Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa minulle onko yöpuvun housut asiatonta pukeutumista esim lähikauppaan?

Vierailija
24.04.2016 |

Mies veti kilarit, kun lähdettiin kauppaan ja mukaan tuli 8v tyttömme pukeutuneena pitkähihaiseen ja -lahkeiseen puuvilla- asusteeseen jota sanotaan yökkäriksi, mutta joka voisi hyvin mennä ihan oloasusta. Lisäksi lapsella päällä ulkotakki, sukat ja lenkkarit. Ulkona lämmintä 10 astetta.
Mies ei siis suostunut käynnistämään autoa, koska "hän ei lähde kauppaan, ennen kuin muksulla on päivävaatteet päällä".
Ok, miten tuollainen pukeutuminen olisi väärin? Vain siksi, että pitkälahkeisia housuja sanotaan yöpuvun housuiksi?
On kuitenkin ok mennä kauppaan lapsen kanssa, jolla on jalassaan lyhyet shortsit ja jalat muuten paljaana? Tai lapsella päällä lyhyt mekko ja jalat paljaana?
Ja tosiaankin, tuo vaatetus menisi ihan täydestä oloasuna, jos vaan sitä ei lapsi olisi vaan tottunut pitämään yökkärinä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi asiatonta, kun tiedän että esimerkiksi Irlannissa (ja ilmeisesti myös Britanniassa) oli muutama vuosi sitten trendi, että naiset menivät baariin yöhousut jalassa (sellaiset oikeat yöhousut, tyyliin nallekuvioiset). :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kontrollifriikkimies.

Vierailija
4/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies veti kilarit, kun lähdettiin kauppaan ja mukaan tuli 8v tyttömme pukeutuneena pitkähihaiseen ja -lahkeiseen puuvilla- asusteeseen jota sanotaan yökkäriksi, mutta joka voisi hyvin mennä ihan oloasusta. Lisäksi lapsella päällä ulkotakki, sukat ja lenkkarit. Ulkona lämmintä 10 astetta.

Mies ei siis suostunut käynnistämään autoa, koska "hän ei lähde kauppaan, ennen kuin muksulla on päivävaatteet päällä".

Ok, miten tuollainen pukeutuminen olisi väärin? Vain siksi, että pitkälahkeisia housuja sanotaan yöpuvun housuiksi?

On kuitenkin ok mennä kauppaan lapsen kanssa, jolla on jalassaan lyhyet shortsit ja jalat muuten paljaana? Tai lapsella päällä lyhyt mekko ja jalat paljaana?

Ja tosiaankin, tuo vaatetus menisi ihan täydestä oloasuna, jos vaan sitä ei lapsi olisi vaan tottunut pitämään yökkärinä.

Asutteko Vantaalla?

Vierailija
5/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertoohan toi tapakasvatuksen (ja tyylitajun) puutteesta.

Vierailija
6/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos housut näyttää olohousuilta niin en näe ongelmaa, menisi aikuisellakin. Jos taas ihan pyjamapöksyt niin ymmärrän miestäsi.

Vierailija
7/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta Vantaalla.

Ja kyllä, housut näyttävät oloasulta. Miehen mukaan ongelma on se tähtikuvio.

Ok, miksi kukkakuvioiset sitten olisi paremmat? Tai ruutukuvioiset? Onko mustat housut asiallisemmat kuin vaaleanpunaiset tai tummansiniset? Näihin kysymyksiin mies ei suostu vastaamaan. Mököttää tuolla vieläkin =)

ap

Vierailija
8/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyjamassa lähdetä ihmisten ilmoille.

Vierailija
9/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tai lapseni ei lähdetä taatusti missään oloasussa mihinkään ihmisten ilmoille. Oloasussa voi olla kotipihassa korkeintaan, mutta jos muualle lähdetään, niin ilman muuta jotain fiksumpaa päälle.

Vierailija
10/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutteko Vantaalla?

Minä epäilin, että Porvoossa.

Vierailija
11/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtikuvio on kyllä plääh. Oo kiltti miehelles.

Vierailija
12/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asuta Vantaalla.

Ok, miksi kukkakuvioiset sitten olisi paremmat? Tai ruutukuvioiset? Onko mustat housut asiallisemmat kuin vaaleanpunaiset tai tummansiniset? Näihin kysymyksiin mies ei suostu vastaamaan. Mököttää tuolla vieläkin =)

ap

Kuulostaa siltä että miehesi on oikeassa. En veisi lastani tähtikuvioisissa yöhousuissa ulos.

Vierailija
13/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on idiootti. mikset ajanut itse

Vierailija
14/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä kauppaan yöpuvussa? Siinä menee noin minuutti kun laittaa normaalit housut päälleen. En ole edes sairaana koko päivää yövaatteissa, miksi terveenä olisin?

Vierailija
15/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asuta Vantaalla.

ap

Jos siinä on iloisesti hymyileviä kuun kuvia myös, silloin voi hyvin käyttää päivähousuina.

Vierailija
16/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan lähdettäisi pyjamassa eikä oloasuissa kauppaan. Ei edes lähikauppaan.

Jotain tyylitajua täytyy olla.

Mä vedin kerran kilarit kun mies oli pukenut lapselle pyjamahousut kauppaan! Tulivat siis minua hakemaan. Pyjamahousut oli ruskeat joissa vaaleanpunaisia pilkkuja joten ei, ei ne pilkitkaan ole ok. Eikä kukkakuosi. Eikä ruudut.. Ei mikään kuosi jos ne on pyjamahousuissa ja niillä pitäisi lähteä ihmisten ilmoille.

Pointsit sun miehelles 👍

Vierailija
17/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitäkin lapsi parkoja, joita yöasuissa pitkin kyliä kuljetellaan.

Vierailija
18/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse käynyt joskus yöpyvun housuilla lähikaupassa. Ihan samanlaisia housuja myydään oloasun housuina. 

Toisaalta ihan sama, vaikka ei myytäisikään, olisin käynyt silti.

Vierailija
19/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt-meininkiä.

Vierailija
20/23 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua käy sääliksi kun aina välillä näkee lapsia kaupungilla ja kauppakeskuksissa ties missä kalsarivaatteissa, vaikka vanhemmat olisivatkin ihan siististi puetut. Lapsi tuskin oppii ikinä edes perusasioita siististä ja tilanteenmukaisesta pukeutumisesta, jos vanhemmat eivät sen vertaa välitä, että viitsisivät pukea lapsensa asiallisesti ulos lähdettäessä. Nämä ovat niitä, joiden kanssa saa sitten tapella siitä, että laitetaanko kravatti kaulaan kevätjuhlaan, kun haluaisivat mennä Batman-verkkareissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi