Mielestäni on enemmän kuin oikein erota, jos puoliso ei osoita kiinnostusta seksiä ja parisuhdetta kohtaan
Puoleen vuoteen. Tai oikeastaan pariin kolmeen kuukauteen.
Älkää näivettykö; menkää tinderiin!
Kommentit (19)
Sori, luin nopeasti että panitte kerran vuodessa. On meilläkin ollut kausia että ei edes joka kuukausi. Mutta esim puoli vuotta kokonaan ilman olisi jo oikeus hankkia mies/vaimo jota seksi ja suhde kiinnostaa. Ap
Itse tarkkailen mieheni käytöstä koko ajan sillä ajatuksella, kiinnostaako sitä vai ei. Ja se tietää, mitä seuraa, jos ei kiinnosta. Ap
No, mä olen sitä mieltä että jos ei ole lapsia kuvioissa mukana, niin siitä vaan. Jokainen saa erota vaikka päivän seksittömyyden jälkeen jos siltä tuntuu. Jos taas on, silloin on _mun mielestä_ velvollisuus yrittää parantaa sitä suhdetta ensin. Mun maailma ei ole mustavalkoinen, olen itsekin eronnut (ja sitä seksiä tai muuta läheisyyttä ei ollut viiteen viimeiseen vuoteen), mutta lapset yksinkertaisesti muuttaa asetelmaa.
No jos toisella on kiirettä, sairauksia , huolia tai on juuri synnyttänyt ja imettää vauvaa on ihan normaalia ettei jaksa eikä kiinnosta.
25 vuoden kokemuksella tiedän että erilaisia kausia tulee ja menee.
Uuden kumppanin kanssa voi sujua paljon huonomminkin , ainakin alkuihastuksen jälkeen.
Jos on menty naimisiin (eli vannottu vala: tahdon myötä- ja vastamäessä) ja/tai pariskunnalla on lapsia, niin silloin pelkkä seksittömyys tai pihtaaminen ei ole syy erota.
Vierailija kirjoitti:
Jos on menty naimisiin (eli vannottu vala: tahdon myötä- ja vastamäessä) ja/tai pariskunnalla on lapsia, niin silloin pelkkä seksittömyys tai pihtaaminen ei ole syy erota.
Tuo kyllä riippuu täysin tapauksesta. Kyllä minusta seksittömyys riittää eroperusteeksi, jos toinen yksipuolisesti kieltäytyy seksistä aina. Esim. jos mieheni ei haluaisi kuukausiin seksiä eikä suostuisi asiasta keskustelemaan ja yrittämään parantaa tilannetta, niin minä kyllä eroaisin, vaikka on lapsia ja ollaan naimisissa. Siis jos seksittömyys on jatkunut pitkään eikä taustalla ole sairautta tms., niin on ok erota, jos toinen puolisoista ei aiokaan muuttaa tilannetta. Itse ainakin haluan parisuhteen enkä kämppäkaveria.
ei-ap
Usein se haluttomuus aiheutuu puolison käytöksestä, vaikea haluta ihmistä, joka kohtelee sua huonosti. Siihen kusipääpuoliso keksii ratkaisuksi itselleen sivusuhteen aloittamisen sen sijaan, että alkaisi kohdella puolisoaan hyvin (jolloin se seksikin kotona taas luistaisi).
Ero on tässä tilanteessa paras ratkaisu nimenomaan "pihtaajalle". Se toinen osapuoli tuleen sen sijaan suhteissaan törmäämään jatkuvasti "pihtausongelmiin", jos ei ala kohtelemaan kumppaneitaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kyllä riippuu täysin tapauksesta. Kyllä minusta seksittömyys riittää eroperusteeksi, jos toinen yksipuolisesti kieltäytyy seksistä aina. Esim. jos mieheni ei haluaisi kuukausiin seksiä eikä suostuisi asiasta keskustelemaan ja yrittämään parantaa tilannetta, niin minä kyllä eroaisin, vaikka on lapsia ja ollaan naimisissa. Siis jos seksittömyys on jatkunut pitkään eikä taustalla ole sairautta tms., niin on ok erota, jos toinen puolisoista ei aiokaan muuttaa tilannetta. Itse ainakin haluan parisuhteen enkä kämppäkaveria.
ei-ap
Juuri näin. Ap
Musta on enemmän kuin oikein keskutella asiasta ja yrittää auttaa kumppania pääsemään yli siitä.
