Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö olla valis muuttamaan heti valmistumisen jälkeen työn perässä muualle?

Vierailija
23.04.2016 |

Otsikko. Jos ei töitä saa omalta paikkakunnalta heti valmistuttua, jonka lusmuilua olla työttömänä jonkin aikaa ja katsella, jos omalle paikkakunnalle tulisi avoimia työpaikkoja. Muualla töitä olisi tarjolla kyllä, lähinnä Etelä-Suomessa. Että pitääkö sitä heti nostaa kytkintä?

Entäs parisuhde? Kumppanin työ nykyisellä paikkakunnalla... Vai pitääkö olla itsekäs ja mennä työn perässä? Tuskin olisin kyllä onnellinen toisella puolen suomea ilman kumppania tai tuttuja. Varsinkin jos työ olisi vuorotyötä, emme näkisi kuin todella harvoin.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Vierailija
2/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä elämän valintoja. MInä olen mennyt työn perässä ulkomaillekin, ollaan miehen kanssa asuttu ptkiä aikoja eri maissa ja/tai eri kaupungeissa. Mutta olenkin tehnyt uraa (akateeminen) ja se on kannattanut, edennyt mukavasti. Sinun mietittävä tuo ihan itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea kokemusta heti valmistumisen jälkeen, että saa jalkaa työelämään. Matkustaminen on ihan ok tai erillään asuminen tilapäisesti. Sijoita elämääsi ja tulevaisuuteesi. Parisuhde voi päättyä. Suosittelen liikkumista työn perässä varsinkin jos olet nuori ja lapseton.

Vierailija
4/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Jos saisin vakityön, olisin varmaan valmis muuttamaan, mutta en välttämättä lyhyen, määräaikaisen työn takia.

Vierailija
5/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti pitää. Et tule koskaan saamaan töitä jos jäät lusmuilemaan. Työmarkkinat ovat kovat ja kokemusta vaaditaan - vaikka taloustilanne on paha, katsotaan tyhjiä aukkoja cv:ssä todella pahana. Kun jonossa on valtava määrä hakijoita jotka ovat valmiita tekemään lähes mitä tahansa työn eteen, voit olla pulassa. Ystäviä saa kyllä ja etäsuhdekaan ei ole maailmanloppu, itse muutin maasta töiden perässä. Aina ei voi miettiä, mikä vaihtoehto tekee kaikkein onnellisimmaksi vaan mikä vaihtoehto elättää pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
6/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakea kokemusta heti valmistumisen jälkeen, että saa jalkaa työelämään. Matkustaminen on ihan ok tai erillään asuminen tilapäisesti. Sijoita elämääsi ja tulevaisuuteesi. Parisuhde voi päättyä. Suosittelen liikkumista työn perässä varsinkin jos olet nuori ja lapseton.

Tämä olisi fiksu vaihtoehto, mutta jos tekisin vuorotyötä, niin se olisi käytännössä sama kuin, että emme enää seurustelisi, koska voisimme nähdä niin harvoin. Ja onko parisuhteeseen järkevä edes panostaa ikinä, jos ajattelee aina, että ei tämä lopullista ole ja loppuu joskus? Olisikin noin helppoa lähteä vaan muualle toisin... Mustakin tilapäisesti toisella paikkakunnalla asumien on ok, esim. kesän ajan, kun tietää, että se loppuu joskus. Jos muutan muualle töiden perässä ja saan jopa vakituisen paikan, niin siinä ei tiedä, milloin tullaan joskus asumaan yhdessä... Jotenkin epätietoisuus ahdistaisi mua asiassa.

AP

Vierailija
7/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kysymys. Jos saisin vakityön, olisin varmaan valmis muuttamaan, mutta en välttämättä lyhyen, määräaikaisen työn takia.

Miksi ei? Pääseehän sieltä takaisin kun työ loppuu.

Vierailija
8/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Itse olen juuri valmistumassa ja yksikään työpaikka, jota olen hakenut sijaitsee tämän hetkisellä asuinpaikkakunnallani. Tein jo opiskeluiden aikana töitä muilla paikkakunnilla, koska kilpailu töistä vakikaupungissa oli kovempaa.

Vierailija
9/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että olen asunut satojen kilometrien päässä rakkaastani itsekin, yhdessä jo neljännesvuosisata kuitenkin. Voithan ottaa vaikka sijaisuuden ja kokeilla miltä tuntuu ja hakea koko ajan lähempää työpaikkaa?

Vierailija
10/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Itse olen juuri valmistumassa ja yksikään työpaikka, jota olen hakenut *ei sijaitse tämän hetkisellä asuinpaikkakunnallani. Tein jo opiskeluiden aikana töitä muilla paikkakunnilla, koska kilpailu töistä vakikaupungissa oli kovempaa.

Korjausta.

Vierailija
11/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan ehdottomasti lähtemään, jos siltä tuntuu, mutta ei siihen mitään velvollisuutta ole. Ei ainakaan vielä, saa nähdä keksitäänkö työttömille tällaisiakin kivoja velvoitteita. Asiat täytyy laittaa tärkeysjärjestykseen, eikä kukaan voi päättää toisen puolesta sitä tärkeysjärjestystä.

