Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vois muuttaa vielä joskus ulkomaille

Vierailija
22.04.2016 |

Tää Suomi tuntuu olevan niin junttimainen maa vähän. Onneksi oon opiskellut kieliä.
T: 22-vuotias nuori mies/poika

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen ja inhoon suomen ilmastoa ylikaiken.

Vierailija
2/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi vielä niin voisi itsekin lähteä täältä :)

Kiitokset koulutuksesta ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin muuttaa Japaniin.... :3 kieltä oon opiskellut pitkään ja pari kertaa siellä matkaillutkin. Ainoa mikä ei houkuta on sikäläinen työkulttuuri. :/

Vierailija
4/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asenne, bro. Ajatteleppa vielä sitä, millaisia kaunottaria voit ulkomailla tavata. Aivan eri luokkaa kuin normaalit suominaiset.

Vierailija
5/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kouluttautua täällä ja lähteä, kun lapsi on vähän isompi. Toisaalta tykkään monesta asiasta Suomessa, mutta uskon lapsenkin saavan paremman tulevaisuuden muualla.

Vierailija
6/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin kielellä pärjää jo pitkälle ainakin siihen asti, kunnes oppii kohdemaan kielen, paitsi jos valitsee maakseen Venäjän tai Kiinan.

7/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole niin kummoista. Briteissä oli homeiset talot ja kalkkinen vesi, USAssa todella moni asia rempallaan... Suomi on ilmastoa lukuunottamatta ihan oikea lintukoto.

t. 18v Suomessa, 3v Briteissä, nyt melkein 10v Suomi/USA-väliä

Vierailija
8/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asenne, bro. Ajatteleppa vielä sitä, millaisia kaunottaria voit ulkomailla tavata. Aivan eri luokkaa kuin normaalit suominaiset.

Se ei ole nyt tässä pääpointti vaan se, että tunnen olevani erilainen kuin nämä "normaalit" suomalaiset. Toki on täällä Suomessa myös asioita, joista pidän, mutta silti tuntuu näin omasta mielestä nää suomalaiset olevan vähän junttimaista porukkaa. Toki eivät kaikki, mutta osa ainakin.

Ap

Vierailija
9/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia olisi ainakin hyvä maahanmuuttopolitiikan suhteen, siel eivät somput ja muut jengiydy ja ryhdy väkivaltaisuuksiin

Vierailija
10/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Ei siellä ole niin kummoista. Briteissä oli homeiset talot ja kalkkinen vesi, USAssa todella moni asia rempallaan... Suomi on ilmastoa lukuunottamatta ihan oikea lintukoto.

No entäs Keski-Eurooppa ja Länsi-Eurooppa? Kyllä ainakin Saksassa näyttää moni asia ihan hyvin olevan. Töitä löytyy ja palvelut pelaavat.

Vierailija
11/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään tunne Suomea enää kohta samaksi maaksi. Ilmapiiri on muuttunut niin hyökkääväksi, alatasoiseksi ja ikäväksi. Kaikki sivistyksen pintasilaus on kyllä kadonnut suomalaisten käytöksestä. Onneksi poikani osaa hyvin englantia ja on hyvä koulussa. Voi lähteä ulkomaille opiskelemaan ja voi jäädä sinne. Muutan itse perästä heti kun eläkkeellä jään tai saan lottovoiton.

Vierailija
12/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

En mä haluaisikaan varmaan muuttaa Britanniaan tai USA:an.:) Joku Keski-Eurooppa tai joku Ranska tai Saksa olisi varmaan ihan kivoja maita kai.:) Juu ja saksaa ja ranskaa oon opiskellut juuri. :) Tai sitten joku toinen Pohjolan maa esimerkiksi Ruotsi tai Norja. Ruotsissa ainakin varmaan ymmärtävät kaltaisiani ihmisiä paremmin kuin täällä Suomessa.:)

Ap

Vierailija
13/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole nyt tässä pääpointti vaan se, että tunnen olevani erilainen kuin nämä "normaalit" suomalaiset. Toki on täällä Suomessa myös asioita, joista pidän, mutta silti tuntuu näin omasta mielestä nää suomalaiset olevan vähän junttimaista porukkaa. Toki eivät kaikki, mutta osa ainakin.

Ap

Sinä vaikutat kyllä aivan erityiseltä, lahjakkaalta henkilöltä. Osaat kieliäkin? Jo näiden terävien ja oivaltavien vauvapalstaviestien perusteella tulee mielikuva pärjäävästä ja aloitekykyisestä nuorukaisesta. Onnea matkaan!

14/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

No entäs Keski-Eurooppa ja Länsi-Eurooppa? Kyllä ainakin Saksassa näyttää moni asia ihan hyvin olevan. Töitä löytyy ja palvelut pelaavat.

Konkreettista käytännön kokemusta minulla ei ole kuin noista kolmesta maasta.

Käsittääkseni Saksan velka on huomattavasti suurempi kuin Suomen, työttömiä samalla tavalla kuin Suomessa huomattavasti enemmän, kuin virallinen luku näyttää. 

15/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

En mä haluaisikaan varmaan muuttaa Britanniaan tai USA:an.:) Joku Keski-Eurooppa tai joku Ranska tai Saksa olisi varmaan ihan kivoja maita kai.:) Juu ja saksaa ja ranskaa oon opiskellut juuri. :) Tai sitten joku toinen Pohjolan maa esimerkiksi Ruotsi tai Norja. Ruotsissa ainakin varmaan ymmärtävät kaltaisiani ihmisiä paremmin kuin täällä Suomessa.:)

Ap

Luulen, että missä maassa tahansa noin kosmopoliittista nuorta miestä ymmärretään Suomea paremmin

Vierailija
16/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ihan jäätävä just nyt. Muuta pian pois jos ei ole siteitä tänne.

Vierailija
17/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä vaikutat kyllä aivan erityiseltä, lahjakkaalta henkilöltä. Osaat kieliäkin? Jo näiden terävien ja oivaltavien vauvapalstaviestien perusteella tulee mielikuva pärjäävästä ja aloitekykyisestä nuorukaisesta. Onnea matkaan!

No oon opiskellut lukiossa englannin ja ruotsin lisäksi saksaa, ranskaa ja espanjaa. Lisäksi oon opiskellut kansalaisopistossa viroa ja pikkasen venäjää.:) Juu ja haluaisin ehkä opiskella myös kieliä yliopistossa jos sinne siis pääsen opiskelemaan.:) Mutta kuitenkin tulevaisuudessa haluan opiskella lisää venäjää ainakin ja myös muita kieliä.:) Toinen isosisko opiskelee saksaa vielä yliopistossa tällä hetkellä.:)

Ap

Vierailija
18/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on suuri ongelma ympäri Eurooppaa. Erityisen vaikeaa jos et ole natiivi. Myös palkat ovat aika onnettomia!

Vierailija
19/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on suuri ongelma ympäri Eurooppaa. Erityisen vaikeaa jos et ole natiivi. Myös palkat ovat aika onnettomia!

Ok. Mitäs jos osaa kohdemaan kieltä sitten? Sehän auttaa työnsaannissa.

Ap

Vierailija
20/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mitäs jos osaa kohdemaan kieltä sitten? Sehän auttaa työnsaannissa.

Ap

Sitä pitää osata erityisen sujuvasti ja mielellään vielä ymmärtää paikallista kulttuuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme