "saanut" olla se tyttö / feminiinen kahdessa edellisessä suhteessa. :)

Mut nykyään en tiiä miten löytäisin seuraa. Oon ollu täysin yksin nyt yli kaks vuotta. Mene tässä nyt baariin ja jos joku heterokundi kiinnostuis niin "sellane juttu et mulla on kikkeli" ja sama juttu sit vastaavasti homotytön kans. Homopojat tuskin vilkaiseekaan muhun kun on tissit jo kuitenki sen verran kasvanu (onneks oli hyvä syy ostaa push-upit ku ei Henkkamaukal ollu muita.. ;D) ja heterotytöille useimmille ei riitä että on se penis, jos on samassa paketissa tissitkin. En tiiä mistä löydän seuraavana ihanan ihmisen, joka mut vois valloittaa... :)

Seksistä nautin ajan myötä jatkuvasti vähemmän, vaikka Exä kohteli tyttönä. Monesti itkin jälkeen päin kun oli likainen ja itseään pettänyt olo. Nyt... en tiiä. Mitä itsekseen ollut niin se antais viitteitä, että jos vain kumppani pitäis mua tyttönä ja noin, niin olis varmaan ihan älyttömän taivaallista nykyään...!! :) Tiiä et johtuuko siitä kun mieli ja keho yhdentyy, vai ihan vaan suoraan estroista, mutta voi perse että on aivan jäätävää nykyään!..

Hmmjaa.. Penis. :D No tossahan toi on roikkunu kaikki nää vuodet. Siihen on aika tottunu. Nyt kun estrojen ja spiron ansiosta spontaanit erektiot on loppunu niin mulla on vähän parempi suhde ton kikkelin kans. Ei se silti tunnu omalta. Naiminen pojan roolissa on kuin leijuis ulos kehostaan ja sais sen mielihyvän, mut ei tunnu että se on minä joka nai, vaan joku muu; se keho vaan. Ei se homma tunnu (ei oo ikinä tuntunu) omalta. Tosi kiva jos joku on tykänny kauheesti takaa päin nii yritä siinä nyt sit olla ihan sonnina muka... :D Ei tod. onnistu. Yleensä oon ollut alla ja kuvitellut itselleni vaginan. Arkielämässä vehje ja kassit ahdistaa. Pitää piilottaa ja tuntuu jotenki.. likaiselta.. jos ne näkyy. Vaikee yrittää selittää... Oon yrittäny blogiinikin avata tota penisaihetta mutta aika haastava se on. Vähän niinku jos klitta olis jonkun pitkän ulokkeen päässä.. entiiä... :D En mä nyt ole läheskään niin kehodysforinen ku monet muut, mutta en mä tota kaveria kyllä todellakaan kaipaamaan jäis. Kyllä se kokemus on kuitenkin se että pimppi siellä kuuluis olla. Ja kivekset lähtee heti kun mahdollista! Helpottaa elämää. En tiiä seisooko sen jälkeen enää mut sitä varten on irtokaluja. ;)

Vierailija
48/73 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkysymyksiä tuohon seksuaalisuuten, en viitsi lainata sitä tekstiä kun tulis pitkä rimpsu. Eli kerrot olevas naisellinen nainen, siis jos ymmärrän oikein ja et ole harrastanut seksiä miehen kanssa. Ihme sinänsä ettei transnaiselle löydy seuraa, eli siinä ois nainen ja pippeli samassa pakettissa :D no joo en ole nainen enkä lesbo niin en tiedä mitä he hakevat ja varmaan monia miehiäkin tuo yhdistelmä vois kiinnostaa.

Fantasioitko miehistä?

Tunnetko muuten muita transseja, onko heillä "ongelmia" löytää kumppania itselleen? Osaatko sanoa. Luin muuten sun blogia tai ainakin luulen et se on sun blogi, ihan mielenkiintoista tekstiä. Kiinostais kyllä tietää minkä näköinen olet :)

Miten muuten piilotat vehkeesi? Teipillä reiteen? :P

Entäs karvat, ovatko ne olleet ongelma sulle? Saako olla höylä kädessä jatkuvasti?

Ja kiitos edelleen kun jaksat vastailla näihin mun typeriin kysymyksiin.

