Mies ei anna ajaa ajokorttia
Olen ottanut tuon herjana. Nyt sitten 17v siskontytön painostuksesta ilmottauduin autokouluun. Mies suuttui!
Olen kuulemma niin ADHD, että jos en itse kuole niin ainakin ajan jonkun päälle (!?) lapsia en ainakaan saa ajaa minnekään, eikä hän ymmärrä miksi haluan tappaa itseni.
Olen tosi järkyttynyt, koska olen luullut, että tuo on ollut häneltä vitsailua, ettei hän ainakaan tulisi kyytiini yms.
Nyt tuntuu etten oikeasti voi lapsia ottaa kyytiin, kun jos sattuisikin jotain...
Kommentit (31)
Ajokortin saamiseen pitää hankkia lääkärintodistus, käydä autokoulu ja vielä suorittaa inssiajo. Kyllä niissä vaiheissa jo paljastuu, jos sinulla on joku sellainen diagnoosi, joka estää ajokortin saannin.
Mieheltäsi sitä ei edes kysytä.
Vierailija kirjoitti:
Siis menenkin, ja omalla rahalla. Mutta tuo lapsikortti ärsyttää. En voi kuljettaa meidän lapsia ilman miehen suostumusta.
Ap
No kyllä varmasti voit. Olet lasten huoltaja, niinkuin mieskin. Ei se voi määrätä mitä voit lastesi kanssa tehdä, toope!
Vierailija kirjoitti:
Siis menenkin, ja omalla rahalla. Mutta tuo lapsikortti ärsyttää. En voi kuljettaa meidän lapsia ilman miehen suostumusta.
Ap
Miten niin et voi?
Vierailija kirjoitti:
Ap
mikä... vitun... lapsikortti...?...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen järkyttynyt miten heikko luonne suomalaisilla miehillä on... En voi oikeesti uskoa sua ap. Eihän se kuulu sun miehelle hevon helvettiä. Miksi te olette parisuhteessa tuollaisten kontrolloivien psykojen kanssa? Tuntuu että puolet suomalaisista kuuluisi suljettujen ovien taakse patjahuoneisiin.
Joo ei muuta kun ero ja ota lapset ja riistä elatuksilla....
Ehkä miehesi kannattaisi myös miettiä voitko edes kävellä lastesi kanssa. Voihan sitä jäädä suojatielläkin alle. Bussissakin voi joutua kolariin.
Onpa outo mies. Yleensä miehet ovat hyvillään, kun on toinenkin kuski. Naiset ovat rauhallisempia ja vähemmän riskejä liikenteessä ottavia. Et kai suostu ukkosi vaatimuksiin. Otat lapset kyytiin, kun sinulla on kortti. Hän haluaa vain kontrolloida, ei muuta.
No ei siis ole luonteeltaan sellainen, että kauheasti yrittäisi rajoittaa tekemisiäni. Tämä asia vaan on hänelle joku ongelma. Ja auto mulla jo onkin, on vaan ollut vanhemmilla kakkosautona kun olen hidastelut tän kortin kanssa..
Ja toi lapsijuttu on sellainen henkinen enemmänkin. Jos siis vastoin miehen tahtoa ajan lasten kanssa ja jotain sattuukin, niin kyllä varmasti tulisi itsekin jossiteltua. Tällä hetkellä vien lapsia kävellen tarhaan.. Siinä menee todella paljon aikaa ja nämä on aina miinusta töissä, joten joudun olemaan kauemmin..
Ap
Miksi miehesi ei voi viedä lapsia autolla hoitoon, vai eikö hänelläkään ole ajokorttia? Se voisikin selittää tilanteen, kun olisi kova kolaus miehisyydelle, jos akka ajaa eikä itse saa korttia ollenkaan.
Mies menee niin aikaisin töihin ettei viitsitä lapsia niin aikaisin edes herättää..
Ap
Mitä muuta sinä et saa tehdä? Tämä ajokorttijuttuhan on vain ns. jäävuoren huippu.
Oletko sinä se sama, joka saa käydä suihkussa vain miehensä luvalla?
Mies ei voi viedä lapsia hoitoon, vai mitä tämä "aamut nopeampi" tarkoittaa?
Tietenkin sinun pitää hankkia myös oma auto sitten, kun saat sen kortin, kun mies ei anna sinun ajaa hänen autollaan.