Kertokaa minulle onko yöpuvun housut asiatonta pukeutumista esim lähikauppaan?
Mies veti kilarit, kun lähdettiin kauppaan ja mukaan tuli 8v tyttömme pukeutuneena pitkähihaiseen ja -lahkeiseen puuvilla- asusteeseen jota sanotaan yökkäriksi, mutta joka voisi hyvin mennä ihan oloasusta. Lisäksi lapsella päällä ulkotakki, sukat ja lenkkarit. Ulkona lämmintä 10 astetta.
Mies ei siis suostunut käynnistämään autoa, koska "hän ei lähde kauppaan, ennen kuin muksulla on päivävaatteet päällä".
Ok, miten tuollainen pukeutuminen olisi väärin? Vain siksi, että pitkälahkeisia housuja sanotaan yöpuvun housuiksi?
On kuitenkin ok mennä kauppaan lapsen kanssa, jolla on jalassaan lyhyet shortsit ja jalat muuten paljaana? Tai lapsella päällä lyhyt mekko ja jalat paljaana?
Ja tosiaankin, tuo vaatetus menisi ihan täydestä oloasuna, jos vaan sitä ei lapsi olisi vaan tottunut pitämään yökkärinä.
Kommentit (23)
Pisteet miehelle. Ei käynnistyisi auto minunkaan toimestani, jollei sen vertaa viitsi pukeutua. Curling-mamman mielestä tietenkin Iina-Jessican olisi pitänyt päästä mukaan itse valitsemissaan pukimissa.
Punavuoren (hki) hipstereiden mielestä on ollut ultracoolia mennä pyjamahousuissa ultracooliin lähikauppaan. En tiedä
- Onko tämä vielä voimassa
- Koskeeko myös lapsia
- onko tämä niiden mielestä coolia vain Punavuoressa, Berliinissä ja Lontoossa
Koska en itse ole yhtä(än) cool.
OT, mutta mentiin kerran lapsen kanssa suoraan päiväkodista Itäkeskuksen kirjastoon ja lapsi oli ihan kauhuissaan, että eikö käydä kotona vaihtamassa kaupunkivaatteita päälle. Selitin, että ei ehditä kirjastoon jos ei mennä suoraan ja yritin sanoa, ettei Itäkeskus ole sama kuin keskusta, sinne ei tarvitse pukeutua niin hienosti. Lasta ahdisti silti kovasti ja vaati kirjastossa saada riisua haalarin pois :-)