Vierailija
12/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi fiksu vaihtoehto, mutta jos tekisin vuorotyötä, niin se olisi käytännössä sama kuin, että emme enää seurustelisi, koska voisimme nähdä niin harvoin. Ja onko parisuhteeseen järkevä edes panostaa ikinä, jos ajattelee aina, että ei tämä lopullista ole ja loppuu joskus? Olisikin noin helppoa lähteä vaan muualle toisin... Mustakin tilapäisesti toisella paikkakunnalla asumien on ok, esim. kesän ajan, kun tietää, että se loppuu joskus. Jos muutan muualle töiden perässä ja saan jopa vakituisen paikan, niin siinä ei tiedä, milloin tullaan joskus asumaan yhdessä... Jotenkin epätietoisuus ahdistaisi mua asiassa.

AP

No just lisäsin, että mee vaikka sijaisuuteen/kesäksi/pätkään.. päätä sitten? Olet ainakin saanut kokemusta heti valmistumisen jälkeen. Se ON tärkeää. En tarkoita etteikö parisuhteella ole merkitystä ja totta kai se on fore ever.. mutta sun täytyy ajatella myös itseäsi eikä vain "teitä".

Vierailija
13/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Taidat olla melko nuori? Ei se, että tiedostaa sen tosiasian että 60% suhteista päättyy eroon, tarkoita ettei suhteeseen voi panostaa. Se tarkoittaa sitä, että suhteen eteen ei kannata tuhota omaa tulevaisuuttaan. Itse näen miestäni n. Kerran kuukaudessa, parhaillaan näemme kolme kertaa kuukaudessa. Tottakai on ikävä, mutta ei se mikään maailmanloppu ole. Mikä kiire sitä on? Tiedämme että tämä loppuu parin vuoden sisään, takana pari vuotta. Parisuhteen on hyvä "kestää elämää ja elämän jälkiä" jossa työ nyt sattuu olemaan pakollinen osa - ellei ole rikas. Erillään olo sitäpaitsi on meillekin ollut hyvä kokemus, olemme itsenäistyneet paljon. Ehdimme asua yhdessäkin sitten varmasti vuosikausia.

Vierailija
14/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että olen asunut satojen kilometrien päässä rakkaastani itsekin, yhdessä jo neljännesvuosisata kuitenkin. Voithan ottaa vaikka sijaisuuden ja kokeilla miltä tuntuu ja hakea koko ajan lähempää työpaikkaa?

Ja vielä lisäystä .. silloin olimme siis nuoria, vielä lapsettomia :D

Vierailija
15/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedämme että tämä loppuu parin vuoden sisään, takana pari vuotta.

Sinä ehkä tiedät, mutta ap:n tilanne ei taida olla sama. Ei hän voi vakuuttaa kumppanilleen, että ihan varmasti tilanne kestää vain kaksi vuotta.

Vierailija
16/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun jotain töitä pitää tehdä. Ei kannata jäädä työttömäksi heti opintojen jälkeen. Saadaksesi oman alan työkokemusta, niin kannattaa lähteä kauemmaksikin harjoittelemaan. Voi paremmin irrota paikka lähellä nykyistä asuinpaikkaasi. Saisiko miehesi töitä muualta? 

Vierailija
17/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi esim vuoden määräaikaisen työn takia toiselle puolelle Suomea, ellei tiedossa olisi että määräaikaisuuden jälkeen olisi mahdollisuus vakituiseen työhön, tai paikkakunnalla, johon muuttaisi on hyvä työllisyystilanne eli saisi mahdollisesti helposti jonkun toisen työn.

Vierailija
18/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö alallasi tekemään keikkaa?

Vierailija
19/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme miehen kanssa asuneet seurusteluaikana eri maissa opiskelujen vuoksi. Töiden takia useaankin kertaan eri paikkakunnilla. Myös naimisiinmenon jälkeen ja lapsienkin synnyttyä. On voinut mennä kuukausikin tapaamatta.

Ehkä sen takia, kun tämä ajoittainen etäsuhteilu oli arkea jo suhteen aikana, virlä näin melkein 10 vuotta myöhemminkin on ihan normaalia, että toinen voi ottaa vaikka puolen vuoden määräaikaisen työn vastaan jostain ja asua viikot siellä.

Sitä tilannetta meillä ei ole koskaan ollutkaan, että molemmilla olisi vakityö samaan aikaan eri paikkakunnilla.

Sinuna hakisin töitä joka paikasta. Niinhän sitä sanotaan, että helpommin työllistyy, jos on jo töissä. Eli ehkä saat sen kotipaikallasi avautuvan paikan todennäköisemmin, kun on kokemusta muualta kuin että olisit odotellut sitä paikkaa työttömänä.

Vierailija
20/21 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä lähtisi esim vuoden määräaikaisen työn takia toiselle puolelle Suomea, ellei tiedossa olisi että määräaikaisuuden jälkeen olisi mahdollisuus vakituiseen työhön, tai paikkakunnalla, johon muuttaisi on hyvä työllisyystilanne eli saisi mahdollisesti helposti jonkun toisen työn.

No aika laiska saa olla, ettei Suomessa voisi tuon verran töiden edessä liikkua ja mennä. Ymmärrän, ettei ulkomaille lähde välttämättä samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän