Puututteko vielä 14-vuotiaan pukeutumiseen?
Saako 14-vuotias täysin päättää pukeutumisestaan? Meillä saa. Useimmiten vaatteet on valittu hyvällä maulla ja säähän sopivasti. Mutta välillä tyttö lähtee mielestäni liian lyhyessä paidassa (napa vilkkuu)tai sitten talvella nilkat vilkkuen. Ei kovillakaan pakkasilla ulkoiluhousuja jne. Olen ottanut sen asenteen, että Siperia opettaa.
Tiedän kuitenkin, että jotkut puuttuvat vielä yläasteikäisen pukeutumiseen.
Miten teillä?
Kommentit (26)
En, jos eivät jotain ihan älyttömän mautonta tai täysin säähän sopivaa ole päälleen vetäneet. Aika harvoin on täytynyt mitään huomauttaa ja silloinkin kun sanon niin ymmärtävät yleensä ongelman ja muuttavat suosiolla vaatetusta. Jos teini on silti sitä mieltä, että asussa ei ole mitään vikaa niin annan olla.
Tiedän teinipoikani vaatemaun ja ostan hänelle kyllä vaatteita.
Reissaan jonkinverran ja tiettyjä merkkejä saa niin paljon edullisemmin ja paremmilla valikoimilla ulkomailta.
Ja kyllä tulee sanottua, että pipo päähän ja hanskat käteen, jos on kylmä.
Sanon kyllä myös mun miehelle:)!
Jokos neljätoistavuotiailla kasvaa karvat alapäässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, joiden teinit hankkivat itse vaatteensa! Kuinka paljon annatte rahaa kuukausi-/vuositasolla tähän?
Tyttö (16v. ) saa 150 euroa/kk ns. omiin menoihin. Tämän tulisi kattaa leffa-ja ravintolakäynnit ja muut vapaa-ajan menot (ei harrastuksia), kosmetiikan (ei perussaippuaa, shampoota) ja vaatteet kokonaisuudessaan.
Tiedän, että on vähän, mutta nyt ei ole yksinkertaisesti varaa yh:na enempään. Tyttö ymmärtää tämän ja tekee lastenhoitotyötä viikottain. Lisäksi saa lahjana sukulaisilta muutamia satasia vuodessa.
Vähän? Tuo on paljon omaa rahaa tuon ikäiselle.
Sellainen harha tulee helposti. Useimmissa perheissä on ns. kuukausiraha, mutta rahaa annetaan erikseenkin menoihin. Loppujen lopuksi sitä omaa rahaa on enemmän kuin tämä 150 euroa. Näin olen seuratessani kaveriperheitä havainnut.
Heitä kymppi aina sinne tänne, niin äkkiä se on jotain muuta kuin tämä 150 euroa. Ota huomioon, että tästä tosiaan maksetaan esim. talvitakki ja saappaat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, joiden teinit hankkivat itse vaatteensa! Kuinka paljon annatte rahaa kuukausi-/vuositasolla tähän?
Tyttö (16v. ) saa 150 euroa/kk ns. omiin menoihin. Tämän tulisi kattaa leffa-ja ravintolakäynnit ja muut vapaa-ajan menot (ei harrastuksia), kosmetiikan (ei perussaippuaa, shampoota) ja vaatteet kokonaisuudessaan.
Tiedän, että on vähän, mutta nyt ei ole yksinkertaisesti varaa yh:na enempään. Tyttö ymmärtää tämän ja tekee lastenhoitotyötä viikottain. Lisäksi saa lahjana sukulaisilta muutamia satasia vuodessa.
Vähän? Tuo on paljon omaa rahaa tuon ikäiselle.
Sellainen harha tulee helposti. Useimmissa perheissä on ns. kuukausiraha, mutta rahaa annetaan erikseenkin menoihin. Loppujen lopuksi sitä omaa rahaa on enemmän kuin tämä 150 euroa. Näin olen seuratessani kaveriperheitä havainnut.
Heitä kymppi aina sinne tänne, niin äkkiä se on jotain muuta kuin tämä 150 euroa. Ota huomioon, että tästä tosiaan maksetaan esim. talvitakki ja saappaat itse.
Jatkan.... ja myös kaikki matkat. Jos haluaa kavereita katsomaan parin sadan kilsan päähän tai nyt kesällä lähtee ulkomaille. Autokouluunkin pitää säästää.
Ei ole paljon. Ajattelet menoina nyt vain kaikkea "turhaa" eli meikkejä ja hampurilaisia.
Napapidassa ei mennä kouluun, muuten saa päätää itse.