Vierailija
49/73 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäkysymyksiä tuohon seksuaalisuuten, en viitsi lainata sitä tekstiä kun tulis pitkä rimpsu. Eli kerrot olevas naisellinen nainen, siis jos ymmärrän oikein ja et ole harrastanut seksiä miehen kanssa. Ihme sinänsä ettei transnaiselle löydy seuraa, eli siinä ois nainen ja pippeli samassa pakettissa :D no joo en ole nainen enkä lesbo niin en tiedä mitä he hakevat ja varmaan monia miehiäkin tuo yhdistelmä vois kiinnostaa.

Fantasioitko miehistä?

Tunnetko muuten muita transseja, onko heillä "ongelmia" löytää kumppania itselleen? Osaatko sanoa. Luin muuten sun blogia tai ainakin luulen et se on sun blogi, ihan mielenkiintoista tekstiä. Kiinostais kyllä tietää minkä näköinen olet :)

Miten muuten piilotat vehkeesi? Teipillä reiteen? :P

Entäs karvat, ovatko ne olleet ongelma sulle? Saako olla höylä kädessä jatkuvasti?

Ja kiitos edelleen kun jaksat vastailla näihin mun typeriin kysymyksiin.

No, oon joo naisellinen (jotkut sanoo "tosi naisellinen" :D) mutta en ehkä se ihan stereotyyppisin tyttö, kuitenkaan. ;) Mutta joo, jossain joku sano joskus jollekki että joku dominoiva lepakko ottaa mielellään alistuvia tyttöjä "huostaansa" vaikka olis vehjekki. En tiiä mistä sellasia tyttöjä sit löytäis -- etenki kun ne monesti tykkää tekokalulla kakkoseen laitella sitä transmimmiänsä, mille en itse edelleenkään koe lämpiäväni, mut jos toinen on lämmin, hellä ja rakastavainen, niin on kyl ihan myyty ja taivuteltavaissa melkein mihin (asentoon) vaan...

En tunne ketään. :( Vertaisryhmien yms. kautta "tiiän" mut en sanois ees tuntevani.. oon vähemmistön vähemmistön vähemmistöä, kun oon trans mut kestän penikseni ja oon vielä alternative, niin niin.. en tiiä voisinko enää olla enempää marginaalissa paitsi jos olisin suomen-ruotsalainen tai saamelainen! :D Mutta ihana että satuit löytämään mun blogin! :) Ja kiva kun tykkäät! :)Mun päämäärä on siinäki just vaan kertoa millasta tää elämä on ja kuinka normaali (niin normaali ku mun tyylinen voi olla) ihminen olen -- kuten muutkin transsit. Mun mielestä ihmiset kaipaa ihan aitoja ja rehellisisä, avoimia tarinoita, eikä sitä että me mennän tonne kadulle mesoamaan, huutamaan ja tungetaan itteemme kaikkien naamalle...

Vehkeet vedän tiukasti taakse reisien (ja osittain pakaroiden väliin) ja sitten sellanen ite tehty "pallikuristin" siihen että paketti pysyy kiltitsti siellä takana. :) Ei ollu oma idea, on yhden transtytön Tubevideolta opittu... Estrot on hillinny karvojen kasvua jaloissa ja rinnassa tosi hyvin + spiro mikä on tappanu sitä testotuotantoa, niin ei tarvii ihan kerran viikossa enää höylää jalkoja ja koko kroppaa -- mut kasvot pitää toistaseks ainaki vielä vähintään kolmen päivän välein. :/ Toivottavasti laserepilaatio vaan tuhoais noi kaikki loputkin kun tarpeeks monta käsittelyä käy läpi...

Ei oo tyhmiä kysymyksiä! :) Mä olen täällä sitä varten. Tahdon vastata ja avartaa ja antaa tietoa! :) Kiitos itselles kun olet asiallinen. :)

Vierailija
50/73 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtisimmu kirjoitti:

Tähtisimmu kirjoitti:

Oon 28v, pian kolmevuotiaan lapsen transsukupuolinen äiti. 8kk hormonihoitoja. Kysykää mitä vaan. :)

Mikä transseissa mietityttää, ihmetyttää, jne.. Aihe on monille kohtalotovereille arka ja monille ihmisille vieras, tää on vilpitön yritys paikata asiaa ja tarjota mahis tietoon ja ymmärrykseen. :)

Äh niin ja ennenku joku kysyy niin oon siis biologisesti syntymässä määritelty pojaks ja nyt transitiossa tytöksi. (tai naiseks jos oon jonku mielestä nii vanha :D)

No ainakin ihmetyttää, jos aikuinen (ja vieläpä vanhempi) puhuu itsestään tyttönä tai poikana :O

51/73 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon äiti/isä asiaan kommentoisin:

Mun tuttuni, transnainen, aloitti muutoksen vasta vanhemmalla iällä (40-50 en oo ihan varma). Hällä oli siinä vaiheessa jo isot lapset ja lapsilleen hän on edelleen isä (mutta myös nainen). Sun tapauksessa todennäköisesti kun lapsi on niin pieni niin lapsen mielestä olet tietysti äiti.

