Miksi turkulaisia inhotaan?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun turkulaiset inhoavat niitä, jotka eivät ole synnynnäisiä turkulaisia. Inho poikii inhoa ja nimenomaan turkulaiset tämän ovat itse aloittaneet. Ei kukaan ulkopuolinen ole mennyt Turkuun sillä asenteella, että inhoanpa nyt näitä kaikkia ihmisiä tässä kaupungissa. Kyllä se sitten vasta tulee, kun paikallisiin tutustuu.
Juuri näin! Muita murteita puhuvat kuulostavat turkulaisten mielestä kuulemma joko idiooteilta tai junteilta. Ja lisäksi turkulaiset eivät koskaan halua muuttaa sieltä pois, koska Turku on maailman keskipiste.
Esim. hesalaisethan haluaa kaikki muuttaa maakuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Turku on muuten hyvin naisvaltainen kaupunki sukupuolijakaumaltaan. Yleensä kaikki muualta tulleet naiset jäävät sinne mutta esim. opintojen takia Turkuun tulleet miehet muuttavat sieltä pois kun pääsevät.
No en minä ainakaan muuta. Ihan hyvin tänne sulautuu, kun ei ole sellainen nöyristelevä herran pelkääjä. Täällä on kiva olla ylpeä itsestään ja vetää kaupunkilaisen vaatteet niskaan. Tekee oikein pahaa katsoa ihmisten pukeutumista muissa kaupungeissa nykyään.
T: Ennen mielenvikaisen nöyrä kuopiolainen, nykyään normaali ihminen
Turkuun muutto ei tee turkulaista, vaan turkulaisuus on mielentila. Siihen pitää päästä sisälle, ennenkö asian tajuaa. Ne jotka eivät ole tänne syntyneet tai tuota prosessia läpikäyneet eivät vaan voi ymmärtää turkulaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Turku on Suomen hienoin kaupunki ja täällä on myöskin Suomen hienoimmat ihmiset. Kyse on varmasti siitä, että muita vaan itseään harmittaa se, että eivät ole aitoja Heidekenillä syntyneitä turkulaisia, eikä heistä koskaan sellaisia tule. Se on monelle hesalaiselle kova paikka nieltäväksi kun tämä tosiasia pitää joskus tunnustaa.
Höh, alle kolmekymppiset ei voi koskaan olla aitoja turkulaisia. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku on Suomen hienoin kaupunki ja täällä on myöskin Suomen hienoimmat ihmiset. Kyse on varmasti siitä, että muita vaan itseään harmittaa se, että eivät ole aitoja Heidekenillä syntyneitä turkulaisia, eikä heistä koskaan sellaisia tule. Se on monelle hesalaiselle kova paikka nieltäväksi kun tämä tosiasia pitää joskus tunnustaa.
Höh, alle kolmekymppiset ei voi koskaan olla aitoja turkulaisia. :(
Taidettiin lakkauttaa joskus 1995 tai sinnepäin.
Turkulaiset tietää olevansa vähän parempaa väkeä kuin muut ja käyttäytyvät sen mukaisesti etenkin muualta tulleille. Tämä ärsyttää joitakin.
Turkulaiset ja porilaiset ja kaikki siltä väliltä ovat ok niin kauan kun pysyvät poissa Helsingistä.
Tunnen vain yhden turkulaisen ja se on kyllä niin stereotyyppinen turkulainen kuin voi olla :D
Kyl me ollaa iha kivoi ja viksui eikä me kettään vihata. Tulkaa tänne vaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Entisenä turkulaisena olen sitä mieltä, että turkulaisten ongelma on juuri se että he ovat sisäänpäinlämpeneviä ja eivät kestä kritiikkiä tai vitsejä. Kovia loukkaantumaan. En sopeutunut sinne ikinä. Oma perheeni oli samanlainen. Mutta eivät kieroja, kuten joku täällä väitti. Se on savolaisten tunnus.
Vakavia ja tosikoita - työelämässä nähty.
