Vauva 6kk eikä mies ole kertaakaan vaihtanut vaippaa
Muita samassa tilanteessa? En valita, mies hoitaa kyllä esikoista ja itse hoidan mielellään vauvan vaipanvaihdot. En siis ole kertaakaan edes pyytänyt miestä vaihtamaan vaippaa. Eikä miestäkään se kiinnosta, vaikka muutoin pitelee vauvaa, kylvettää jne. Mietin vaan, onko tämä jotenkin erikoista?
Kommentit (6)
Kuulostaa erikoiselta. Tai ainakin omassa perheessä ja tuttavapiirissä miehet vaihtaa vaippoja lapsiltaan.
En osaa sanoa. Miestäni katsottiin kyllä kieroon, kun kertoi vaihtaneensa ensimmäisen vaipan vasta kuopukselta, tämän ollessa 4kk... Eikä käyttänyt edes ylimääräistä teippiä, mutta ne sivupitsit oli unohtanut varmistaa :D
Kaikki miehet eivät vain ole kovin isällisiä. Minkä sille tekee.
No jos miten hoitaa ok ja tarvittaessa kykene hoitamaan vaipan vaihdon niin mikäs siinä.
Veljeni vältteli lasten kakkavaippojen vaihtoa. Jos vaimo jätti lapsen kanssa niin hajujen alkaessa veli lähti käymään kylässä naapurissa asuvalle äidilleen. Siellä lapsen mummolassa sanoi sitten ohimennen kuin olisi vasta huomannut että hei tuo muksuhan taitaa haista. Odotti että äitinsä tai minä siskonaan vaihdetaan. Alkuun toimi mutta kun huomattiin että tahallista niin lopetettiin äidin kanssa. Eka veljeni valitti että kiusataan lasta kun joutuu olemaan kakkavaipassaan mutta sitten luovutti ja rupes vaihtamaan tarvittaessa.
En kestä näitä kädettömiä lössyköitä.
jos itse juokset sen vaihtamaan niin miten edes voisi. Mulla on kolmen lapsen kanssa ollut selvä työnjako, päiväsaikaan mies vaihtaa aina vaipat kun on kotona. Tietty kun äiti ruokki.
On erikoista. T. Mies