Egyptiläisen, naisten ympärileikkauksia suorittavan naislääkärin haastattelu
Netistä löytyy englanniksi yksi egyptiläisen naislääkärin (tri. Muzaffar) haastattelu, joka tekee ympärileikkauksia naisille maksusta. Asiakkaina toimivat kuulemma Saudi-Arabian uskonnollinen poliisi joka vie masturbointiin syyllistyneitä tyttöjä ja naisia hänen leikeltäväkseen.
Kiinnostavinta haastattelussa oli kuitenkin se miten tuo lääkäri kertoi tekevänsä ympärileikkauksia joidenkin rikkaiden saudimiesten omistamille seksiorjille. Joukossa on kuulemma myös länsimaisia naisia joita jotkut musulmaanimiehet käyvät matkoillaan länsimaissa "metsästysretkillään" pokaamassa jonka jälkeen nämä nuoret naiset huumattiin ja salakuljetettiin Lähi-itään myytäväksi seksiorjiksi. Naiset olivat kaikki nuoria, enimmäkseen 12-19-vuotiaita, naiiveja ja tyhmiä, mutta kauniita. Tämä egyptiläinen lääkäri kertoi esim. ympärileikanneensa yhden englantilaisen, 19-vuotiaan naisen ja kertoi miten erityisesti skandinaaviset naiset ovat suosittuja seksiorjia.
Nämä naiset siis myydään seksiorjiksi, ympärileikataan, heidän vatsaansa tatuoidaan omistajan nimikirjoitus ja heidät suljetaan isäntiensä haaremeihin joissa he joutuvat viihdyttämään näitä seksuaalisesti miten heidän isäntänsä parhaiten tahtovat. Yksi ruotsalainen nainen oli kuulemma ollut vangittuna tällaiseen haaremiin jo 70-luvulta lähtien ilman mitään mahdollisuutta karata.
Saudi-Arabiassa kun on naisten liikkuminen julkisilla paikoilla ilman miespuoleista esiliinaa kielletty niin uskonnollinen poliisi vaan nappaa tällaisen naisen tarvittaessa, katsoo tatuoidun omistuskirjoituksen ja palauttaa omistajalleen. Tässä vaan tällainen äärimmäinen esimerkki mihin se mamupatjuus voi pahimmillaan johtaa.
Kommentit (26)
Juttu olisi uskottavampi, jos muutama tuolla tavalla kaapattu tiedettäisiin nimeltä. Kai nyt yksi uhri edes on onnistunut soittamaan yhden puhelun omaisilleen?
Tuo tarina lääkäri Muzaffar:sta ei pidä paikkaansa, voin vahvistaa sen olevan 100% tekaistu. Jokainen voi vaivattomasti tarkistaa tarinan todenperäisyyden googlettamalla.
On aika köyhää, että palstan islamofoobikot joutuvat lietsomaan vihaansa valehtelemalla -islamia voisi kritisoida nimittäin myös todenperäisten uutisten avulla.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Aika usein naisten ympärileikkauksia suorittava henkilö on nainen. Ja asia, mitä monet eivät tiedä tai halua uskoa on se, että monesti ympärileikkaukset tapahtuvat nimenomaan toisten NAISTEN tahdosta. Esim. äiti, sukulaiset ym. vievät tyttärensä leikattavaksi vaikka kukaan mies siihen ei pakotakaan. Joskus jopa nainen itse on ollut suostuvainen moiseen operaatioon.
Minulla on afrikkalainen ystävä (mies) joka tästä on kertonut. Hän on ns. feministi ja yrittänyt maassaan taistella juuri noita asioita vastaan mutta kertoo että se on vaikeaa kun monet naiset ihan itse ajattelevat, että ympärileikattavaksi meneminen tekee heistä jotenkin puhtaampia ja parempia ja jopa suuttuvat ja alkavat valittaa, että "Miten kehtaat puuttua minun elämääni" kun joku yrittää puhua heitä pois kyseisestä operaatiosta. Että miettikääs sitä.
Eihän tuossa mitään uutta ole. Ei sellaiseen ympärileikkaustilaisuuteen saa miehiä tulla edes yleiseksi. Monissa yhteisöissä kyse on vain yhdestä aikuistumisriitin osasta, jossa aikuiset naiset vihkiä teinitytön aikuisten naisten maailmaan. Viimeistään tuolloin paljastetaan, mistä vauvat tulevat, eikä siihenkään saa yksikään mies osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä lääkäri jatkaa ammattissaan, koska..? Sitä joskus luulee, että jollain olisi jokin ammattietiikka olemassa.
Korkean aseman vuoksi, ettei joudu itse seksiorjaksi. Onnekas nainen, kun on päässyt tuollaiseen asemaan.
Niin. Aika usein naisten ympärileikkauksia suorittava henkilö on nainen. Ja asia, mitä monet eivät tiedä tai halua uskoa on se, että monesti ympärileikkaukset tapahtuvat nimenomaan toisten NAISTEN tahdosta. Esim. äiti, sukulaiset ym. vievät tyttärensä leikattavaksi vaikka kukaan mies siihen ei pakotakaan. Joskus jopa nainen itse on ollut suostuvainen moiseen operaatioon.
Minulla on afrikkalainen ystävä (mies) joka tästä on kertonut. Hän on ns. feministi ja yrittänyt maassaan taistella juuri noita asioita vastaan mutta kertoo että se on vaikeaa kun monet naiset ihan itse ajattelevat, että ympärileikattavaksi meneminen tekee heistä jotenkin puhtaampia ja parempia ja jopa suuttuvat ja alkavat valittaa, että "Miten kehtaat puuttua minun elämääni" kun joku yrittää puhua heitä pois kyseisestä operaatiosta. Että miettikääs sitä.