Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupungin vuokra-asunnot (pks)

Vierailija
22.04.2016 |

Onko kokemusta kauan meni, että sait vuokra-asunnon kaupungilta? Itsellä hakemus Helsinki, Vantaa ja Espoo. Erotilanne päällä. Raskasta odotteleminen, ei kuitenkaan ole varaa muuttaa yksityiselle. Opiskelen.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*up

Vierailija
2/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on oltu jo puoli vuotta jonossa. Ei ollut eroa takana mutta taloudellinen tilanne mättää aika pahasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla jonossa viikon Helsingissä.

Vierailija
4/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin asuntoa jonotin kolme vuotta ilman tulosta.

Kunnes laajesin hakua Vantaalle ja sain seuraavana päivänä asuntotarjouksen. Erittäin edullinen ja hyväkuntoinen asunto rauhalliselta alueelta.

Laitoin samaan aikaan hakemuksen myös Espooseen, josta ei kuulunut koskaan mitään.

Suosittelen VAVia lämpimästi!

Vierailija
5/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla asun. Siinä tapauksessa helpointa saada asunto vantaalta? En ihan kaikkia alueita ruksinut koska työpaikka ja koulu sijaitsevat tietyllä alueella jonne olisi aika työlästä matkustaa huonosti toimivalla poikittaisjoukkoliikenteellä. Tiedän että se voi hidastaa kämpän saamista. (ex)Kumppani ei suostu muuttaan pois täältä missä asutaan, ennen minua. 

Vierailija
6/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko kellään tietoa tai kokemusta että onko opiskelijalla mahdollisuus saada kaupungin vuokra-asuntoa? En tätä muistanut erikseen kysyä, toisaalta ei heidän sivuillaan mainita etteikö opiskelija voisi hakea. Ajatus opiskelijasolusta asumisesta tuntuu tällaisesta 35-vuotiaasta hieman no, taantumiselta. (tiedän, asennevamma)

Vierailija
7/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista opiskelijan saada asunto ainakin Vantaalta. Meidän talossa asuu useampikin opiskelija :) T. 5

Vierailija
8/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista opiskelijan saada asunto ainakin Vantaalta. Meidän talossa asuu useampikin opiskelija :) T. 5

Onko minkäkuntoinen sun kämppä? Saanko udella paljon vuokra ja neliöt? T. ap

Vierailija
9/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunto erittäin hyvä, käytännössä uudenveroinen. Noin 40 neliötä ja vuokra reilu 500. Yksityisiltä markkinoilta ei olisi toivoakaan saada vastaavaa :) Kauanko sulla on ollut hakemukset sisällä?

Vierailija
10/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin hakemuksen Helsingin kaupungille 1991. Vielä ei ole tarjottu kämppää...

Vierailija
11/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunto erittäin hyvä, käytännössä uudenveroinen. Noin 40 neliötä ja vuokra reilu 500. Yksityisiltä markkinoilta ei olisi toivoakaan saada vastaavaa :) Kauanko sulla on ollut hakemukset sisällä?

Wow, toihan on ihan unelma :o. Mulla vuokramax 520e hakemuksessa. Hakemus sisällä kolme viikoa. Kävin sitten vähän toimistolla kyselemässä pari päivää sitten, että onko mahdollista saada asuntoa nopeammin, jos mulla on lääkärin lausunto. Käyn siis psykologilla,johtuen parisuhteesta. Sanoi ettei se lausunto juurikaan vaikuta mutta kannattaa miettiä mitä laittaa siihen hakemuksen "muuta"-kenttään. Näinpä kirjoitin sen sitten kokonaan uusiksi (kun jonotussysteemiä ei kuulemma ole, vaan kiirellisyysjärjestys tms) jossa avasin kunnolla tilannettani. Tämän tein siis eilen. 

Vierailija
12/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä oli ennen asuminen kamalaa. Nyt niissä ei voi asua ollenkaan, sellaista maturiehaa on. Huutavat, paskovat, haisevat ja uhkailevat.

Vierailija
13/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain asunnon alle kuukaudessa,kun oli erotilanne,pienet tulot jne.Kympin neliö on vuokra.

Vierailija
14/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä oli ennen asuminen kamalaa. Nyt niissä ei voi asua ollenkaan, sellaista maturiehaa on. Huutavat, paskovat, haisevat ja uhkailevat.

Vaikken ookkaan asunut noissa, niin en oikein usko sua. Nää on näitä urbaaneja legendoja. Virkailijan mukaan jokaiseen taloon tulee ns kiintiö, eli ei pelkkiä mamuja tai mielenterveysongelmaisia samaan taloon. 