Ja mun mielestä se lapsi päättää ei kukaan ulkopuolinen.

Vierailija
52/73 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen sun blogin löytää?

Vierailija
53/73 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähtisimmu kirjoitti:

Tähtisimmu kirjoitti:

Äh niin ja ennenku joku kysyy niin oon siis biologisesti syntymässä määritelty pojaks ja nyt transitiossa tytöksi. (tai naiseks jos oon jonku mielestä nii vanha :D)

No ainakin ihmetyttää, jos aikuinen (ja vieläpä vanhempi) puhuu itsestään tyttönä tai poikana :O

No tuohonpa ei oo kukaan aiemmin vielä tarttunu koskaan :D Mutta mä nyt vaan en miellä itteeni kovin naiseks (vielä), enkä tiiä ketään ystäväpiirissä kuka sanois olevansa nainen tässä iässä... Ne nyt on kuitenki vaan sanoja. :)

Monesti oon kyllä kuullu "syytöksiä" että oon ikiteini ja epäkypsä edelleen ja vaikka mitä -- mutta enhän mä ole koskaan saanutkaan sitä teini-ikää elää "oikein". ;) Nyt vasta on menossa se todellinen murkkuikä kun hormonitasot on (lähes) ne mitä olis kuulunut olla silloin ja kohtaa menkat poisluettuna kaiken sen mitä olis pitäny tapahtua sillon... Ja oon niiiiiiin onnellinen ja voin paremmin ekaa kertaa elämässäni! :) Ehkä viimein aikuistun sitten joskus kun nyt saan teini-ikäni viimein.. mutta ei mun mielestä kannattais koskaan kenenkään menettää sitä kaikkea mitä ollaan nuorena... ;) Aikuiset on mun mielestä edelleen kummallisia, sisäänpäin kääntyneitä, sulkeutuneita, katkeroituneita, stressaantuneita olioita, jotka on menettänyt paljon siitä huolettomuudesta ja rentoudesta mitä oli nuorempana... :P

Vierailija
54/73 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

goaliemomma kirjoitti:

Tuohon äiti/isä asiaan kommentoisin:

Mun tuttuni, transnainen, aloitti muutoksen vasta vanhemmalla iällä (40-50 en oo ihan varma). Hällä oli siinä vaiheessa jo isot lapset ja lapsilleen hän on edelleen isä (mutta myös nainen). Sun tapauksessa todennäköisesti kun lapsi on niin pieni niin lapsen mielestä olet tietysti äiti.

Ja mun mielestä se lapsi päättää ei kukaan ulkopuolinen.

Joo, toi on tosi hyvä pointti. Kyllä jos meidän pikkuinen tahtoo mua tulevaisuudessa sanoa isäksi, joka on nainen tai muuta -- vaikka kehittäis ihan oman tittelinsä -- niin oon ihan OK. :) Ihan kuten ei pakoteta sitä leikkimään vain sen biologiselle sukupuolelle stereotyyppisillä leluilla / leikkejä tai pukeutumaan sen mukaisiin vaatteisiin, niin ihan samalla tavalla tossa antaisin vapauden. :) Mutta onneksi vaikuttaa ainaki tähän mennessä siltä että hän on ihan cisgender, vaatemieltymysten ym. perusteella<3 En todellakaan tahtois tätä kohtaloa omalle lapselleni...