Meillä juuri keskusteltiin tästä asiasta. Mies on ollut turhan haluton jo kauan ja minulle ei todellakaan käy mikään 2krt/viikossa tahti. Valittaa itse kuitenkin kun olen niin helkkarin äkäinen ja ärsyyntynyt, tietää kyllä mistä johtuu. On tiennyt ihan alusta saakka ottaneensa halukkaan naisen ja perhana meni vielä väittämään, että hän on vielä halukkaampi. Juu ei. Ei tarvitse olla mikään kone ja kuudestilaukeava, mutta kyllä useamman kerran viikossa pitäisi onnistua ja nimenomaan myös aloitteenteko joskus, penistä ei siihen hommaan tarvitse aina, jos ei onnistu. Minä teen niin hirveästi asioita miehen eteen, että saa skarpata ja mietitään että mitä tehdään ja mikä auttaisi.
Jos ei olisi lasta, eroaisin heti.
Tänä vuonna seksiä yhden kerran.
Miestä kiinnostaa kaikki muu paitsi seksi.
Ei kaikki ole noin mustavalkoista. Voi olla monenlaista vaivaa, jotka estävät seksielämän, eikä haluttomuudellekaan oikein mitään voi, ainakaan heti. Esim synnytyksen jälkeen on ihan normaalia, että on muutaman kuukauden seksitauko, eikä esim vuosikaan ole tuossa liikaa. Ja esim vulvodynian hoidossa on joskus käytäntönä 6-9 kk yhdyntätauko. Minkälainen mies jättää sairaan puolisonsa? Sairaallakin voi olla haluja, mutta ei kykyä.
Kyl mua välillä harmittaa. Tykkään ite peppu jutuista ja nyt mies ei ole antanut moneen kuukauteen. Eikä antanut nyt viikonloppunakaan vaikka saunottiin ja otettiin vähän sidukkaa,.. Kyllä kohta hommaan rakastajan jota kiinnostaa kaikki kolot.
Jos puhut terveistä miehistä, niin olet oikeassa.
Jos puhut synnytysten ja pienten lasten uuvuttamista tai naisista, niin olet väärässä. Jälleen kerran.
Sairauksien aikana tilanne voi olla hankala kummallakin osapuolella.
PS Toivon, että rakastamasi puoliso pettää sinua, niin tutustut tilanteeseen myös omalla kohdallasi.
Entäs rakkaus? Onko oikein erota, kun tunteet ovat kuolleet? Mies on hyvä ja hieno ihminen, mutta en vain rakasta enää. Lapset jo isoja, sikäli lähteminen olisi ehkä helppoakin, kenties...
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole noin mustavalkoista. Voi olla monenlaista vaivaa, jotka estävät seksielämän, eikä haluttomuudellekaan oikein mitään voi, ainakaan heti. Esim synnytyksen jälkeen on ihan normaalia, että on muutaman kuukauden seksitauko, eikä esim vuosikaan ole tuossa liikaa. Ja esim vulvodynian hoidossa on joskus käytäntönä 6-9 kk yhdyntätauko. Minkälainen mies jättää sairaan puolisonsa? Sairaallakin voi olla haluja, mutta ei kykyä.
Yhdyntätauko ei seksitauko. Sen kumppanin voi tyydyttää, vaikka yhdyntään ei kykenisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdyntätauko ei seksitauko. Sen kumppanin voi tyydyttää, vaikka yhdyntään ei kykenisikään.
Voi tulla yllätyksenä, mutta kaikki eivät nauti muusta kuin yhdynnästä. Esim itse naisena en nauti seksuaalisesti juurikaan muusta kuin yhdynnästä. Jos mies ei kykene yhdyntään, niin sitten ollaan ilman seksiä.
Niin no....meillä miehen kanssa on tällä hetkellä parasta seksiä ikinä, kummankin mielestä! Touhuillaan useamman kerran viikossa, vaikka on suht pienet lapsetkin.13 vuotta yhdessä ja tänä aikana ollut 3 hiljaista hetkeä seksin saralla, kaikki kestäneet n. Vuoden päivät ja silloin on pantu n.kerran 2 kk....että en nyt ihan noin nopeeta heittäis lusikoita jakoon :)