Vierailija
15/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain asunnon alle kuukaudessa,kun oli erotilanne,pienet tulot jne.Kympin neliö on vuokra.

Oliko avo vai avioero? Mua aina mietityttää mitä arvontaa siellä suoritetaan? Mulla ois ainakin omasta mielestä kaikki syyt saada se kämppä. Painostava tunnelma kotona, terapia, pienituloisuus, työpaikka paikkakunnalla, alentunut suoriutumiskyky yms yms

Vierailija
16/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitä omaa tilannetta kannattaa tosiaan painottaa ja tuoda esiin siinä hakemuksessa. :) itsekin kirjoitin pitkät litaniat kaikkea mahdollista hakemukseen niin tarjottiin tosiaan heti seuraava aamuna asuntoa. En tiedä oliko loistavaa tuuria vai sen mun avautumisen ansiota. Mutta mun kokemuksen mukaan VAVilta on suht helppoa saada asunto, jos on kunnollinen opiskelija tai työssäkäyvä. Useammalle tutullekin tarjottu asuntoa tosi nopealla aikataululla, yhdelle juuri erotilanteessa noin viikossa ja toiselle määräaikaisen vuokrasopimuksen päättyessä parissa viikossa.

Ja 13:lle terkkuja, että ainakaan meidän talossa eikä kavereiden taloissa asu ainuttakaan "riehuvaa matua", eikä kyllä sen puoleen mitään juoppoja tai narkkejakaan, kuten monet luulee. Toki nää talot joiden asukkaita tiedän on uudehkoja taloja hyvällä asuinalueella, ja asukkaat on ihan normaaleja opiskelevia tai työssäkäyviä. Ns. huonommista alueista en tiedä, siellä saattaa olla rauhattomampaa.

Vierailija
17/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sitä omaa tilannetta kannattaa tosiaan painottaa ja tuoda esiin siinä hakemuksessa. :) itsekin kirjoitin pitkät litaniat kaikkea mahdollista hakemukseen niin tarjottiin tosiaan heti seuraava aamuna asuntoa. En tiedä oliko loistavaa tuuria vai sen mun avautumisen ansiota. Mutta mun kokemuksen mukaan VAVilta on suht helppoa saada asunto, jos on kunnollinen opiskelija tai työssäkäyvä. Useammalle tutullekin tarjottu asuntoa tosi nopealla aikataululla, yhdelle juuri erotilanteessa noin viikossa ja toiselle määräaikaisen vuokrasopimuksen päättyessä parissa viikossa.

Ja 13:lle terkkuja, että ainakaan meidän talossa eikä kavereiden taloissa asu ainuttakaan "riehuvaa matua", eikä kyllä sen puoleen mitään juoppoja tai narkkejakaan, kuten monet luulee. Toki nää talot joiden asukkaita tiedän on uudehkoja taloja hyvällä asuinalueella, ja asukkaat on ihan normaaleja opiskelevia tai työssäkäyviä. Ns. huonommista alueista en tiedä, siellä saattaa olla rauhattomampaa.

Okei, kiitos infoista. Toivon todella että ensi viikolla sitten tärppäisi :). En tiedä miten suhtautuvat siihen, että multa tulee uusi hakemus johon sitten olen avautunut tilanteestani ihan kunnolla. Tai että näkyykö se vanha edes siinä missään enää kun uusi on sisällä. Alkaa kyllä ihan tosissaan päässä heittää kun on koko ajan kiree tunnelma kotona. 

Jos jaksat vielä vastata, niin onko tietoa että milloin asuntoihin ylipäätään pääsee muuttamaan? Onko ainoa muuttoaika vain kuun loppu/alku vai ihan yleisesti milloin vain?

-ap

Vierailija
18/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vuokrasopimuksen voi päättää joko kuun loppuun tai kuun puoliväliin, niin voisin kuvitella että asuntoihin muuttokin on sitten joko 1. tai 15. päivä! :) Toivotaan tosiaan että sulla tärppäisi asunnon kanssa mahdollisimman pian!

Vierailija
19/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat opiskelijana Hoasin asunnon erotilanteessa varmaan parin viikon sisällä.

Vierailija
20/39 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat opiskelijana Hoasin asunnon erotilanteessa varmaan parin viikon sisällä.

Niin, soluasunnon varmaan? Pienkaksiota ei saa kovin helpolla ellei ole viimeisen vuoden opiskelija. Toisekseen tunnen olevani vanhus tollaseen solumeininkiin. Kaipaan stabiiliutta ja rauhaa varsinkin tässä tilanteessa, en bileitä. 

-ap