Ja ei, me ei kasvateta lastamme myöskään mitenkään "väkisin" sillai ylilyövän sukupuolineutraalisti -- parempi kun ei tee tälläsistä asioista mitään numeroa, kun antaa vaan lapsensa kasvaa ja tukee häntä kaikkessa. :) Tälläi uhmaikäisen kans on huomio muutenki vähä muissa asioissa ku siinä et mitä sillä on päällä... :D

Vierailija
55/73 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

transsissa.vuodatus.net

Tuolla sitä pidän. :) Saa ihan rauhassa jakaa ja linkittää ja mitä vaan, ei tarvitse erikseen kysellä lupia. :) On vaan ihana mitä useampi sen löytää, jotka tahtoo "sivistää" itseään siitä kuinka normaali ilmiö on kyseessä. Siis siinä mielessä normaali että ei ole mikään mielenhäiriö tai mitään, mutta kyllä transsiuden ehkä voi mieltää poikkeamaks siinä missä vaikka albinismin tai jonkun muunkin vastaavan? En mä tiiä.. kertokoon joku viisaampi noista jutuista... :D

Vierailija
56/73 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtisimmu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

transsissa.vuodatus.net

Tuolla sitä pidän. :) Saa ihan rauhassa jakaa ja linkittää ja mitä vaan, ei tarvitse erikseen kysellä lupia. :) On vaan ihana mitä useampi sen löytää, jotka tahtoo "sivistää" itseään siitä kuinka normaali ilmiö on kyseessä. Siis siinä mielessä normaali että ei ole mikään mielenhäiriö tai mitään, mutta kyllä transsiuden ehkä voi mieltää poikkeamaks siinä missä vaikka albinismin tai jonkun muunkin vastaavan? En mä tiiä.. kertokoon joku viisaampi noista jutuista... :D

No onhan se nyt mielenhäriö, lievästi sanottuna, jos mies kokee olevansa nainen tai päinvastoin.

Vierailija
57/73 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähtisimmu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

transsissa.vuodatus.net

No onhan se nyt mielenhäriö, lievästi sanottuna, jos mies kokee olevansa nainen tai päinvastoin.

Whatever. :D Tulee aika, jolloin jokaisen sellaisen jolla on toi mielipide, on hyväksyttävä että se todellakin on vain mielipide, ja faktat on toisin. Nykyään suurin osa biologeista, neurologeista, psykiatreista ja psykologeista on vakaasti sitä mieltä, jonka puolesta on paljon tutkimustuloksia myös, että transsukupuolisuuden syyt on neurologisia tai kehitysbiologisia. :) Olis tosi kiva kun maailma olis yksinkertainen, mutta se vaan ei ole niin. Maailma on monimutkainen, ihan niinku on luontokin -- monimutkainen ja monimuotoinen. :)

Omalta osaltani voin sanoa, että mulla ei ole koskaan ollut mitään niitä maskuliinisille aivoille stereotyyppisiä piirteitä, kun taas lähes kaikki mikä liitetään feminiinisiin aivoihin, on mulle luontaista ja ominaista. En yllättyis vaikka neurologisesti olis täysin tytön aivot mulla. Mutta jostain se ristiriita, dysforia ja identiteetti kumpuaa ja se tulee ihan luonnostaan. :)

Vierailija
58/73 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sä noissa blogikuvissa ihan naiselta näytät. Pisteet, hatunnosto ja syvä kumarrus rohkeudesta. Aika hurjaa, että hormonien avulla rinnatkin saadaan kasvuun. Onko sun nännit herkistynyt eli tarkoitan saatko siitä seksuaalista kiihotusta kun sun nännejä hiplaa? Ootko muuten miten pitkä?

Vierailija
59/73 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtisimmu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähtisimmu kirjoitti:

Tähtisimmu kirjoitti:

No tuohonpa ei oo kukaan aiemmin vielä tarttunu koskaan :D Mutta mä nyt vaan en miellä itteeni kovin naiseks (vielä), enkä tiiä ketään ystäväpiirissä kuka sanois olevansa nainen tässä iässä... Ne nyt on kuitenki vaan sanoja. :)

Jotain vikaa aikuistumisessa. Alle 20-v voi vielä juuri ja juuri puhua itsestään tyttönä, mutta ei enää keski-ikää lähestyvä.

Vierailija
60/73 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sä noissa blogikuvissa ihan naiselta näytät. Pisteet, hatunnosto ja syvä kumarrus rohkeudesta. Aika hurjaa, että hormonien avulla rinnatkin saadaan kasvuun. Onko sun nännit herkistynyt eli tarkoitan saatko siitä seksuaalista kiihotusta kun sun nännejä hiplaa? Ootko muuten miten pitkä?

Itse en blogin kuvissa nähnyt tässä ihmisessä mitään muuta naista kuin nuo tekemällä kasvatetut tissiä muistuttavat ulokkeet. Muuten ihan miehen kroppa.