En itse ainakaan ole mitenkään ylimielinen tai turhan ylpeä turkulaisuudesta. Etenkään kaiken lyttäämisen jälkeen. Joka kaupungissa on kusipäitä sekä kivoja ihmisiä. Mutta rakastan tätä kaupunkia ja sovin juuri tänne kaltaisteni turkulaisten joukkoon. On ihanaa, kun täällä saa puhua niin turkulaisittain kuin haluaa. Muualle mennessäni koitan pitää sitä piilossa, kun on kuulemma niin hirveän kuuloista. No, ehkä tämä on sitä turkulaiselle ominaista kritiikin kestämättömyyttä. :')
Turussa on Suomen kauneimmat naiset ja komeimmat sekä pisimmät miehet, tokihan sitä länsinaapurista muutama hyvä geeni tännekin on saapunut. Kaunista ja komeaa kevättä meille turkulaisille!
No koska kaikkia bussilla Turkuun matkustavia on aina ensimmäisenä vastassa pyörätuolihuutaja.
Vierailija kirjoitti:
Turussa on Suomen kauneimmat naiset ja komeimmat sekä pisimmät miehet, tokihan sitä länsinaapurista muutama hyvä geeni tännekin on saapunut. Kaunista ja komeaa kevättä meille turkulaisille!
Ihan tarkkaan ottaen Turussa on Suomen lyhimmät miehet, jos Suomi määritellään alkuperäisellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa kun hain yliopistoon Turkuun ja nyt kaduttaa kun oon kuullu että ihmiset on siellä ilkeitä mulkkuja ja kaikki on ihan perseestä.
Blaah. Kaksi vuotta sitten muutin yliopiston vuoksi Turkuun ja olen viihtynyt tosi hyvin. Kaunis kaupunki, paljon tekemistä, hyvä yliopisto, runsas sivuainevalikoima, vuokrat sen verta kohtuulliset että opiskelijallakin on varaa asua muuallakin kuin jossain häkkikomerossa :D Odotan innolla kesää ja tapahtumia ja retkiä Ruissaloon ja kaikkea muuta mukavaa. Olen saanu yliopistolla paljon ystäviä, tosin läheskään kaikki eivät ole turkulaisia vaan kotoisin Lappi-Hki akselilta. Yliopistolla on porukkaa vaikka mistä päin Suomea ja maailmaa. Ekat kuukaudet olin itse asiassa ihan hämilläni että missäs täällä ne alkuperäiset turkulaiset edes on ja missä sitä paljon parjattua murretta kuulisi...
Olen asunut Suomessa vaikka missä, myös Helsingissä pitkään. Ei ole ikinä missään ollut vaikeuksia tutustua ihmisiin ja saada ystäviä. Joka paikkakunnalta löytyy toki vähemmän ystävällisiä mutta ei kai mun nyt kaikkien kanssa tarvikaan kaveerata. Itsestäkin se on paljon kiinni, jos on jo etukäteen sillä asenteella että toi on varmasti kusipää niin tokihan se on.
Voiko Turusta saada tyttöystävän, jos itse tulee jostain muualta? Kauniita ne turkulaiset naiset. :O
Huumorintajuttomia, ei mitään itseironiaa, töksäyttelevät "kysymyksiä" väitteen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Huumorintajuttomia, ei mitään itseironiaa, töksäyttelevät "kysymyksiä" väitteen muodossa.
Tämä on itse asiassa täydellinen harhaluulo. Monelle tulee yllätyksenä että suurin osa turkulaisvitseistä on turkulaisten itsensä keksimiä. Turkulaiset jos ketkään on itseironisia.
Asuin ikävuodet 0-28 Turussa ja nyt jo yli kymmenen vuotta Tampereella.
Turun murre on aivan kamalan ja töykeän kuuloista. Tampereen murre on ihanan rentoa ja maalaista.
Turussa on kireämpi ilmapiiri. Tampereella mennään rennosti tuulipuvuissa.
Ei-turkulainen osakunta tekee retkiä Tampereen teknilliseltä yliopistolta Turkuun vuosittain (ainakin teki, kun vähän aikaa sitten opiskelin siellä) . He hakkaavat kiilaa Turun torilla, että Turku irtoaisi mantereesta ja hyppivätntorilla, että vajoaisi mereen.
Hyviä turkulaisia on todella paljon. Huomioikaa että kyseessä on vanha kaupunki. Siksi on paljon myös kuolleita turkulaisia.