Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taipumus olettaa aina pahinta ihmisestä

Vierailija
22.04.2016 |

Minulla on taipumus olettaa aina pahoja asioita toisesta ihmisestä. Ehkä siitä syystä, että olen kokenut paljon pahaa toisten ihmisten, myös vieraitten (esim. koulutoverit), taholta. Oletusarvoisesti ihmiset ovat melkolailla hirviöitä, koska kokemukseni kertoo niin. Ihmiset eivät kuitenkaan aina ja kaikissa tilanteissa ole hirviöitä. Paha oletus ei ole hyväksi ja voi olla loukkaava toisista ihmisistä.

Esim. eilen Princen kuoleman vuoksi luin netistä löytyvää tietoa hänestä ja minulle tuli pahoja epäilyksiä. Hänellä oli yksi lapsi, poika, joka oli kuollut kotona n. viikko syntymänsä jälkeen. Pojalla oli pfeifferin syndrooma, joka on geneettinen, vaikea kallon epämuodostuma.

Pfeiffer-lapset kuitenkin yleensä selviytyvät ja kasvavat aikuisuuteen. Princen lapsen kuoleman ympärillä oli jotain hämärää, ja hän vaimoineen salasi lapsen kuoleman ja esitti kotonaan vierailleelle Oprah Winfreylle, että lapsi oli vielä elossa, mutta ei nähtävillä. Tässä vaiheessa lapsi oli jo kuollut. Lapsen kuolemassa oli outoa sekin, että syntymä- ja kuolintodistukseen oli merkitty lapsen nimeksi Boy Gregory ja äidin nimeksi Mia Gregory (ei lapsen oikea äiti, jonka nimi on Mayte Garcia) ja isän nimen kohta oli jätetty tyhjäksi.

Minulle tuli heti tästä kaikesta mieleen, että Prince on itse aiheuttanut epämuodostuneen lapsen kuoleman. Oikein pulssi nousi, kun ajattelin sitä.

Seuraavaksi luin Mayte Garcian haastattelupätkän, jossa hän kertoi Princen olleen murtunut lapsensa kuolemasta. Pari ei koskaan toipunut lapsen kuolemasta ja päätyi eroon muutama vuosi myöhemmin. Garcia sanoi rakastavansa Princeä aina.

Tämän luettuani minulle tuli paha mieli. Oletin kauheita asioita Princestä ja hänen vaimostaan, vaikka heille lapsen kuolema oli tragedia. Princelle ei syntynyt muita lapsia.

On raskasta elää näin, että aina olettaa pahinta toisista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan usein pfeifferin syndrooman takia kuolee jo vastasyntyneenä? Olisikohan lapsen pitänyt sitten olla sairaalassa?

Vierailija
2/12 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden aikuisen naisen, jolla on kyseinen syndrooma. Hänellä on lapsiakin ja niistä osalla on sama sairaus. Näin heistä videon Youtubessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta tuollaista ihmisistä.

Mielestäni sinun kannattaisi jutella ammattiauttajan kanssa ongelmistasi. Enkä nyt viitttaa kommenttiisi jonkun julkkiksen lapsesta.

Vierailija
4/12 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oleta tuollaista ihmisistä.

Mielestäni sinun kannattaisi jutella ammattiauttajan kanssa ongelmistasi. Enkä nyt viitttaa kommenttiisi jonkun julkkiksen lapsesta.

Olet ollut onnekas. Kyllähän ihmiset tuppaavat olemaan pahoja. Sinun tiellesi vain on sattunut hyviä yksilöitä.

Vierailija
5/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pfeifferissa on kolme eri vaikeusluokkaa , jossa kolmoseen eli vaikeimpaan kuuluvat kuolevat pian . Rikkaat ihmiset Amerikassa kuolevat usein kotona, koska on varaa perustaa kotiin sairaala.

Vierailija
6/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikeastaan päinvastainen tilanne. Mun on todella vaikea ymmärtää, että joku haluaisi esim. tahallaan satuttaa toista tai loukata jotenkin. Olen itse hyväntahtoinen enkä koskaan haluaisi kenellekään mitään pahaa ja jotenkin siksi mun on vaikea käsittää että joku toinen voisi olla sellainen.

Vierailija
7/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, niin minäkin oletan. Koen sen kyllä jokseenkin raskaampana, mutta silti parempana vaihtoehtona. Ei harmita, enkä aio muuttaa asiaa. Väistämättä seuraksi valikoituu nykyisin vain erittäin fiksuja ja korkealla moraalilla varustettuja yksilöitä.

Vierailija
8/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa ja tämä palsta on mitä tyylipuhtain todiste olettamisen pahuudesta.

Vierailija
9/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oikeastaan päinvastainen tilanne. Mun on todella vaikea ymmärtää, että joku haluaisi esim. tahallaan satuttaa toista tai loukata jotenkin. Olen itse hyväntahtoinen enkä koskaan haluaisi kenellekään mitään pahaa ja jotenkin siksi mun on vaikea käsittää että joku toinen voisi olla sellainen.

Kuulostat mukavalta ja onnekkaalta ihmiseltä. Toivottavasti et joudu ikinä tekemisiin esim. narsistin tai psykopaatin kanssa, he syövät kaltaisiasi aamiaiseksi.

Vierailija
10/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa ja tämä palsta on mitä tyylipuhtain todiste olettamisen pahuudesta.

Oho, se olikin -stä eikä -ssä. Merkitys muuttui kokonaan. No taipumus olettaa on mielestäni pahinta ihmisessä edelleen. :D

Vierailija
11/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Love all, trust a few, do wrong to none" -Shakespeare

Vierailija
12/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin. Minusta suurin osa ihmisistä on vähän kyynisiä ja epäluuloisia, mitä on vaikea ymmärtää, kun itse on sinisilmäinen hölmö, joka haluaa uskoa muutoksen mahdollisuuteen ja siihen että aina on toivoa. No, ehkä juuri alkanut työurani sosiaalityöntekijänä minutkin vielä kyynistää...

Itse asiasta vielä, kultainen keskitie olisi tässäkin varmaan parasta.