Onko seksiin kiinnostuksen menettänyt 55+ nainen ikinä naisellinen ja hyvännäköinen
Osa naisista menettää täysin kiinnostuksen seksiin kun vaihdevuodet ovat käsillä toiset taas säilyttävät halunsa. Oman kokemuksen mukaan nämä naiset joilta seksihalut häviävät ovat usein lihavia ja epäviehättäviä jotenkin naisellisuutensa menettäneitä joku sanoisi sukupuolettomia. Tunnetko ketään sen ikäistä naista joka olisi naisellinen ja viehättävä mutta ei halua lainkaan enää seksiä vaihdevuosien jälkeen?
Kommentit (14)
Öö, mä olen jo yli 10 vuotta sitten seksiin kiinnostukseni täysin menettänyt 41-vuotias nainen ja pukeudun ja laittaudun kyllä naisellisesti. Ihan vaan koska itse tykkään näyttää hyvältä.
Outo kysymys. Mua ei ole seksi kiinnostanut ikinä. Silti mulle on peräti kaksi kertaa joku missimamma tai vastaava tullut ihan kadulla ehdottamaan missikilpailuun menoa, joten en mä luultavasti mikään suohirviö ole. Aina olen pitänyt huolta itsestäni ja tyylini on aika naisellinen (tosin ei kyllä mitkään missimittelöt kiinnosta).
Mun miehen eksä on yli kuusikymppinen nainen, hoikka, sporttinen ja huoliteltu, kauniskin. Seksi ei kiinnosta häntä ollenkaan, hän on menettänyt mielenkiintonsa seksiin jo nelikymppisenä, mikä on johtanut myös avioliiton hajoamiseen (no, se oli yksi syy; muitakin syitä luultavasti oli). Eron jälkeen elellyt onnellisena sinkkuna, ja meille (ollaan ihan kavereita, minä ja mieheni ja miehen eksä) on tunnustanutkin, että paras elää ilman miestä koska miehet yleensä toivoo sitä seksiä ja kun häntä se ei ollenkaan kiinnosta.
Itse olen viisikymppinen. Oma kokemus on että tämänikäiset hysteerisesti vanhuutta pelkäävät ja timmin ulkonäön puolesta taistelevat naiset ovat itse asiassa vähemmän aktiivisia seksuaalisesti ja nauttivat seksistä vähemmän kuin ne vähän rennommat muijat. Itsehän olen kyllä hetero, eli en naisten kanssa seksiä harrasta, mutta tämmöisen päätelmän oon tehnyt ihan noin kavereiden ja ystävien uskoutumisia kuunnellessani.
Onko nelikymppisenä yleisempää menettää kiinnostus seksiin, jos viisikymppisenä edelleen kiinnostaa niin kiinnostaako todennäköisesti myös kuusikymppisenä?
En osaa sanoa miten ulkonäkö ja naisellisuus vaikuttaa kiinnostuksen määrään.
Aseksuaaliset ihmiset voivat olla erittäin hyvännäköisiä. Noilla asioilla ei ole mitään yhteyttä.
Olen keski-ikäinen sinkkunainen ja suhteeni miehiin voi laskea yhden käden sormilla. Olen aina ollut hyvännäköinen ja hyvinpukeutunut. Edelleen pidän huolta ulkonäöstäni, koska en halua olla epäsiisti ja huolimattoman näköinen. Seksi ei ole koskaan kiinnostanut itseäni, sitä on tullut nuorempana harrastettua siksi, koska se "kuuluu" parisuhteeseen. Nautintoa siitä en ole saanut. Tiedä häntä, olenko aseksuaali vai en, mutta parisuhteet jätin taakseni 13-vuotta sitten ja kertaakaan en ole kaivannut miestä elämääni. Ei seksistä luopuminen tarkoita sitä, että pitäisi luopua itsestään huoltapitämisestä. En ymmärrä ajattelutapaa. Aivan kuin seksi olisi maailman tärkein asia sekä naisen ainoa tarkoitus elämässä olisi miellyttää miehiä. Itselleni ajatus on täysin vieras.
Olen 51, seksi on hämärä muisto menneisyydestäni. Meikkaan, pidän hiuksistani ja kunnostani hyvää huolta, ylipainoakaan ei ole.
Minä olen yli viisikymppinen nainen ja seksi ei ole koskaan kiinnostanut minua. Käytän kuitenkin paljon aikaa ja rahaa ulkonäkööni ja pidän huolta kunnostani. Nautin myös vastakkaisen sukupuolen huomiosta ja flirttailusta. Itse seksi ei vaan ole tärkeää.
Ulkonäkö ei liity ihmisen seksihaluihin.
Tässä keskustelussa menee sekaisin saako seksiä vai haluaako sitä. On paljon naisia jotka harrastavat paljonkin seksiä mutta olisivat ihan hyvin ilman. Sitten niitä jotka eivät harrasta, mutta olisivat valmiita jos tilaisuus ja sopiva mies sattuisi paikalle. Useinhan naisella pitkä kuiva kausi vie kokonaan halut ja sitten joku yllättävä tilanne (mies) sitten ne laukaisee.
Eipä todellakaan pidä paikkaansa, vaan paranee iän myötä. Jos on ollut nuorempana aktiivinen, on sitä myöhemminkin. Sama keho, sama mieli, samat halut. Nautintokin vahvempaa aikuisena. Voitte lapsukaiset vaan uneksia, mitä on tulossa. Itsensä laittaminen ei siihen liittyne, ellei muuten ole tykännyt laittautua.
Itse tykkään laittaa itseäni, koska se piristää itseänikin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se niin mene että ne jotka panostavat ulkonäköönsä ovat kiinnostuneita seksistä. Ne joita ei kiinnosta, ei juurikaan ole väliä miltä näyttää.
No sinulla ei kyllä ole mitään käsitystä asiasta. Ei ulkonäköön panostamattomuus tarkoita sitä, ettei olisi seksistä kiinnostunut.
Voi apua! Mä olen 56v, naisellinen, huoliteltu, hoikka ja erittäin kiinnostunut seksistä vaikka vv onkin ohi jo.
Ei kai tuo ole iästä kiinni
Eiköhän se niin mene että ne jotka panostavat ulkonäköönsä ovat kiinnostuneita seksistä. Ne joita ei kiinnosta, ei juurikaan ole väliä miltä näyttää.